Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > gewicht papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gewicht papegaai
Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-10-03 - 15:18:24

Beste vogel liefhebbers,

Hier een vraag over gewicht van een papegaai. Ik hoop dat jullie hier wat meer vanaf weten, zodat ik het als richtlijn kan gebruiken.

Mijn 8 week oude grijze roodstaart weeg op het moment +/- 414 gram. Ik weeg hem 2x per week om zijn gewicht een beetje in de gaten te houden. Op het moment is het gewicht al een week vrij constant, maar krijgt wel steeds meer veren. Is dit gewicht normaal en het feit dat het niet echt toeneemt? Hij eet verder uitstekend en is erg levendig. Wanneer heeft een papegaai eigenlijk de grootste grootste groei spurt en neemt ie het meest in gewicht toe?

Jeroen
happy :)


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-10-04 - 15:31:26

Het is een prima gewicht en als hij goed eet hoe je je geen zorgen te maken.In het begin komen ze veel bij en naar mate ze ouder worden wordt het minder maar een gewicht van 414 gr op deze leeftijd is heel goed .Een grijze kan als hij een paar maanden is wel 500gr wegen of hij zit tussen de 450 + 500 gram.Kan nu ook een tijdje op gewicht blijven ondanks dat hij goed eet maar dat komt omdat hij nu veel meer groeit en de veren beginnen te komen.Maar he gewicht is prima maak je geen zorgen als hij ook wat afvalt dat is normaal.succes Riny




Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-10-05 - 19:53:59

Oke dankje, ik las namelijk op internet dat een goei achterstand zou kunnen duiden op ziekte, dus ik wilde even weten hoe het zat.

Gr Jeroen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede