Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > grijse roodstaart plus vriendje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijse roodstaart plus vriendje
rened
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-08-19 - 12:17:27

Ik heb sinds ruim een jaar een grijse roodstaart in mijn bezit, en hij is ongeveer 6 jaar oud, en echt een lieverdje, zal nooit bijten, praat en fluit graag, en houdt van aandacht en van mensen.

wat ik mij nu afvraag, is het mogelijk om hier een andere vogel bij te zetten, en dan bedoel ik niet een papegaai, maar een valkparkiet of een ander soort vogel. heb niet het geld om een papegaai erbij te kopen, en opzich krijgt ie aandacht genoeg, maar voor de momenten dat ik ern niet ben, vind ik het wel leuk als ie een vriendje hebt, maar zal hij een ander soort vogel accepteren!! en als die m accepteerd, is er dan kans dat ie minder tam wordt als ik m wel genoeg aandacht blijf geven.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-19 - 17:20:56

Ik weet uit eigen ervaring dat je veel verschillende soorten papegaaien en parkieten zonder probleem kunt samen zetten met andere soorten. In uw geval zou ik zekers willen adviceren om er een kleinere (betaalbare) papegaai bij te zetten. Denk hierbij bijv. eens aan de zwartkop caique. Deze gaat bij bijna elke andere soort goed.

Respect,Erwin


rened
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-08-20 - 16:47:15

ok, das wel een goed plan, maar moet je het dan rustig opbouwen met bij elkaar zetten, of juist in 1 x in de kooi doen bij elkaar, en gewoon meteen aan elkaar laten wennen,


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-20 - 16:54:55

Dat ligt aan de dieren zelf! Ik zet ze meestal los naast elkaar. Eerst ieder op een eigen kooi en dan de kooien tegen elkaar of met een kleine ruimte ertussen die ze wel kunnen overbruggen. Ik hou ze natuurlijk wel goed in de gaten zodat ik direct kan ingrijpen als het fout dreigt te gaan. Snel genoeg merk je of ze elkaar accepteren of dat je meer tijd nodig hebt. In de kooi erbij zetten wil meestal niet direct omdat je te maken hebt met een terretorium. Het kan wel maar dan kan je beter bijde vogels uit de kamer halen, de kooi volledig reinigen, opnieuw en anders indelen qua stokken enzovoorts. Bijde vogels er tegelijkertijd inzetten.

Respect,
Erwin




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede