Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara ei uitbroeden rcom 50 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ara ei uitbroeden rcom 50
jimmyd
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-06-17 - 13:31:12 send message to jimmyd

hallo
kan iemand mij helpen ,mijn koppel aras geeft voor de 2de keer dit jaar eieren ,eerste keer heb ik de eieren 3 stuks in de broedkast gelegd een rcom 50 de temp had ik op 37.3 c en vocht op 45 gezet de eieren liet ik draaien om de 2 uur,de laaste 3 dagen heb ik de vocht verhoogd naar 65 en de eieren niet meer laten draaien.na 32 dagen heb ik zelf het ei open gemaakt het kuiken was volgroeid en dood in het ei,nu geeft het koppel terug een ei , kan iemand mij helpen?



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-06-17 - 14:16:50 send message to molineti

Zelf laten broeden,kan geen machine tegen op

Gr rene


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-06-17 - 17:19:14 send message to koi13

Geloof niet dat hij of zij dieze reactie bedoeld.
Denk tips voor het broeden met de broedmachine.


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2013-06-17 - 18:22:30 send message to chassy

de kuikens zijn te zwaar, minder vocht gebruiken.
voor de zekerheid zou ik wel in de r com een extra thermometer en hygrometer leggen, tenzij je de r com regelmatig ijkt.
de aanduidingen op het scherm kunnen soms misleiden, dit is mijn ervaring toch met deze machines. anders ben ik er zeer tevreden over.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2013-06-18 - 11:29:08 send message to maewim

molinetti dit is nu ieder keer als er iets op het forum komtvan broedmachines dat jij moet negetief zijn hand boven het hoofd en zien wie er onder zit

jimmyd vraagt absoluut niet naar dit antwoord

jimmyd kijk in jouw pb


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2013-06-18 - 12:48:44 send message to wiechmann

met het antwoord van rene ben ik het volledig eens .en daar is ook niets mis mee lijk mij.


een goed koppel wat ze zelf uitbroed en grootbreng is goud waard.

er zijn al genoeg koppels die het zelf niet doen .
en ja dan is een broedmachine een handig machine
.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-18 - 12:59:59 send message to Karel

Ik zie niets negatiefs in de reactie van Molineti. Ik ben het er zelfs volledig mee eens. Geen machine kan het beter dan de ouders zelf, maar soms kan het helaas niet anders.
Vermoedelijk is het laatste in dit geval van toepassing.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-06-18 - 13:05:25 send message to molineti

quote
mijn koppel aras geeft voor de 2de keer dit jaar eieren ,eerste keer heb ik de eieren 3 stuks in de broedkast gelegd


@maewim

Uit bovenstaande tekst kan ik niet halen dat de vraagsteller het al geprobeerd heeft ze zelf te laten broeden,mss had hij/zij het probleem dan duidelijker moeten omschrijvenhappy :)

Overigens reageer ik nog zelden op papagaaien topics op VA dus je reactie lijkt mij lichtelijk overdrevenwink ;)

gr rene


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-18 - 15:10:59 send message to Karel

Actie = reactie

Vanaf hier weer on topic


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-06-18 - 18:35:31 send message to interactivet

Er kunnen een veeltal redes zijn waarom de kuikens dood gegaan zijn. O.a foutief kalibratie van het machien wat dan vochtiger of warmer is als wat het aangeeft,lage graad bacteriele infectie, fungus, verkeerde positionering van de kuikens, geneties defekt om maar enkele problemen te noemen. In jou schoenen zou ik ook het paar een kans geven om ze zelf uit te broeden. Als dat niet lukt en de kuikens steeds doodgaan de vogels mogenlijk 5 dagen op een antibiotika zoals baytril of theraprim zetten en weer proberen. Of het machien laten calibreren of de lezingen nagaan met een draagbaar vochtmeter dat het machien korrekte lezingen geeft vooral als de kuikens erg nat en geswollen waren en dan natuurlik het machien aanpassen naar een lager vocht.


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2014-06-03 - 09:40:29 send message to Fredje15

Hallo, ik heb ook r-com broedmachines en grumbach ,de r-com wijkt vaak af en deze moet ik regelmatig ijken.
Dit jaar is er bij mij één ei van de ara,s uitgekomen in een r-com broedmachine bij iemand anders.
Op het 2e ei zat vanaf het begin een amazone papegaai goedte broeden.
Deze had al eerder als pleegouder jonge amazones uitgebroed en grootgebracht.
Op de 27e dag was de hartslag van het jong nog goed (gemiddeld 258)en was het jong nog niet gekeerd
Op de 28e broeddag is het jong pas gekeerd in het ei.Normaal komen bij mij de jongen al uit het ei op de 26e en 27 e dag. Zowel in de broedmachine en ook bij de ouders.
Heb bij pleegouders (ara,s)ook wel eens de jongen dood in het ei gehad van mijn buffons.
Had het 2e ei misschien de laatste dagen in de r-com moeten doen om makkelijker de hartslag te controleren en eventueel eerder ingrijpen.
Op de 28e dag was nu wel het jong gekeerd in het ei. Het ei was nog niet aangepikt. na de hartslag gemeten te hebben gaf deze 0 aan.
Ik heb het ei in de r-com gelegd omdat ik het nog niet open wilde maken.
Nu een dag later heb ik het ei open gemaakt en hier zat een volgroeid jong in.
Het jong was nog niet door het vlies,en naar mijn mening nog niet helemaal klaar om er uit te komen.
Lijkt mij dat de jongen na het keren te zwak zijn om met de volgende stap te beginnen.
Aanpikken en uitkomen.
Volgens mij zijn er schrijvers op dit topic die hun ervaring en kennis niet willen delen met ons.
Waarschijnlijk bang voor concurrentie als wij wel jongen groot krijgen !
Hoop ook nog eens een eerlijke reactie terug te krijgen. groeten fred


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2014-06-03 - 11:38:33 send message to J.ten Wolde

Vorig jaar hadden mijn ara's totaal 15 eieren ook bevrucht wat zowel in een broedmachine als de vogels zelf zijn bebroed maar iedere keer op het laatst niet uitkomen.
Laat gewoon de ouden de eieren uitbroeden tenzij je de dollar tekens in je ogen hebt.
De vogels weten beter hoe het gesteld is met de eieren en de jongen als welke mens en broedmachine dan ook.
Als een jong achterblijft is er iets met het jong aan de hand.
Zelf een jong gehad wat achter bleef en bij gevoerd met de hand met de gevolgen dat ze later toch is gestorven was overgens uitgevlogen


resulsungur
Website Member
Posts :3

Website Member
2023-05-31 - 23:57:00 send message to resulsungur

Ik heb 2 Ara papegaaien sinds 2 weken het is een koppel ze zijn 13 jaar oud. Ik heb ze in een volière en ik heb aan de buitenkant een broedhok hangen. Ze zijn begonnen het broedhok gat groter te maken of aan het slopen. Sinds dat ze dat doen doen ze beiden een beetje agressief naar zonder geluid ze zetten hun vleugels open en met hun snavel willen ze je bijten of pakken! Dit deden ze normaal niet!? Komt het doordat ze met het broedhok bezig zijn! Ik heb het idee dat ze hun territorium aan het beschermen zijn of wie weet zijn ze van plan om te gaan broeden. Het is normaal een heel lief koppel. Ze zijn niet tam het zijn kweekkoppels gekocht van een hobbyist die ermee is gestopt. Ze hebben verleden jaar kuikentjes gehad. Wie kan mij verder van informatie voorzien? Alvast bedankt!


tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2023-06-02 - 20:33:49 send message to tom noynaert

Typisch broedgedrag! De vleugels open spreiden en blazen zijn typisch de voortekenen van een legsel, of toch heel dikwijls. Ze gewoon laten doen en zo weinig mogelijk storen. Nu is het ook net de tijd dat ara’s beginnen nestelen.


resulsungur
Website Member
Posts :3

Website Member
2023-06-18 - 01:45:42 send message to resulsungur

Hoi Tom, dank u wel voor uw bericht. Ik doe mijn best om ze niet te storen. Ik verzorg ze alleen. Eten/water en schoonmaken.


resulsungur
Website Member
Posts :3

Website Member
2023-06-23 - 21:49:45 send message to resulsungur

Hoi, mijn Ara pop heeft vandaag 1 eitje gelegd. De pop was ongeveer 20 minuten bezig en je hoorde om de paar minuten geluiden. De man bleef buiten het broedhok. Hij ging wel 1x naar binnen ik denk om te kijken of alles goed gaat! Daarna werd hij beetje zenuwachtig was de man aan het klimmen enz. Ik zal ze met rust laten alleen verzorgen dus voeren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede