Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart mutatie's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-07-04 - 18:18:25 send message to mijnkaketoes.nl

Is het niet zo dat men dit meer doet om het geld dan de schoonheid van de vogel ?....?


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-07-04 - 18:22:44 send message to dan

De rode mutatie daar hebben ze 9 jaar over gedaan.
Ze hebben ook ino grijze en een albino heb ik gehoord en vogels met een witte staart, cinnamon,zwartstaart zou dat allemaal door inteelt komen dan ???
Dat geloof ik niet??

Groet Danny.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-07-04 - 18:28:20 send message to dan

Hallo Henk ,

Ik denk ook zeker dat dat zo is , maar er zitten wel mooie bij vindt ik .
Maar dit soort mutatie's kom je ook bij de zwarte kaketoe's tegen wat vindt je daar van?? Zij ook niet te betalen.

Groet Danny


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2012-07-04 - 18:33:06 send message to meyersam

de rode mutatie, al na 9 jaar? grijze zijn toch pas na een jaar of 5 rijp, dus met selectieve kweek zouden ze bij de 2de generatie al volledig rode vogels kweken????


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-07-04 - 19:31:57 send message to mijnkaketoes.nl

Dan

Ik ben zeker geen fan van mutaties dus ook niet bij kaketoes.
Vindt het echt niet mooi. Maar goed is mijn smaak anderen zullen er anders overdenken en dat is prima. Wat mij altijd wel opvalt is dat men meer over de opbrengsten van de mutaties praat dan over de schoonheid van de vogel.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-07-04 - 19:41:19 send message to dan

Hallo Sam ,
Ze hebben de rode gekweekt in zuid-africa met wildvang vogels,ze hebben daar de vogel met veel rood uitgezocht en die noemen ze enkel en dubbelrood factor en daar zijn de hele rode uit gekweekt ??
Groet Danny


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-07-04 - 19:47:48 send message to dan

Dat is waar Henk er worden ook gigantisch bedragen voor gevraagd en betaald dus dan blijft de prijs hoog.
Beetje jammer ik vindt dat er wel mooie tussen zitten??

Groet Danny .


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-07-04 - 20:34:09 send message to Rik

Van de meeste vogelsoorten bestaan best wel mooie mutaties. Deze grijze roodstaarten vindt ik de naam ‘mutatie’ echter helemaal niet waard. Uitgezonderd de albino.

Dat rode lijkt mij gewoon een vorm van selectiekweek. Koppel gewoon vogels die zoveel mogelijk rood in zich hebben aan elkaar en dit komt eruit rollen. Smaken verschillen, maar ik vind het er niet uit zien en kan me ook niet voorstellen dat iemand anders het wel mooi vindt.
Ze er niet uit.

Ze vallen in het niet bij bijvoorbeeld de lutino rosé kaketoes, blauwe edelpapegaaien, lutino amazones, etc. Daarbij vergeleken zijn deze roodstaarten écht prutswerk.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-07-04 - 20:40:24 send message to eric 008

@ beste henk
quote
Ik ben zeker geen fan van mutaties dus ook niet bij kaketoes.
Vindt het echt niet mooi. Maar goed is mijn smaak anderen zullen er anders overdenken en dat is prima. Wat mij altijd wel opvalt is dat men meer over de opbrengsten van de mutaties praat dan over de schoonheid van de vogel.


wat als er nu bij jou vogels een blauwe of een ino mutant valt ?

bij deze mijn telefoon nummer 06...wink ;)m.v.g eric


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-07-04 - 20:51:16 send message to dan

Ik vindt ze wel mooi maar de soorten die jij noemt zijn ook heel mooi vooral de edels echt heel mooi maar zie daar maar eens kwekers van te vinden zag ze laatst te koop 20.000 uk sterling
niet normaal.

groet danny.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-07-04 - 21:37:20 send message to mijnkaketoes.nl

Eric dan mag je xe bij gratis ophalen. Mag je me aan houden.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-07-04 - 23:06:37 send message to eric 008

hoop voor je henk dat er snel een schitterende mutant bij je valt.wink ;)happy :)
met vriendelijke sport groet eric


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-07-06 - 09:07:43 send message to interactivet

De rode vogels die na de rui op 18 maanden hun rood verliezen worden "pink thighs" genoemd. Wat van het rood overblyft is gewoon een roze schynsel op de dyen. Dit word onderscheiden van dominante bonte waaruit de byna (er is altyd nog een klein vlekje grys)volledig rode vogels gekweekt worden. Dit heeft niks met leverafwykingen (wat wel ook voorkomt) te maken. Er bestaan ook Ino, par ino, par blue, pastel, pallid, twee soorten cinnamon, blauw, recessieve pied, melanisties (zwarte staart) en witborst. In het boek "a guide to ...grey parrots as pet and aviary birds" van Rosemary Low pagina 83-90 word van de meeste mutaties hiervan melding gemaakt.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2012-07-06 - 11:54:43 send message to ginoheeren

mijn kakatoe
mag ik hem dan hebben laugh :Dlaugh :D


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2012-07-07 - 06:39:16 send message to IGGINO VB

er staat toevallig deze maand een artikel in het duitse boekje van Papageien over de roodbuik grijze roodstaart. Ik heb het nog niet gelezen, maar de foto's al gezien happy :) van zijn kwk heeft de man een rode buik de pop is een gewone wildkleur. bij de foto van zijn jongen zat daar ook een roodbuik in, ik vermoed zelfs nog met een beetje meer rood dan de vader. Dus het is wel degelijk een mutatie.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede