Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > advies gevraagd: baby-forpus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : advies gevraagd: baby-forpus
Odie
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-10-15 - 21:58:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb deze week een vogel aangeschaft. Ik heb het soort met veel zorg uitgezocht en met moeite een kweker kunnen vinden. Ik heb vroeger altijd vogels gehad en heb er best wat ervaring mee en wilde dit keer eens een echte jonge vogel.
Odie is nu 5 weken en woont sinds 3 dagen bij me. Ik voer haar bij met een spuitje, heb speciale oplosbare brokjes meegekregen van de kweker en hij heeft me een en ander uitgelegd. Hoeveel korrels, opgelost in water, om de 3 á 4 uur voeren, niet 's nachts...

Het gaat ook allemaal prima met haar maar ik ben nu ik haar eenmaal thuis heb zo onzeker. Ze eet al wel zelf, ik heb zaadjes gemalen met de keukenmachine en daar eet ze al gretig van. Ook het bijvoeren vind de allemaal prima. Ik weeg haar voor ik ga voeden, ze weegt 29 gram, ik voer tot ze 3 gram heeft gehad en dat gaat allemaal goed. Maar zoals ik zei, ik ben onzeker over of ik het goed doe.
Hoe lang moet ik doorgaan met bijvoeren, hoe kan ik het dan het beste afbouwen, en is er nog iets wat ik wellicht vergeet waar ik aan moet denken?

Wie kan me een beetje meer informatie geven want het valt niet mee om dat te vinden, zelfs op internet...

groetjes, Bion


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-19 - 10:20:57

Google.nl - handopfok - zoeken.

De waslijst was nl. te groot om even te kopieren en hier neer te zetten. Maar er is best een hoop te vinden hoor.wink ;)

Als je bijvoert moet er altijd geod op letten dat de krop leeg is anders verzuurt het eten in de krop en kan de vogel sterven. Als de vogel al gretig zelf pikt van het gemaeln voer rustig laten eten. Let erop dat het ook water drinkt en dan gaat het goed. Nu kun je het bijvoerne dan ook afbouwen.

Je schrijft niet hoevaak je hem nu nog voert. Met zo'n 7-8 weken krijgt de vogel vand eouwe ook nog 1-2 keer dag bijgevoerd. Kijk maar eens hoe ouwen het doen. Is wel het een en ander van te leren.

Succes met Odie

wink ;)Peter


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2004-10-19 - 11:26:11

Ik vind dat je alle vragen gewoon aan de kweker moet stellen, die weet het wel.


Kilkenny
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2004-10-19 - 20:30:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi,

Ik heb ook pas een baby papegaai gekocht...even eens 5 weken oud toen ik hem kreeg. In het begin voerde ik hem 3x per dag (s ochtends, voor het avond eten en voor het slapen gaan). Ik heb poeder van AviPlus serie en dat meng ik met warm water (anders lust ie het niet) en een beetje probiotic supplement voor een goede darmflora.De pap geef ik met een getuit plastic bekertje...bewust niet met een spuit omdat wanneer je daarmee uitschiet doordat er een klontje voor de opening zit, je pap in zijn longen kan spuiten. Daarnaast gaf ik hem van het begin afaan hard voer (rijk zadenmengsel, zgn healthy parrot + parrot bix eiwitrijk volgensmij). Daarnaast geeft ik hem om de dag voorgekookte groente en vers fruit + een bakje water (kan ie alvast oefenen hahaha). Ik ben nu 5 weken verder en heb de pap afgebouwd tot 1x per dag, hij eet goed zelfstandig en weeg zo'n 400gram. Zelf twijfelde ik in het begin ook heel erg, maar op een gegeven moment merk je toch gewoon dat ie minder zin krijgt in pap naargelang ie meer vast voer gaat eten. Wel is het zo, wanneer ie nog niet aan het vast voer is, zijn kropje goed vol moet zitten en minimaal 1x per dag leeg moet zijn om een kropinfectie te voorkomen.

Ik hoop dat je wat aan mijn input hebt. Ik zat zelf in het begin ook met wat onzekerheid...dus vandaar mijn reactie.

Groeten,
Jeroen

P.S. bij wat voor kweker heb je hem vandaan, wat voor voedsel kreeg je mee en wat was zijn voedingsadvies eigenlijk. Ik ben zelf erg tevreden over de kweker waar ik hem gekocht heb. Mocht je adres/telefoon gegevens willen, dan moet je me maar even een berichtje sturen.


Odie
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-11-02 - 08:22:19

Bedankt voor jullie reacties. Door familie-omstandigheden heb ik niet eerder kunnen reageren maar Odie eet inmiddels volledig zelf en het gaat perfect met haar.
De kweker heeft me wel goede adviezen gegeven maar ik heb zelf veel ervaring met cavia's en daardoor weet ik dat de ene fokker heel anders over dingen denkt dan de ander.
Vandaar dat ik ook hier mijn vraag heb gesteld, ik ga nooit blindelings op één mening af.

groetjes, Bion


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-11-02 - 19:03:54

quote
Ik vind dat je alle vragen gewoon aan de kweker moet stellen, die weet het wel.

als ik destijds mijn kweker had moeten geloven had ik mijn 5 weken oude edel moeten grootbrengen op havermout en olvarit ...


Bertje01
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-11-02 - 22:26:02

Beste mensen ,na weken ,maanden zelfs meer dan 2jaar volg ik de forums .Ik weet zeker iedereen is vogelliefhebber maar er zijn hier nog altijd mensen ,die hun eigen mening kunnen en mogen schrijven, ok ,volledig met eens maar het zijn ALTIJD dezelde personen die antwoorden en /of positieve of negatieve commentaar geven.Ik weet ondertussen wie wel ervaring met vogels(allerhande)heeft en wie niet of sommige die denken dat ze veel weten.Voor mij niet gelaten nederlanders of vlamingen of nog anders taligen.Wat leren jullie nog (van de vogels)??????????waar zijn jullie mee bezig.Het is amper mijn 2de reply maar het is ook mijn laatste .jullie nederlanders hebben nog MINDER ontzag voor elkaar als (zoals jullie ons noemen kleine belgen)voor anderen;Dit is mijn gedacht en daar laat ik het er bij ,voor mij als het zo voortgaat tekenen jullie eigen doodvonnis.Ik verlaat deze site voor altijd.Jullie hebben nog veel te leren,zeker op menselijk gebied laat staan over allerhande onderwerpen.PUNT UIT!!!


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-11-02 - 23:44:52

Bertje01, dit is wel erg iedereen over 1 kam scheren.

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, en dat je zelf al een punt achter een eventuele discussie wilt zetten. Je maakt je zelf er zo wel heel makkelijk vanaf met een paar loze kreten.

Het lijkt wel of je je aangevallen voelt, maar ik kan die aanval niet vinden ..... Maar, misschien komt dat wel omdat ik nog veel moet leren op menselijk gebied.

Jouw reactie komt totaal uit de lucht vallen. Totaal ongewenst in het onderwerp "advies gevraagd: baby-forpus".

Bertje01, als je nog zin hebt, mag je de discussie in een nieuw onderwerp beginnen, dus niet in een bestaand onderwerp die over heel iets anders gaat. Maar goed, dat zou ik eigenlijk niet hoeven te zeggen tegen iemand, die verteld dat juist anderen nog veel moeten leren.

Of kom ik nu over als een Nederlander met gebrek aan ontzag voor anderen?

Dus graag wil ik in dit onderwerp verder niets meer zien of horen dat niet gaat over het met de hand grootbrengen van een baby forpus papegaai (ook niet van anderen).


Bertje01
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-11-03 - 13:22:54

OK Jan,IK VERONTSCHULDIG MIJ tegen U en Iedereen


Bertje01
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-11-03 - 13:25:34

Sorry ,Odie was ook gemist van topic het spijt me


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-11-03 - 16:37:26

Het is ok happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede