Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koningsparkieten in gemeenschappelijke voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koningsparkieten in gemeenschappelijke voliere
Birdkeeper
Website Member
Posts :19

Website Member
2020-12-23 - 10:33:01 send message to Birdkeeper

Hoi
Wie heeft er ervaring met het houden van Australische koningsparkieten samen met andere Australische parkieten ?

Ik heb straks na wat “veranderingen” een vlucht van 9m lang , 2m breed en 2,40 hoog “over”. Nachthok 2x2x2.4. Ik dacht hierin een koppel koningen te zetten , mooie ruime vlucht. Ik vroeg me af of er iemand ervaring had met er andere parkieten bij te doen , ik dacht zelf aan bv 3 koppels swiften ofzo.

Of is het beter iets erbij te zetten dat wat groter is ?

Niet lullig bedoeld , maar graag reactie van mensen die er effectief ervaring mee hebben ? Met een antwoord als “ja dat moet wel kunnen” schiet ik niet zoveel op natuurlijk.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2020-12-23 - 14:48:48 send message to Richard V

Koningsparkieten zijn grote vriendelijke reuzen. Ik heb ze zelf jaren gehouden in een gezelschapsvoliere van 12 meter lang en 2,5 meter diep. bevolking: 1-1 koningsparkiet, 1-1 bourkeparkiet, 1-1 valkparkiet, 1-1 rijsvogel 1-1 rode kardinaal 1-1 zwartborstlijster en 1-3 chinese dwergkwartel. De combi met valkparkieten zou ik niet weer doen en heb ik maar 1 seizoen gedaan. Ze zijn nogal vruchtbaar en als van alle soorten jonge vogels uitvliegen is het wel erg druk, vooral de jonge valkjes vond ik druk. Voor wat betreft de swiften; Ik heb ze er een maand bij in gehad ipv de valkparkieten, maar snel er weer uit gehaald. Zijn nogal adhd vogels en ik merkte dat de koningsparkieten (maar ook andere soorten) er erg onrustig van werden. Mijn tip zou zijn: als je er parkieten bij wilt doen kies dan voor vogels met het zelfde rustige karakter zoals een neophemasoort.


Birdkeeper
Website Member
Posts :19

Website Member
2020-12-23 - 20:06:31 send message to Birdkeeper

Bedankt voor je reactie.
Neophemas was mijn volgende keuze geweest , tursquoisines of bourkes oid , of evt een stel kakarikis.

Ging dat goed met de kardinalen ? Ik heb zelf ook een stel.

Maar er moeten niet teveel vogels in , de voliere is mooi maar ze moet ook niet volgepropt worden , ik vind het formaat van de voliere alleen iets “te groot” om enkel 1 stel koningen erin te doen


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2020-12-24 - 11:46:09 send message to Richard V

met kardinalen gaat het prima, maar ik snap waarom je het vraagt. Ze kunnen fel reageren op andere vogels met rode bevedering. Waarschijnlijk waren ze onder de indruk van het formaat van de konings.
Kakariki zou ik niet doen. Zijn ook nogal druk en bovendien nogal speels. Vinden het waarschijnlijk te grappig om de grote konings af en toe wat te etteren. Ik zou het bij een koppeltje neo's houden en misschien iets voor de zang erbij. Overbevolking heb ik idd ook een hekel aan. De bezetting die ik beschreef is mijn maximale geweest.


Birdkeeper
Website Member
Posts :19

Website Member
2020-12-24 - 22:21:21 send message to Birdkeeper

Bedankt voor je antwoord.
Kardinalen kunnen inderdaad soms wat fel zijn. Vandaar inderdaad mijn vraag.

Dan zullen het gewoon iets van neophemas gaan worden.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2020-12-25 - 10:25:24 send message to Tenzi

Wel niet Australisch, maar ik denk dat Catharinaparkieten hier ook wel bij kunnen. Deze is ook in een klein groepje te houden.


Birdkeeper
Website Member
Posts :19

Website Member
2020-12-25 - 19:50:18 send message to Birdkeeper

Hoi ,

Ik probeer de meeste van mijn vogels in kolonies of kleine groepjes te houden , en ik heb al een kolonie Catharina’s

Vroeger hield ik alles per koppel , maar daar ben ik vanaf gestapt.


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2020-12-26 - 09:27:50 send message to Lotti

Ik heb ooit in mijn beginjaren een koppel koningsparkieten en een koppel splendid parkieten samen gehouden in een voliere van 2 meter lang en 1 meter breed gedurende 1 jaar en dat ging prima, nooit enige agressie gezien. Voliere was uiteraard veel te klein vandaar dat deze situatie maar 1 jaar geduurd heeft en er ook niet gekweekt is geweest.

@ Birdkeeper : je hebt reeds groepjes en kolonies met bepaalde soorten, ben wel benieuwd welke groepssamenstellingen jij reeds hebt en als positief ervaart en welke soorten jij reeds in kolonie houd ( en ermee kweekt ? ).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede