Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > buitenvoliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : buitenvoliere
keppeltje
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-08-26 - 18:35:47 send message to keppeltje

Goedemiddag allemaal, ik woon in de achterhoek en
wij hebben al zo'n 10 jaar grasparkieten en een jaar of 4 ook een koppeltje valken.
alles zit bij elkaar in de voliere en het gaat hartstikke goed. De valken hebben ieder jaar 2 nesten van 2-3 jongen.Erg leuk allemaal. Nu kwam ik dinsdag in het hok om te voeren ligt de man van de valken dood in het hok, helemaal leeggegeten, de pop, 1jong van pm3 maand en ook 6 grasparkieten zijn spoorloos verdwenen.
Wij dachten eerst een dief, maar het is waarschijnlijk een wezel of hermelijn want iedere dag verdwijnt er een. vanavond gaan we het restant eruit halen en zolang binnen houden.
Nu heb ik een vraag aan jullie:1. wie weet hoe ik van dat beest afkom of verjaag 2.we wilden al een nieuwe voliere bouwen, maar hoe voorkomen we
dat het weer gebeurd.3. er zaten nog 3 jonge valken in het nestze zijn 2,5 week oud. Ik heb spec.voer maar ze willen slecht eten. hoe kan ik dat het beste doen. wie kan ons van goede raad voorzien??


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-08-26 - 18:47:06 send message to Ubernoob

Eerst even wat links over de handopfok van valkjes. Zijn niet mijn websites en weet ook niet of alles klopt maar geeft in ieder geval veel informatie:

http://hobbykweeksterdichelsey.webs.com/handopfokinformatie.htm

http://www.valkparkiet.com/nl/files/handopfok.htm

Ik heb handopfok valkjes gevoerd met Nutribird A21. Dit voer moet je als pap aanmaken.

Het hok moet gewoon potdicht zijn om te voorkomen dat een beest van buitenaf inkomt. Dus een stevige fundering. Beton of grote tegels. En dan gaas erop waar alleen een jong muisje doorheen past en verder niets. Je zou om de voliere tegels rechtop in kunnen graven om te verkomen dat indringers zich een weg naar binnen graven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede