Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Roestkop caique koppels in garage Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-01-18 - 21:33:46 send message to wiechmann

als je minder ruimte heb kan je ook kiezen voor minder vogels.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-18 - 21:41:42 send message to Karel

quote
als je minder ruimte heb kan je ook kiezen voor minder vogels.



Juist! Laten we die kiezen als de spreuk voor 2012.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-18 - 22:13:52 send message to denegon

quote
Juist! Laten we die kiezen als de spreuk voor 2012.

ik was er in 2011 al mee begonnen


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-01-18 - 22:29:06 send message to Rik

quote
Als je minder ruimte heb kan je ook kiezen voor minder vogels.


Zulke dingen worden meestal door mensen geroepen die zelf heel veel ruimte hebben. Als je in een normaal rijtjeshuis woont is het niet makkelijk om jezelf te beperken tot één koppel vogels. Met een beperkte ruimte blijft het aantal koppels altijd een dilemma.

Hoeveel buitenvluchten met papegaaien heb jezelf zitten? Dat bedoel ik. Als jezelf veel ruimte hebt en je hebt het goed voor elkaar dan is het een geweldige spreuk voor 2012. Dan kun je andere mensen makkelijk afrekenen op hun ‘tekortkomingen’.

p.s. allemaal niet kwaad bedoeld hoor! Gewoon ter overdenking! happy :)


kenny dr
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-01-18 - 22:54:43 send message to kenny dr

Ondanks de voor en tegenstanders van hoe moet ik vogels houden blijkt het mogelijk.
Ik kan desnoods de verwarming opzetten (deze is nog aanwezig)en de deur naar de tuin kan open. Dan moeten ze wel stilletjes zijn of ik krijg last met de buren.

mvg

Kenny


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-01-18 - 22:56:43 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

RIK

wij zijn zo gek geweest om voor onze hobby 3 x te verhuizen. bij ons is het dan ook dat we alle 2 gek zijn van deze mooie hobby.
toen wij kleinder woonde hadden we ook minder koppels maar wel dat ze allemaal ook buiten konden.

en hebben daar nooit spijt van gehad .

ik heb ook grijze op zolder gehad .dat had ik na half jaar al gezien dat dat niets voor ons is.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-18 - 23:24:05 send message to dooren

Als ik hier alles overzie dan kopen jullie bijna allemaal scharreleieren van ronddeelstallen.

Ik vind dat je moeilijk kunt oordelen over mensen die weinig ruimte hebben om luidruchtige vogels te houden.

Natuurlijk is het zo dat het beter is als ze buiten kunnen met een nachthok binnen.

Maar zolang er 100 miljoen kippen in Nederland binnen worden gehouden zonder daglicht zijn er nog vele verbeter punten voor ons als consumenten.

Maar als een koppel roestkop Caique's binnen wordt gehouden met uv lampen, ruim gehuisvest en een goed dieet dan vindt ik dat sommige hier snelle conclusies trekken.
Gert


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-18 - 23:57:17 send message to Ton Koek

Mijn mening; ook mensen die minder of geen ruimte buiten hebben, kunnen prima op een gezonde manier vogels houden, mits je aan voldoende frisse lucht en goede verlichting denkt.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-01-19 - 09:06:17 send message to wiechmann

ger

ik koop nooit geen ei in de winkel is het voordeel al je ruimte heb kan je je eigen scharelkippen eitjes eten. en als je die een keer op heb dan wil je nooit geen ei meer uit de winkel.

en op de rest van de discusie ga ik maar niet meer op in.

hoop voor juillie dat ze de regels net als in duitsland nooit in nl gaan invoeren.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-01-19 - 10:29:06 send message to edou

@gert, ik denk dat je de stelling moet opmdraaien, nou is het een beetje van: er zitten toch 100 miljoen kippen binnen, waarom mijn koppel dan niet!!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-01-19 - 10:36:00 send message to johanblok

Ik heb momenteel met veel plezier een oplossing met drie koppels in elk hun eigen binnenhok (2x0.8x0.8) die samen 1 grote buitenvoliere (7x1,5x2) delen. Ze gaan dus afwisselend naar buiten.

De meest lawaaierige (geelvoorhoofd amazones) gaan alleen naar buiten als we ze in de gaten kunnen houden, bij al te veel lawaai sturen we ze naar binnen. Dit zorgt ook wel voor leuke interactie met de vogels. Elk koppel geniet enorm van de buitenvoliere, de zon en de regen, de ruimte en de beplanting. Het verschil in welzijn is echt enorm vergeleken met uitsluitend binnenhuisvesting. Bij het laatste is douchen/plantenspuit/goed baddermogelijkheid wat mij betreft een minimumeis kwa verzorging.

Het enige nadeel en risico van deze oplossing is dat het een keer fout gaat en twee koppels te gelijk toegang hebben tot de buitenvoliere. Om die reden hebben we bij elke doorgang twee luiken aangebracht, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-19 - 11:53:20 send message to dooren

@wiechmann
Gelukkig heb je deze mogelijkheid om scharrelkippen zelf te houden, dit heb ik trouwens ook. (gelukkig ook zee van ruimte)

@edou
Natuurlijk heb je gelijk, maar aan de ander kant leven ontzettend veel Nederlanders klein met weinig buitenruimte. Deze mensen moeten ook een leuk koppel papegaaien kunnen houden. Anders wordt de vogelhobby iets voor de rijken met veel geld.

Het is eigenlijk net zo belangrijk of misschien nog veel belangrijker hoe je als consument consumeert, hierdoor bepaal je vaak het leven van dieren hoe deze moeten leven.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-19 - 12:16:37 send message to Karel

quote
Deze mensen moeten ook een leuk koppel papegaaien kunnen houden


Dat ben ik niet met je eens, Gert. Als je de vogels niet de minimale ruimte kunt bieden, kun je ze niet op een verantwoorde manier houden. Dan zul je moeten kiezen voor kleinere vogels en daar lijkt me overigens niets mis mee!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-01-19 - 13:00:30 send message to Daniel

Maar dan blijft de vraag, kan je vogels enkel binnen houden. Natuurlijk met voldoende licht en frisse lucht. Of is zonlicht en buitenlucht noodzakelijk?



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-01-19 - 13:12:12 send message to Rik

Voor mij is het inderdaad een reden geweest om te stoppen met de kweek van Bonte Boeren.
Ik ben overgestapt naar grasparkieten. Vreedzame vogels die bij elkaar in de buitenvolière kunnen. Tegen het kweekseizoen vang ik ze uit en zet ik ze in kweekkooien. Ideaal.

Aan de andere kant: onlangs was ik bij iemand die op een flat woonde en grasparkieten had. De mogelijkheid voor een buitenvolière hadden ze niet. Moet je deze mensen verbieden om vogels te houden omdat ze geen (financiële) ruimte hebben?

En ja…vogels kun je enkel binnenhouden. De vraag moet zijn of je enkel vogels wil binnenhouden. Ik ben van mening dat het als korte termijn oplossing wel kan maar niet voor lange termijn. Net als Wiechmann gewoon aan de weg blijven timmeren.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede