Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Besluit houdende regels met betrekking tot houders van dieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-11 - 15:45:08 send message to michielhartjes

ben ook van mening dat voor sommige soorten 4 weken nog iets kort is, maar ik denk dat we moeten afwachten hoe het precies zal gaan lopen.
Inmiddels heb ik het eindraport Trendanalyse denken over dieren ontvangen, hier staan nog meer aanbevelingen in die de vogel hobby er niet leuker op maken. de minimale afmetingen per soort vind ik erg goed, nu worden sommige papegaaien en parkieten in te kleine broedkooien gehouden.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-07-11 - 17:38:58 send message to swanny

Wat zijn die afmetingen dan?


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-11 - 19:12:26 send message to DirkD

En de regelnichten zijn opgestaan.

En ik ben van mening dat enkel vogels mogen gehouden worden die ik leuk vind, onder de omstandigheden die ik mij kan veroorloven.

Iedereen met een weinig gezond verstand kan excessen herkennen en om die te vermijden is al genoeg wetgeving gecreëerd.

Mvg
Dirk


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-11 - 19:27:16 send message to michielhartjes

beste Swanny, wat de afmetingen zullen zijn wordt nog niet vermeld, maar de kweek kooien en kubs kooien voor papegaaien zijn verleden tijd. in bepaalde europese landen gelden deze regels al. ik bouw mijn nieuwe hokken naar de Franse en Duitse regels, formaat voor een grijze roodstaart 100 breed, 200 lang en 200 hoog. poicephalus soorten 100 breed, 150 lang en 200 hoog, maar even voor de duidelijkheid, ik weet dus niet of deze maten ook in Nederland gaan gelden, voor mij persoonlijk mag het nog groter. persoonlijk heb ik liever minder vogels die veel ruimte hebben dan veel vogels in een klein hokje.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-11 - 20:00:03 send message to Vogelen

Dirk, helemaal mee eens. Geen regels erbij! En al helemaal niet bedacht door mensen achter een bureau!


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-11 - 20:09:49 send message to michielhartjes

Ben ik helemaal mee eens vogelen. Het maakt er onze hobby niet leuker op. maar het nadeel is dat ze in Den Haag alleen de verhalen kennen van de foute kwekers, die de vogels niet goed behandelen. maar laat ze eens gaan kijken bij de goede kwekers waar er naar mijn mening toch meer van zijn, daar hebben de vogels het over het algemeen erg goed naar mijn idee.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-07-11 - 22:56:38 send message to Ton Koek

Helemaal geen regels, nog beter. CITES ook maar weg, gewoon houden en vangen wat je wil. Gewoon weer overal alles toestaan, veel beter. In het verkeer ook alles afschaffen, we zijn allemaal prima in staat om zelf te bepalen hoe hard we kunnen.

Schande, wat denken die lui in Den Haag wel?


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-11 - 23:02:49 send message to DirkD

Gewoon geen vogels houden. Wat in de natuur kan overleven past nooit in een kooi.
Behalve mijn vogels natuurlijk.
Mvg
Dirk


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-12 - 07:21:38 send message to Vogelen

Ton, ik snap het verband niet tussen deze overbodige regels en Cites.

Het blijkt telkens weer dat regelgeving in NL standaard uit de hand loopt. Daarnaast gaat NL regelgeving op termijn altijd geld kosten. Onlangs wilde ik een paar schapen als grasmaaier aanschaffen. Als je dan even zoekt op internet hoeft het van mij niet meer.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2012-07-12 - 10:54:50 send message to ginoheeren

ze zien maar wat ze gaan doen ik hoor het wel laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-07-12 - 11:23:02 send message to Ton Koek

In een drukbevolkt land als Nederland zijn regels gewoon nodig. Helaas ook op het gebied van de dierenhouders. Er zijn nog steeds veel te veel misstanden om alles maar op z'n beloop te laten.

Met misstanden aanpakken door regelgeving, lijden ook de goeden vaak een beetje, dat is inherent aan regels die beperkingen opleggen.
Het lijkt wel om sommigen hier allergisch zijn voor regels.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-07-12 - 12:48:07 send message to eric 008

mee eens regels zijn nodig maar waarom schieten ze in nederland altijd door en wil men de beste leerling van de klas zijn ?

ik als ondernemer komt het elke dag tegen en het kost altijd geld waar je niet om vraag en waar een normaal denkend mens zegt dat ze van de pot zijn gerukt.

geef die kleuters in denhaag een langevinger en ze pakken de hele hand op wat voor terein dan ook.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-12 - 13:37:37 send message to Vogelen

Goed gezegd Ton, ik ben allergisch voor regels. Ik begrijp heus wel dat er wat regels/wetten nodig zijn, maar teveel regels is gewoon een communistische staat. Ik wil mijn eigen verantwoordelijkheid kennen en niet leven aan de hand van een wetboek.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-12 - 15:54:19 send message to DirkD

Blijkbaar is er in Nederland bij sommigen nood aan een full_option voorgekauwde reglementering voor alles en nog wat om te kunnen functioneren.
Het gaat trouwens in België dezelfde kant op.

Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er iets is dat nog niet gereglementeerd is.
Misschien is dat de oorzaak van al deze bijkomende pietlullige wetten.
Ze hebben niks meer te doen.

Gelukkig is er Europa kunnen ze daar gaan spelen.

Mvg
Dirk

Ps: Mischien komt er ooit nog een oen die vind dat je dieren niet mag fotograferen in de vrije natuur.
Of is die er al?


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2012-07-13 - 06:45:21 send message to J. Santegoeds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

DirkD;
quote
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er iets is dat nog niet gereglementeerd is.
Nou, ik verbaas me er nog steeds over dat het hele internetgebeuren (hier in het westen) nog steeds vrij van een hoop regelgeving, heffingen en belastingen is.
quote
Ps: Mischien komt er ooit nog een oen die vind dat je dieren niet mag fotograferen in de vrije natuur.
Of is die er al?
Yep,"ik"!
Mijn mening is dat je vogels (dieren) in de vrije natuur niet moet gaan belemmeren in hun gedrag.
Als je ooit ziet hoe "fotografen" te keer gaan als er ergens een zeldzaam soortje gespot wordt.
Ook het maken van foto's van nesten en nestjongen zal garant staan voor een hoop verlaten nesten/jongen.
Hier een klein voorbeeldje van wat ik bedoel; http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GM523UKAH
En; http://vroegevogels.vara.nl/Fragment.202.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=350355&cHash=29058ad417c9f907ae16761d7c1dc2b0

Maar ik heb totaal geen bezwaar tegen fotografen die vogels op een nette manier op de plaat vastleggen, maar; wáár ligt de grens....?
Al eens over nagedacht?


Groeten, J. Santegoeds.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede