Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > beplanting voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : beplanting voliere
jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-07 - 19:10:20 send message to jjj

hey allemaal,

hebben jullie advies over beplanting van een volière met zebras, bichenows, st helenas, rijstvogels, virginischeboomkwartels, napoleonwevers en Japanse nachtegalen.

alvast bedankt!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-05-07 - 20:30:28 send message to P.Rooth

Eerst de vraag hoe groot is de voliere nu er zoveel vogels op het lijstje staan


jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-07 - 20:32:00 send message to jjj

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik weet de afmetingen niet precies maar wel groot genoeg 9ik zou deze leuke dieren natuurlijk niet tekort willen schieten)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-05-07 - 20:38:40 send message to P.Rooth

groot genoeg dan denk ik aan minimaal 5 meter in het vierkant 25 m2 en niet een klein violiertje van 3 m2 , meet de voliere gewoon op dan is er meer info om advies te kunnen geven want vol beplanten en er zelf nog amper in kunnen heb je ook niks aan .


jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-07 - 20:42:09 send message to jjj

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hij is 7x5x2 (lxbxh) m (exclusief binnenhok)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-05-07 - 21:36:03 send message to tropic

Bedenk dat alle zaadeters ook van je plantknoppen zullen snoepen.
Dus is de volgende regel in acht te nemen, zoveel meer planten dan vogels, zodat ze de bladknoppen niet de baas kunnen.


jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-08 - 10:05:30 send message to jjj

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dankjewel tropic, ik vroeg me nog af of hedera (klimop), conifeer en bamboe nou wel of niet giftig zijn.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-05-08 - 14:06:42 send message to P.Rooth

Prachtige maat voor een gemeenschap volière moet helemaal goed komen .
Bamboe en dan de soorten die bladhoudend zijn ideaal voor de soorten die je wil gaan onderbrengen . kunnen solitair maar ook als windscherm gebruikt bij een ( deel) van een wand besdragende soorten kunnen ook gebruikt heb je 2 vliegen in 1 klap want op die struiken zitten graag luizen en die zijn weer voer voor je vogels
Heb zelf veel bamboe op me erf en daarin huizen heggemussen die nu jongen hebben en putters broeden in clematis de winterkoninkjes broeden in klimop wat wel giftig is bij opname maar ik geloof niet dat daaraan geknabbeld wordt verder zijn klimrozen geschikt .

Succes

Paul


jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-08 - 14:13:23 send message to jjj

Dankjewel Paul,

Eindelijk wat duidelijke informatie na veel sites door te hebben genomen hier kan ik wat mee!

groet Jonathan


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-05-08 - 18:40:36 send message to tropic

Ideale voliereplanten die jij daar opsomt.
Klimop is een prachtige plaats waar vogels nestgelegenheid en slaapplaats in vinden.
Let wel dat er bij klimop ook een groter risico bestaat dan bij bv. conifeer om muizen in te huizen.
Deze diertjes kunnen hierin ook makkelijk schuilen en uiteraard omhoogklimmen. Belet natuurlijk niet om klimop aan te planten.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-05-08 - 20:31:36 send message to P.Rooth

Zaak is om geen muizen in de voliere te krijgen een gladde rand van 30 cm hoog boven de grond met een omgekeerde L die met korte poot naar buiten gericht van 5 cm hebben de muizen erg veel moeite om daarover heen te klauteren . Muizenbestrijden is het hele jaar door een punt krijg er een punthoofd van is bijna dagelijks wel 1 .

zag vandaag de fitis en er is ook een tjiftjaf die op me erf een plekje gevonden heeft is een tuin die ingericht is met natuurlijke materialen krijg je gratis vogeltjes in de tuin Heerlijk



jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-08 - 21:50:12 send message to jjj

Ik heb tot nu toe nog geen problemen met muizen gehad (bij mijn vorige volière). maar toch alvast bedankt voor de tip.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-05-08 - 22:10:02 send message to P.Rooth

Wat ik vergeten ben als plant/struik zijn de wilde rozen en andere stekelstruiken zoals kruisbes erg makkelijke planten en dubbel plezier voor de vogels nectar stuifmeel en een goed plekje voor een nest muizen hebben een hekel aan stekels meende ik dus keus genoeg


jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-08 - 22:23:37 send message to jjj

Dankjewel, ik heb ook al een kruisbes in de tuin staan en voer de bessen daar van ook al regelmatig die vinden ze altijd heerlijk.


jjj
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-05-08 - 22:41:30 send message to jjj

Weten jullie zeker of een klimop kan?


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-05-09 - 12:20:45 send message to Wim B

Klimop kun je zeker gebruiken. Ik heb deze ook in mijn voliere staan. Daarin zitten de rode kardinalen, damalijsters, kastanjeruglijsters en sialia mexicana.

MVG Wim



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede