Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > diefstal vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-01-08 - 18:09:58 send message to Niltava

quote
Maar waar de chip is ingebracht, raak hem daar maar niet aan want je gaat zonder vingers door het leven.

Lijkt me dat die dan niet goed is ingebracht.
Mijn hond heeft er totaal geen last van. Was hij jong toen hij werd ingebracht??

Op deze link kun je meer info vinden(er is dus zonder reader ook geen straling en ook is er geen batterij nodig:
http://www.dierenkliniek.com/kliniek/meerdere/chippen.html


En hier een site over de chips met gps(lijkt nog in de kinderschoenen te staan)
http://www.stelling.nl/kleintje/367/Dennis.htm


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2005-01-08 - 18:52:25 send message to KeesdeJongh

Ik heb nergens het woord altijd zien staan Peter, dus hoeft het ook niet ontkracht te worden.
Het inbrengen van een chip is mensenwerk en mensen maken (helaas)weleens fouten, gelukkig gebeurd zoiets als met je Franse Buldog zelden, je moet echter nooit iets helemaal uitsluiten daarom zul je dat woord altijd in elk geval bij mijn eigen ervaring niet terug vinden.
De bij mij bekende en ook net als ik zeer ervaren vogelliefhebbers maar ook hondenfokkers zijn over het algemeen ook zeer positief over het chippen.

Als je hond erg veel last van de chip blijft houden zou ik toch overwegen om hem eruit te laten halen, wanneer er toevallig een kind aan de overgevoelige plek komt en hij wordt dan zo agresief van de pijn dan ben je verder van huis.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-08 - 19:11:40 send message to Jacqueline

happy :)

Hij heeft er geen last van zolang je maar niet op de plaats waar hij is ingebracht komt.
Wel gaan we deze chip laten verwijderen, het is zoals je zegt, komt er een klein kind aan dan kan het verkeerd aflopen.
We laten dan ook Spiky niet in de buurt als er kinderen op bezoek zijn.
Beter voorkomen dan genezen natuurlijk.

Kees.

Het was ook niet zo bedoeld hoor, dat is de geschreven letter he.
Eigenlijk moet er maar een gesproken en geschreven forum komen, dus als het mogelijk is om skype te koppelen aan dit forum kan het nog leuk worden.
Dan zouden er veel miverstandjes te voorkomen zijn.

wink ;)
Peter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-08 - 19:15:09 send message to johanblok

Ook aan een vaste voetring kleven risico's. Een chip kan de vaste voetring echter nooit vervangen omdat zij niets over de leeftijd van de vogel bewijst en bovendien slechts middels een voor de meeste mensen niet beschikbaar hulpmiddel af te lezen is. Een chip kan dus nooit de ring vervangen en voegt daarom alleen maar risico's toe. Een gestolen vogels is in principe daarmee makkelijker te identificeren als deze terug gevonden wordt, maar dat laatste is nu net het hele probleem. Vrijwel geen enkele vogel, ook niet bij dierenartsen, wordt gecontroleerd op het hebben van een chip, waarbij de gene die dat doet ook nog eens na zou moeten gaan of deze wel is van degene die zegt dat hij of zij de eigenaar is. Tegen diefstal heeft het dus zogoed als geen nut. Mijn honden en onze poes zijn overigens wel geregistreerd. Dat is bij 1 daarvan vanwege het hebben van een stamboom. Ook bij honden en katten helpt het niet tegen diefstal, maar wel tegen wegloperij.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-08 - 22:35:25 send message to Hawkeye_nl

Mijn vogels zijn voor een groot deel nu ook allemaal gechipt. De rest komt in deze komende tijd nog aan de beurt. Ook de vogels van mijn oom waren allemaal gechipt en ik heb de ervaring dat er nooit een chip is verplaatst of voor problemen heeft gezorgt. Zoals gezegt zit de chip bij vogels in de borstspier waardoor ze er geen last van hebben. Ik kan al mijn vogels dan ook zonder problemen overal aanraken zonder dat ik ze zeer lijk te doen.

Of chippen nu HET middel tegen diefstal zal zijn betwijfel ik maar het maakt het allemaal wel een stukje lastiger. Waar het kan heb ik ze en geringt en gechipt!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-08 - 23:08:55 send message to natasja

maar ..

stel een kweker chipt inderdaad zijn/haar vogels .. het zal zeer zeker geen reden zijn/worden om de vogels niet te stelen want het is tenslotte niet vanaf de buitenkant te zien , het kan dus alleen ondekt worden bij bezoek aan een dierenarts die de chip ook daadwerkelijk afleest ..

Het kan wel helpen doordat je je gestolen vogel terug vind en dan kan bewijzen dat er een bepaald chipnummer in zit .. maar heb je daar als eigenaar wel wat aan dan ..?
Het is tenslotte geen eigendomsbewijs

weet iemand toevallig of er mensen ooit hun gestolen vogels terug hebben gevonden en dit ook hebben kunnen bewijzen ?


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-08 - 23:22:32 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-09 - 00:49:19 send message to streamer

Wat een hufters die lui!!! Die lui snappen niet hoeveel schade ze aanrichten.

Ik heb er wel eens aan gedacht een site in het leven te roepen. Kwekers kunnen hier dan hun vogel met ringnummer en naam en andere gegevens aanmelden. Potentiele kopers van een vogel kunnen checken of die vogel wel indd van die verkoper is. Ook zou er dan een functie moeten komen dat er vogels als vermist of gestolen opgegeven kunnen worden. Ik ben ook nog maar een beginneling met websites bouwen, maar een kameraad van mij weet er wel het een en ander van. Misschien als ik er tijd voor heb en de behoefte is er dat ik er in de nabije toekomst mee begin.

Groeten,

Streamer


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-09 - 00:51:27 send message to natasja

doemdenker die ik dan weer ben ..

Hoe wil je voorkomen dat mensen uit wraak/slechte ervaringen hier misbruik van gaan maken ..?

sorry ik heb te vaak gezien dat van goedbedoelde initatieven misbruik werd gemaakt dus ben wat dit soort lijsten wat sceptisch geworden


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-09 - 01:01:12 send message to streamer

Lijsten worden niet publiekelijk toegankelijk. Ik zal het er binnenkort met die kameraad over hebben wat de mogelijkheden zijn.

Groeten,

Streamer


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-09 - 01:05:00 send message to Hawkeye_nl

Als jullie een beetje lezen wat er staat dan zien jullie dat die site al bestaat en dat dit al kan. Je wordt direct na het chippen door de dierenarts op deze site aangemeld. Als je vogels ontsnappen of gestolen worden dan kun je dat daar melden. Alle autoriteiten hebben toegang tot deze gegevens dus als ze dan vogels vinden of in beslag nemen of wat dan ook dan worden de vogels al op deze transponder code onderzocht. Staat de vogel dan daar vermeld als gestolen of weggevlogen dan krijgt de eigenaar zijn of haar dier terug. Misschien dat er daarna eerst nog bewijsmateriaal extra wordt gevraagt maar dat weet ik niet precies.

Erwin


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-09 - 01:10:28 send message to streamer

Maar als ik het goed begrijp gaat dit op voor de gechipte vogels. Ik wil juist een site waar mensen hun ongechipte geringde vogels op kunnen zetten. Of is die er ook al? Dan hoef ik dit natuurlijk niet meer te doen. Beetje dubbelop dan.

Groeten,

Streamer


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-09 - 01:20:19 send message to Hawkeye_nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sorry steamer,

Doordat er nogal gemakkelijk met de ringen gesjoemeld kan worden is de betrouwbaarheid van de informatie op een dergelijke site nog al laag. Met de combinatie van de transpondercode en de ringnummer zou het nog kunnen maar allen de ringnummer is moeilijk.

Ringen worden vaak misbruikt voor vogels met een net iets kleinere ringmaat.
Ringen kunnen worden blank gemaakt en opnieuw genummert worden.
Ringen kunnen spontaan verdwijnen als dit beter uitkomt.
Als een vogel dood gaat dan is de ring gemakkelijk her te gebruiken.

Met de transponder is dit allemaal niet mogelijk alleen wordt er nagenoeg niet gecontroleerd op deze codes tijdens bijvoorbeeld bezoek aan de dierenarts of vogelarts. (Hier kan verandering in komen als iedereen eist dat dit een verplichte handeling wordt bij bezoek aan dierenarts of vogelarts.) Daarnaast is het van buiten niet te zien of een vogel een transponder heeft of niet.

Erwin


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-01-09 - 09:03:14 send message to kakatoe

VOGELS VREZEKEREN KLAAR!

Ik heb mijn voliere laten verzekeren tegen brand en inbraak.
Maar tot mijn grote verbazing kon ik mijn vogels niet verzekeren.
Dus oranjekuif wat jij sugereerd is ook niet altijd waar er zullen vast verzekeringsmaatschappijen zijn die dat wel doen maar die van mij helaas/jammerlijk niet en dat is bij de obm.
Misschien zijn er wel verzekeringsmaatschappijen die wel ALLEEN vogels verzekeren zoder brand of braak schade.
Een goede bewaking bij huis is veel beter met bijv. camera's en honden en een goede omheining.

gr Jan

ps Erwin ik heb ook 1 van mijn vogels laten chippen maar er is mij niet verteld dat dat nummer ook maar ergens werd geregistreerd en dat was bij hooimijer en daar werd ook niet gecontroleerd bij een volgend bezoek aan hem of die vogel wel daad werkelijk niet gestolen was


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-09 - 09:30:36 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede