Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Info aanschaf ara en kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Info aanschaf ara en kaketoe
Jolanda1984
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-10-04 - 00:13:18 send message to Jolanda1984

Misschien is het wel netjes om mij eerst voor te stellen.
Ik ben Jolanda (geen kweker/handelaar/oid), 29jaartjes jong, ik woon samen met mijn vriend en met hem heb ik 2 dochters en 2 honden.

Waarom ik me hier heb aangemeld is omdat ik graag wat informatie wil van de kenners over de ara en de kaketoe.

Mijn vriend heeft in zijn jeugd al eens een kaketoe gehad en wilt 'nu' weer een kaketoe. Mijn voorkeur gaat uit naar een blauwgele ara.
Het is zeker niet dat ik over 1 dag ijs ga, want ik vind dit al jaren fascinerende vogels en ik wil eerst zo veel mogelijk informatie verzamelen voordat ik daadwerkelijk overga tot de aanschaf van deze vogels. Het kan best zijn dat ik me later bedenk wanneer blijkt dat het financieel niet te doen is of wanneer we geen geschikte baasjes blijken te zijn.
Zoals ik mijn honden aangeschaft heb, voor hun hele leven, geldt dit voor deze vogels natuurlijk ook.
En het aanschaffen zal sowieso niet op korte termijn gebeuren. Eerst even door sparen zodat ik alle benodigdheden in 1x kan aanschaffen.

Inmiddels heb ik wel al wat info gelezen op het internet, maar wil toch nog een aantal dingen weten die mij nog niet helemaal duidelijk zijn.

Want, kan ik een ara en een kaketoe bij elkaar zetten?
Hoe groot zou de volière buiten moeten worden?
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik een volière koop?
Kunnen ze in het najaar/voorjaar ook een aantal uurtjes per dag buiten zitten?
Hoe groot moet de kooi in de woonkamer worden? (de bedoeling is dat ze ook lekker vrij kunnen vliegen door de kamer heen)
Kunnen ze goed overweg met honden?
Hoe oud moeten de vogels zijn voordat ze verkocht mogen worden? Waar vind ik betrouwbare kwekers/verkopers?
Kan ik beide vogels goed tam maken/houden als ze met hun 2tjes zijn?
Welk speelgoed word aangeraden?

Nouja, heel veel vragen dus. Mocht ik iets vergeten zijn wat belangrijk is om te weten, dan hoor ik het graag!



vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-10-04 - 12:15:22 send message to vogeltje1000

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Want, kan ik een ara en een kaketoe bij elkaar zetten?
Ja

Hoe groot zou de volière buiten moeten worden?

Zo groot mogelijk

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik een volière koop?

Ja.

Kunnen ze in het najaar/voorjaar ook een aantal uurtjes per dag buiten zitten?

Het liefst het hele jaar buiten.

Hoe groot moet de kooi in de woonkamer worden?
(de bedoeling is dat ze ook lekker vrij kunnen vliegen door de kamer heen)

Je kan ze ook leren dat ze op een boomstam wonen.

Kunnen ze goed overweg met honden?

Ligt aan de vogel en of honden.
1 Keer happen van de hond en de vogel is dood.

Hoe oud moeten de vogels zijn voordat ze verkocht mogen worden?

De vogels moeten zeker 4 maanden oud zijn en vanaf 6 weken met de hand gevoerd zijn.
Waar vind ik betrouwbare kwekers/verkopers?

Op vogelarena zijn die wel te vinden.


Kan ik beide vogels goed tam maken/houden als ze met hun 2tjes zijn?

Dat lukt meestal wel met vogels van verschillende soorten.


Welk speelgoed word aangeraden?

Alles wat niet giftig en of schadelijk is voor de vogels. Let op dingen waar lood cadmium en andere zooi inzit.

Persoonlijk zou ik nooit vogels die uit verschillende gebieden komen bij elkaar houden.
Het gedrag van een ara en een kaketoe verschillen nogal.

Vooral kaketoes kunnen veel en hard krijsen en daardoor de ara ook laten schreeuwen.

Vooral ara en kaketoes geven ontzettend veel stof en dat is echt niet gezond om daar een groot gedeelte van de dag in te verblijven.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-10-04 - 20:57:54 send message to Antonia

Want, kan ik een ara en een kaketoe bij elkaar zetten?

Ik zou ze niet bij elkaar in eenzelfde kooi zetten, buiten de kooi kunnen ze mogelijk aan elkaar wennen en misschien zelfs maatjes zijn.


Hoe groot zou de volière buiten moeten worden?
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik een volière koop?

Als ze er continue in zitten erg groot.


Kunnen ze in het najaar/voorjaar ook een aantal uurtjes per dag buiten zitten?

Ook huiskamer vogels kunnen in wat koudere periodes (even) naar buiten.


Hoe groot moet de kooi in de woonkamer worden? (de bedoeling is dat ze ook lekker vrij kunnen vliegen door de kamer heen)

Als het voornamelijk om het slapen gaat en mnomenten dat je er niet bent.....een meter bij een meter voor een ara is wel het minumum vind ik. Voor een grote kaketoe toch ook wel die kant op.
Er zijn ook grote dubbele kooien van 2 meter breed met een tussenwand.
Ik zou er ook voor kiezen ze te kortwieken of aan een tuigje wennen zodat je lekker met ze naar buiten kan.


Kunnen ze goed overweg met honden?

Kan maar blijf altijd goed opletten en laat ze nooit tesamen alleen in een kamer, ook al gaat het goed.


Hoe oud moeten de vogels zijn voordat ze verkocht mogen worden? Waar vind ik betrouwbare kwekers/verkopers?

De vogel moet zowiezo zelfstandig eten, dat is meestal vanaf een maand of 3 a 4.
Ze hoeven niet persee met de hand gevoerd te zijn, wel is het fijn als ze al wat aan handen gewend zijn.


Kan ik beide vogels goed tam maken/houden als ze met hun 2tjes zijn?

Ja hoor, maar je zal er wel altijd mee bezig moeten blijven.


Welk speelgoed word aangeraden?

Vooral veel sloppmateriaal maar vaak vinden ze ook ander speelgoed leuk als speelgoed met geluid, of sommigen leren graag puzzels.


Nouja, heel veel vragen dus. Mocht ik iets vergeten zijn wat belangrijk is om te weten, dan hoor ik het graag!




Jolanda1984
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-10-08 - 23:28:00 send message to Jolanda1984

Bedankt voor de antwoorden!

Ik sta er wel een beetje van te kijken dat de vogels het hele jaar buiten mogen/kunnen.
Wanneer ze dan het hele jaar buiten in een grote volière zitten, moet ik dan met dingen rekening houden? Nachthok, verwarming?

We hebben een grote tuin en ik zat zelf dan te denken aan een volière van ongeveer 4,5 bij 5 meter.
Dat zou dan ons hele terras in beslag nemen.
(het lijkt me zo leuk dat als je naar buiten loopt je gelijk bij de vogels bent en dat ze ook van binnen naar buiten kunnen vliegen)

Aan welke eisen moet een goede volière voldoen? Waar moet ik rekening mee houden?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-10-09 - 09:18:23 send message to Vogelen

Als je ze buiten wilt gaan houden kun je beter een koppel niet tamme vogels nemen. Houdt ook rekening met het volume buiten!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2013-10-09 - 11:58:07 send message to wiechmann

vogelen waarom niet tamme vogels ?.

als je er zelf meer plezier van wil hebben gewoon mooie tamme vogels buiten zetten dan heb je er zelf het meeste plezier van .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede