Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Welke amazone papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke amazone papegaai
Michael611
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-01-24 - 22:41:15 send message to Michael611

Hallo ik ben nieuw op dit forum, en ik ben heel geintereseert in amazone papegaaien. Nou ben ik op zoek om er eentje in huis te nemen maar welke adviseren jullie? Ik heb op een paar dagen in de week 5 uur de tijd de andere dagen meer dan 6 uur en ik het weekeind de hele dag. De papegaai mag schreeuwen maar niet de hele dag, alvast bedankt! happy :)


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2015-01-25 - 01:22:06 send message to lorikwekerij

met deze vrije uren niet aan een papagaai beginnen
als je een papagaai in huis wild dan moet je zeker meer thuis zijn
anders heb je kans dat de papagaai uit verveling en aandacht gebrek gaat plukken en/of veelvuldig gaat krijsen


Michael611
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-01-25 - 10:38:34 send message to Michael611

Daar was ik al bang voor maar is het dan misschien een optie om 2 amazones in een hele grote ara kooi te doen. Als dat zou kunnen, welje adviseren jullie mij dan?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-01-25 - 10:48:23 send message to Antonia

Idd twee is een optie, maar om ze beide goed tam te houden zal je er toch veel tijd in moeten steken.
Mijn ervaring met een aantal soorten geeft aan dat de geelvoorhoofd het minst echt krijst, alleen met een koppeltje zou dat ook anders kunnen zijn.
Ik heb een koppeltje dubbele geelkoppen die zijn vrij rustig, maar ik hoor van anderen dat ze juist zeer luidruchtig kunnen zijn.
Ik denk dat een amazone misschien toch niet zo'n goeie optie is vwb schreeuwen..


Michael611
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-01-25 - 10:52:43 send message to Michael611

Bedankt voor je reactie, ik heb gelezen dat ze weel lawaai maken en andere weer niet dus ik ben nog verder aan het kijken. Misschien een koppeltje bonte boertjes. Want ik ken ook iemand die ze heeft en dat zijn ook hele leuke papegaaitjes.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-01-25 - 11:06:41 send message to Home of Amazone

Zelf ben ik geen voorstander van papegaaien in de huiskamer maar pionussen zouden ook een optie kunnen zijn. vindt de te besteden tijd wel erg weinig, juist voor 2 vogels.


Michael611
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-01-25 - 11:25:50 send message to Michael611

Dat zijn idd hele mooie vogels, maar hoeveel tijd moet ik daar dan insteken?


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2015-01-25 - 21:39:10 send message to jaap van de pol

Je kan een papegaai leren dat je er niet de hele dag mee bezig bent. Juist in de gevallen waar mensen er heel veel mee bezig zijn en later minder gaat het vaak fout qua gedrag. Een papegaai (en zeker 2) moeten zich ook zelf kunnen redden. Voorwaarde is dan wel dat ze ook speelgoed hebben om zich te kunnen vermaken.

Ik heb hier grijze roodstaarten zitten, allemaal tam, die gewend zijn 's avonds een paar minuten uit de kooi te zijn om aandacht te krijgen. De rest van de dag spelen ze, met elkaar en met hun speelgoed. Allen zijn qua gedrag goed opgeleide vogels die geen probleemgedrag vertonen.

Dus mocht je een papegaai of twee nemen. Wen ze in het begin niet teveel aan om de hele dag aandacht te geven maar alleen als jij dat wil en met enige regelmaat.

Groet,
Jaap


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-01-28 - 10:17:28 send message to Rik

Vogels in de huiskamer is slecht voor je longen en slecht voor je gehoor. Ook voor de vogel is het niet ideaal.

Niet beginnen aan deze schreeuwende stofwolken.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-04-23 - 21:47:36 send message to Antonia

Heerlijk hoor zo af en toe een stofwolk in huis, ik hou er wel van.
Daarom heb ik er 10 in huis :P
Als ik hier buiten loop is het ook niet gezond voor m'n longen...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede