Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Buiten volieres Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Buiten volieres
Ibenc
Website Member
Posts :15

Website Member
2020-08-22 - 19:12:22 send message to Ibenc

Beste medekwekers
Graag tips en of fotos van hoe julie het hebben gedaan ik ga nieuwe volieres zetten binnen en buiten volieres maar van de binnen volieres naar de buiten volieres moet ik 1 m tt 1m50 overbruggen tussen de volieres hoe kan ik dat best oplossen en met welke materialen alle tios en of fotos zijn welkom alvast bedankt


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2020-08-24 - 08:32:32 send message to marti

Hoe bedoel je dit precies? Er komt een open strook tussen de binnen en buiten vluchten?


Ibenc
Website Member
Posts :15

Website Member
2020-08-24 - 12:36:46 send message to Ibenc

Zou deze afstand moeten kunnen overbruggen met een soort doorgang en pvc buis waar ze door moeten of iets anders daarom tips en of fotos van kwekers die ook iets dergelijks hebben moeten doen


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2020-08-24 - 19:36:01 send message to P.Rooth

1 tot 1.5 meter overbruggen door een pijp al hoe groot die is lijkt mij geen optie . Is er echt geen mogelijkheid om nachthok en buitenvoliere direct tegen elkander te plaatsen ?


Ibenc
Website Member
Posts :15

Website Member
2020-08-24 - 21:25:08 send message to Ibenc

P.rooth neen jammer genoeg niet ,dacht ook dat een buis niet het ideaale is ook kwa licht voor door te gaon is nogal donker


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2020-08-24 - 22:22:23 send message to mreyder

Je kunt van hout een vierkante tunnel maken. In 1 van de zijwanden kun je dan plexiglas zetten zodat er voldoende licht in de tunnel komt. ik zou de tunnel zo groot mogelijk maken. Als bv 1 meter breed en 70 hoog een optie is, zou ik daarvoor gaan. Hoe groter hoe gemakkelijker de vogels er door heen gaan.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2020-08-25 - 08:44:57 send message to Tenzi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het hangt ook een beetje af voor welk soort vogels. Of je het nu over kanaries hebt of over amazones, dat maakt wel uit. In Frankrijk is er man die van gaas ronde buizen gemaakt heeft door zijn hele tuin liet lopen (met af en toe een vierkante volière). Hierin had hij tropen en kanaries en die vlogen prima door de buizen heen. Volgens mij hadden die een diameter van 50-60 cm. Voor amazones moet je toch aan een groter maatje denken.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2020-08-25 - 09:49:24 send message to marti

Pvc is geen optie, ik zou gewoon van gaas een tunnel maken die aansluit op de buitenvlucht


Ibenc
Website Member
Posts :15

Website Member
2020-08-25 - 11:49:54 send message to Ibenc

Het gaat namelijk over amazones en kaketoes,
En had ook in gedachten voor een tunnel te maken met gaas alvast dank


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-08-26 - 13:09:13 send message to J. Elsen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Daar komt heel wat meer bij kijken dan alleen maar rekening houden met de vogels die er al of niet door willen.

Eerst en vooral: wat is de reden, oorzaak dat het niet mogelijk is, en een doorgang, tunnel nodig is.. Aanbouw, bijgebouw, doorgang personen, beplanting, etc.
In die doorgang zullen de vogels ook zorgen voor ontlasting, uitwerpselen.
Bij gaas zullen die ook daaronder belanden, terechtkomen.
Wat zijn de mogelijkheden om die ontlasting, uitwerpselen, te verwijderen.
Het zelfde wat betreft bij gesloten doorgang, tunnel.
Bovendien bestaat de kans dat bij gesloten doorgang, tunnel, condensatie ontstaat. En die al of niet voor schimmels zorgen.
Naar gelang weersomstandigheden kunnen die doorgang, tunnel, zorgen voor versnelde luchtverplaatsingen. En die al of niet voor tocht kunnen zorgen. Zeker als hoogte binnen voliéres lager zijn dan hoogte buiten voliéres.
Dus moet er ook rekening mee gehouden worden met constructies binnen en buitenvoliéres.
Zeker wat betreft ventilatie, verluchting, binnen voliéres.

Als ik mij niet vergis, zijn er meerdere binnen en buiten voliéres.
Dat betekent dan ook dat er meerdere doorgangen, tunnels, nodig zijn..
Als die verschillende binnen voliéres zich bevinden in één en de zelfde gesloten ruimte, omgeving, dan zullen versnelde luchtverplaatsingen zich nog sneller voordoen. Zeker binnen in die gemeenschappelijke gesloten ruimte waar die binnenvoliéres zich bevinden.

Er van uitgaande dat binnenvoliéres lager zijn dan buitenvolieres.
Zorg ervoor dat doorgang, tunnel, even hoog is als binnenvoliéres. Liefst zo breed mogelijk volgens binnen voliéres. En liefst zo hoogmogelijk. Afhankelijk wat er zich onder die doorgangen, tunnels bevinden.
Zeker geen volledig gesloten doorgangen, tunnels.
Liefst volledig in gaas, en zeker geen kunststof materiaal, buizen, die al of niet doorzichtig zijn.
Je kunt de onderkant, tunnel, dichtmaken vanwege uitwerpselen van de vogels.
Ook de bovenkant doorgang, tunnel, kunt je dicht maken. Zeker als de onderkant dicht is vanwege uitwerpselen van de vogels. Om op deze manier ervoor te zorgen dat uitwerpselen bodem doorgang, tunnel, niet vochtig, nat worden door weersomstandigheden, en met alle gevolgen van dien. Kans op schimmels, en met als gevolg aandoeningen, ziektes.
Bij bovenkant open doorgang, tunnel, bestaat de kans bij slechte weersomstandigheden de vogels minder lang in de doorgang, tunnel, bevinden, verblijven.
Bij goede, zonnige, weersomstandigheden bestaat de kans dat de vogels wel langer in de doorgang, tunnel, verblijven.
Zeker als vooral buitenvoliéres volledig overdekt zijn. En komt je automatisch terug terecht bij al of niet problemen uitwerpselen, mest, van de vogels.

Dus komt er veel meer bij kijken dan alleen maar doorgang, tunnel, voor de vogels.
Zeker bij de steeds meer en meer voorkomende langdurige warme periodes. En die meermaals voorkomen tijdens kweek-broedseizoen van de vogels.

Succes verder.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2020-08-26 - 17:03:45 send message to henkdelaat

Als je bij de Voliere van Willie W kijkt die staat op pag 136 wel even sorteren op gebruikersnaam dan ziet u hoe hij deze sluis gemaakt heeft tussen nachthok en Voliere.

Heeft hier zowel Edel Papegaaien als grijzen roodstaarten in gehad.



J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-08-26 - 18:55:55 send message to J. Elsen

Dit bericht is 4 keer gewijzigd



Ibenc
Website Member
Posts :15

Website Member
2020-08-26 - 22:13:09 send message to Ibenc

Alvast bedankt iedereen voor de reacties en tips,komen zeker van pas grtjs


jeffke kweker
Website Member
Posts :250

Website Member
2020-10-15 - 18:41:09 send message to jeffke kweker

Een grote pijp kan best



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede