Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Papegaaienziekte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Papegaaienziekte
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-09-17 - 22:10:11 send message to henkdelaat

Veertien van de vijftig vrijwilligers van het Vogelhospitaal in Haarlem blijken besmet te zijn geraakt met de papegaaienziekte.

Henk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-09-17 - 22:25:31 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

do 17 sep 2015, 19:39

Papegaaienziekte in Vogelhospitaal
HAARLEM -

Veertien van de vijftig vrijwilligers van het Vogelhospitaal in Haarlem blijken besmet te zijn geraakt met de papegaaienziekte.

Twee van hen liepen een ernstige longontsteking op en zijn nog steeds herstellende, meldt het Haarlems Dagblad.
De twaalf anderen hadden last van verschijnselen variërend van verhoging tot hoofdpijn.

De papegaaienziekte wordt veroorzaakt door een bacterie die 60 procent van de wilde vogels bij zich draagt.
Bij mensen veroorzaakt de bacterie griepachtige verschijnselen, en kan longontsteking ontstaan.
In 1 procent van de gevallen kan de ziekte fatale gevolgen hebben.

Henk.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-09-18 - 00:19:37 send message to Antonia

Las het net, heftig sad :(


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-09-18 - 12:18:30 send message to henkdelaat

Zou maar uitkijken komende tijd op die vogel markten.

Ik ga zo wie zo nooit naar vogelmarkten en koop ook geen vogels van mensen die naar vogel markten gaan.

Leg uit voorzorg een lijst aan van adverteerders op diversen verkoop sites die daar met vogels naar toe gaan.

Henk.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-09-18 - 14:38:13 send message to P.Rooth

je loopt ook risico's als je naar een dierenwinkel gaat voor zaden of wat dan ook tevens op vogeltentoonstellingen kan je de ziekte oplopen .60% van de wilde vogels kunne besmet zijn dan is het op straat ook niet veilig en beter in huis te blijven .
Schoeisel wat buiten de voliere/kweekruimte gebruikt wordt niet in die ruimte dragen tevens onstsmettingsbakken plaatsen indien iemand voor vogels komt en bij thuiskomst zelf ook pootjebaden .


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-09-18 - 17:18:17 send message to henkdelaat

Ik haal mijn zaden bij een zaadhandel en daar zitten geen vogels,wel iets duurder maar dan heb je ook altijd goede zaden.

Paul,

Tussen iets oplopen of opzoeken zit een wereld van verschil.

henk.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-09-18 - 23:20:57 send message to P.Rooth

Je kan ook overdrijven maar dat zeggen ze van mij ook en niemand komt in mijn volières tevens houd ik vogels die aangekocht zijn in carantaine .
Hygiëne daar draait alles om en mij mag je op je lijst zetten van liefhebbers die vogelmarkten bezoeken .
Kleding en schoeisel die gaan in de was en worden ontsmet na bezoek vogelmarkt en wie doet dat ?



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2015-09-19 - 00:23:01 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote: 'Tussen iets oplopen of opzoeken zit een wereld van verschil.'

Dit lijkt me een zeer treffende omschrijving!

100% garanties zijn nauwelijks te vinden, maar met enige voorzichtigheid is wel veel te voorkomen.


n.b. Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is het ook niet de eerste keer bij dit adres in Haarlem. (?)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2015-09-19 - 00:27:40 send message to rupicola

De maatregelen van Paul komen mij overigens bijzonder bekend voor (feest der herkenning zal ik maar zeggen), met die verstande dat ondergetekende om deze en enkele andere redenen al jaren geen markten meer bezoekt.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-09-19 - 22:40:22 send message to P.Rooth

n.b. Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is het ook niet de eerste keer bij dit adres in Haarlem. las ik kan het ook zo zijn dat de hygiëne op dat adres te wensen over laat ?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2015-09-21 - 14:04:32 send message to J.ten Wolde

qarantaine zelf bescherming en het testen van de vogels alvorens binnen te laten was zeker niet nodig.
En nu klagen en zielig doen dat ze ziek zijn, voorkomen is beter dan genezen koppen in het zand steken.
Testen kost te veel maar dit kost meer of testen had geholpen de besmette vogels waren wel boven komen drijven


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-09-30 - 11:37:29 send message to marc1

Ik heb in de tijd dat ik veel splendids kweekte altijd mijn nieuw aangeschafte vogels laten testen en apart gezet..toen die tijd werd ik compleet verguist, volgens mij ook op dit forum.
Maar het bleek haast onmogelijk om een niet drager te vinden voor vers bloed in mijn stam lutino roodbuiken..

Dit was voor mijuiteindelijk de reden om te stoppen met de neophema,s

Het is onze gezamelijke verantwoording om dit zoveel mogelijk te beperken!


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2015-09-30 - 19:26:40 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik lees eigenlijk nooit wat over testen op papagaaienziekte,maar vele blijken het dus wel te doen?

Ik doe het zelf al in geen 20 jaar meer....eigenlijk vanaf het moment dat de overheid Stopte met de werkgroep papagaaienziekte.
Toen was het moeilijk om liefhebbers te vinden die mee deden aan het project .....

Ik zie zelf geen reden om hier op te laten testen,koop niks meer bij,kom nergens en zeker niet op markten.

Ik kan het mis hebben,maar ik denk dat het percentage wat op papagaaienziekte test op 1 hand te tellen is.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-09-30 - 20:54:27 send message to Antonia

Van nu weet ik niet maar een jaartje of 3 terug denk ik kwam het opeens veel voor.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-09-30 - 22:14:32 send message to P.Rooth

Na een tentoonstelling Antonia als ik het me goed herinner en drager was niet een papegaai maar een kenarie
Papegaaienziekte is een naam die ontstaan is doordat de eerste vogel die dit had een papegaai was anders had het nu zebravinkenziekte of kenarieziekte kunnen heten


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-10-01 - 09:01:29 send message to marc1

En allertheid is geboden, dit is de periode tot het volgende voorjaar dat het weer de kop op steekt.
Vogels ruien, het weer verandert en juist dan steekt het de kop weer op..vooral neophema,s zijn kwetsbaar!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede