Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Kleurgrasparkiet versus Bush Budgie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kleurgrasparkiet versus Bush Budgie
mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2019-03-24 - 21:39:08 send message to mreyder

Weet iemand of de TT-eisen die aan de "kleine" Kleurgrasparkieten gesteld worden qua bouw & type gelijk zijn aan die van de Bush Budgie? Of worden er andere eisen gesteld? Heb een mooie dominant bonte Kleurgrasparkiet pop los zitten en vroeg me af of een Bush Budgie man misschien een goede combi zou zijn.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2019-03-25 - 09:03:08 send message to rupicola

Het verhaal rond de Bush Budgies was en is gericht op het verkrijgen van grasparkieten die zo goed mogelijk lijken op de oorspronkelijke wilde vogels.
Het lijkt me om die reden geen goed idee om daar nog kleurmutaties in te fokken...

Bij de kweek van 'kleine' grasparkieten (feitelijk vogels met een normaal postuur) kan uiteraard wel worden gewerkt met kleurmutaties.
Dit heeft echter niets te maken met Bush Budgies.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2019-03-26 - 15:46:37 send message to mreyder

Ik bedoel niet het fokken van mutanten in Bush Budgie, maar net anders om: kan een Bush Budgie het gevraagde TT-type van de kleurgrasparkiet verbeteren?


Dubbeloog
Website Member
Posts :22

Website Member
2019-04-06 - 18:30:15 send message to Dubbeloog

Kijk op de site van de Nederlandse bond en zoek de standaardeisen op van de kleine grasparkiet.
Volgens mij zijn het de zelfde eisen zoals de Bush Budgie er uit ziet.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2019-04-07 - 22:03:18 send message to mreyder

Bedankt!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2019-04-08 - 20:44:46 send message to Daniel

Nu is wat we in Europa een bush budgie noemen niet meer dan een wildkleur grasparkieten vrij van splitten. Het orginele project had als bedoeling om terug te gaan naar de wild-vorm, dus ook qua formaat terug naar de wilde vogel. Wat we zien is dat mensen zich kapot staren op de kleur maar dat de huidige populatie nog steeds veel te groot is. Helaas zijn mensen gestopt met selecteren en worden er enorm veel groene grasparkieten nog steeds als budg budgie verkocht terwijl bij sommige er duidelijk Engels bloed in zit.

Als je dus voor tt redenen een bush budgie aan een kleurgrasparkiet wilt koppelen, ja dan kan dat. Wil je echte bush budgies kweken dan is er nog veel werk aan de winkel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede