Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met split pyrrhura Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweken met split pyrrhura
pieter.keiland
Website Member
Posts :6

Website Member
2021-06-17 - 14:55:51 send message to pieter.keiland

Hallo,

ik heb een pyrrhura cinnamon opaline+ (rode pineapple) en wil hem/haar een nestje laten krijgen. Ik kan over een paar weken pas een DNA test doen.

De ouders van mijn pineapple zijn volgens de kweker:
man: pineapple split fallow
pop: pineapple

Nu vraag ik me een paar dingen af:
Wat zou de officiele benaming van mijn pyrrhura zijn als het een man is en wat als het een pop is?

Wat voor jongen zou mijn pyrr kunnen geven als het een man is en wat als het een pop is?

Tot slot, wat zou genetisch gezien de beste partner zijn als het een man is, en wat als het een pop is? Hiermee bedoel ik hoe krijg ik de gezondste jongen, omdat ik heb gelezen dat te veel mutaties kruisen leidt tot zwakke jongen.

Mvg pieter


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2021-06-17 - 15:14:11 send message to Daniel

Pineapple is de commerciele naam voor opaline-cinnamon. Indien de vader van deze vogel split fallow is, betekent dat de vogel kanssplit fallow is. Nu betekent het wel dat je geen zuivere molinae hebt aangezien fallow ontstaan is bij frontalis en dat deze vogel in dit geval dus een hybride is. Hoeveelste generatie bepaalt in hoeverre je dit nog kan zien, maar ik het F5 vogels gezien waarbij de frontalis kenmerken nog duidelijk zichbaar waren.

In principe zijn opaline-cinnamon vogels sterke vogels, al kan er door het vele rood er sprake zijn van inteeld. Qua kleuren van de partner ligt het er ook aan wat je zelf wilt. Indien het een man is kan je al opaline-cinnamon poppen kweken als de pop groen is. Alle mannen zullen split opaline cinnamon zijn. Indien het een pop is en je koppelt deze aan een groene man dan zijn alle jonge mannen split opaline-cinnamon en alle poppen gewoon groen.


pieter.keiland
Website Member
Posts :6

Website Member
2021-06-17 - 15:37:44 send message to pieter.keiland

Beste Daniel,

Bedankt voor je snelle reactie. Hoe zit het qua jongen als ik mijn cinnamon opaline+, indien mannelijk en vrouwelijk, aan een 'normale' turqouise koppel? Dus geen turqouise cinnamon of turqouise opaline.

En is het mogelijk om soorten te kruisen? In de zin van als ik mijn cinnamon opaline met een dilute opaline of dilute cinnamon laat broeden, er cinnamon opaline dilute (suncheek) jongen uit komen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2021-06-17 - 17:57:11 send message to Daniel

Beste Pieter,


Als jouw vogel niet split turquoise is, krijg je bij


Opaline - cinnamon x turquoise = 100% opaline - cinnamon split turquoise poppen 100% mannen split opaline-cinnamon en turquoise
Turquoise x opaline cinnamon = 100% groene poppen split turquoise en 100% groene mannen split turquoise en opaline-cinnamon

Ja je kan ook dilute er in kweken, maar als je huidige man niet split dilute is krijg je geen dilute jongen, maar split dilute. Daarna zou je eventueel sun-cheeks kunnen kweken.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2021-06-17 - 17:59:11 send message to Daniel

Maar als je suncheeks wilt kweken kan je eventueel ook overwegen lutinos te nemen, je krijgt dan hetzelfde visuele effect maar je hebt maar met 1 mutatie te maken. Eventueel kan je die combineren met opaline. Nu zijn alle lutino's die ik gezien heb ook opaline dus in principe zou dat geen probleem moeten zijn.


pieter.keiland
Website Member
Posts :6

Website Member
2021-06-17 - 22:01:28 send message to pieter.keiland

Als ik mijn huidige cinnamon opaline koppel met een dilute cinnamon/dilute opaline, met welke mutatie zou ik het jong dan moeten kruisen om een suncheek te krijgen?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2021-06-18 - 09:30:53 send message to Daniel

Hier kan je dat zelf allemaal uit laten rekenen:

http://www.gencalc.com/gen/eng_genc.php?sp=0PyrGrCh


pieter.keiland
Website Member
Posts :6

Website Member
2021-06-19 - 17:30:20 send message to pieter.keiland

Dankjewel Daniel. Nu heb ik nog een vraag, ik vind de dilute cinnamon en de dilute opaline cinnamon erg op elkaar lijken. Zijn er kenmerken waardoor je deze goed kan onderscheiden? En kent iemand op dit forum een betrouwbare kweker die suncheeks, of splitvogels waar je suncheeks mee kan kweken, kweekt?


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2021-06-20 - 08:23:03 send message to www.wim

Dag,
Kijk maar op marktplaats bij een advertentie van mij,daar staan ze beide op kunt u het duidelijke verschil zien.(zijn verkocht overigens)zal de foto's laten staan tot na het w.end


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2021-06-20 - 08:24:29 send message to www.wim

Marktplaats bij pyrrhura's
Wim Pluimers.


pieter.keiland
Website Member
Posts :6

Website Member
2021-06-20 - 22:23:12 send message to pieter.keiland

Dag Wim,

Ik heb alle pyrrhura advertenties bekeken maar kan hem niet vinden, zou je foto's kunnen delen?

Heeft iemand ervaring met conures.nl? En waar kan ik het beste/minst duur broedkooien op maat laten maken, met de deurtjes waar ik ze wil etc?


Marnis11
Website Member
Posts :2

Website Member
2021-09-17 - 15:16:44 send message to Marnis11

Ik kweek met dulite. Opaline dulite. Turqoise opaline dulite mint. Suncheeck. Mooncheeck. Lutino. Je mag altijd contact opnemen


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2021-10-06 - 12:25:35 send message to Sam&dave

Ik heb hele goede ervaring met conures.nl
Zij hebben grote vogels en kweken vrijwel met alle mutaties.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2021-10-06 - 17:52:48 send message to www.wim

Wat erg dit....raadpleeg de ledenlijst


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2021-10-07 - 09:14:46 send message to marti

Er zit een bug in de ledenlijst, maar het was inderdaad netjes geweest als er bij werd verteld wie conures.nl eigenlijk is..happy :)


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2021-10-08 - 14:20:45 send message to www.wim


Not done reclame voor jezelf maken



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede