Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken Pyrrhura's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken Pyrrhura's
sandervos123
Website Member
Posts :1

Website Member
2022-11-19 - 16:28:27 send message to sandervos123

Beste Forumleden,

Ik wil starten met het kweken van pyrrhura's.
vorige week heb ik 2 koppels Emma's gekocht.

Ook ben ik nog opzoek naar Pyrrhura perlata's.

Kunnen de vogels in een wat grotere kooi in groepsverband gekweekt worden, dus dan dezelfde ondersoorten bij elkaar in de kooi?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Sander Vos


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2022-11-20 - 11:09:07 send message to rupicola

Hoewel niet geheel onmogelijk (in zeer grote volieres) zou ik de kweek met Pyrrhura in kolonieverband sterk afraden.
Het houden in groepsverband gaat nog wel, maar Pyrrhura kunnen zeker in de broedperiode behoorlijk territoriaal worden en dan kunnen er van het ene moment op het andere zo slachtoffers vallen!

Bij een apart gehuisvest broedpaar kun je de eigen jongen (mits voldoende leefruimte uiteraard) wel langdurig samen laten . . . ook als het broedpaar opnieuw gaat broeden.
Frappant is dat je ze bijvoorbeeld na een TT niet meer risicoloos terug kunt plaatsen!



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2022-11-20 - 11:10:25 send message to rupicola

Een goed afscheiding tussen broedkoppels (dubbel gaas) is bij Pyrrhura geen overbodige luxe.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2022-11-20 - 14:12:24 send message to www.wim


Ik heb 4 koppels egregia bij elkaar van jongs af aan zijn nu 2 jaar.
Tot nu toe probleemloos.
Hebben 3 mtr x 3.4 x 2 hoog en diep 2 en 1 mtr tot hun beschikking in een L vorm.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2022-11-20 - 18:58:56 send message to rupicola

Dat hoeft inderdaad geen problemen te geven, maar hebben er al koppels gebroed in deze setting?


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2022-11-20 - 20:40:06 send message to www.wim


Nee nog niet waren nog te jong,maar ik zie ze nu wel paren en voeren en dat gaat helemaal door elkaar heb ik waargenomen.
Ik weet ook niet of het blijft goed gaan maar tot nu toe nog geen problemen.
Slapen ook met soms wel stuk of 4a5 in één blok nog steeds.
Ik hoop dat het goed blijft gaan want zoals ze zich nu gedragen onderling is prachtig om te zien.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2022-11-22 - 12:16:46 send message to rupicola

Die onderlinge interacties zijn inderdaad prachtig om te zien, maar realiseer je dat dit van het ene moment op het andere om kan slaan.

Heb het zelf meegemaakt in de 90's.
destijds 4 koppels samen gehuisvest, ging anderhalf jaar uitstekend, mooie onderlinge interacties, maar van het ene moment op het andere 6 slachtoffers en 1 ongeschonden koppel met het bloed nog aan de snavels!
Inmiddels weet ik ook van andere kwekers dat een kolonie-setting met Pyrrhura vaker mis is gegaan.

een gewaarschuwd mens . . .







www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2022-11-22 - 12:47:13 send message to www.wim


Ja klopt dat het mis kan gaan heb dat ook wel gehoord van een kweker.
Ik hou het ook zeker in het oog,als ik veranderingen bemerk grijp ik in(hoop dat ik dan op tijd ben)

Ik ken ook een kweker daar hadden 2 koppel roseifrons in het zelfde blok gelegd en zonder problemen de jongen groot gebracht.

Ik haal as zaterdag nog 3-4 perlata perlata erbij in Duitsland die zitten ook al 2 jaar bij elkaar zonder problemen.
Dat is een koppel van 2016 en de andere 5 waren jongen van 2020 die er later bij gezet zijn,zelfde verhaal ook dit gaat prima.

Maar ik hou het echt goed in het oog,gaat het niet zal ik ze ook moeten opkooien(met frisse tegenzin).
Bedankt zeer zeker voor uw reactie.


Ikweetgeenraad
Website Member
Posts :3

Website Member
2023-01-14 - 18:17:33 send message to Ikweetgeenraad

Hoii,
Ik denk dat mijn pyrhurra legnood heeft. Dit is ondertussen haar 3de nestje en hiervoor dit nog niet meegemaakt, ze heeft al 1 eitje gelegd maar merk dat haar buikje nog best dik is. Ze ligt ook niet meer in haar broedhok voorderest eet drinkt ze nog en zelfs vliegen gaat opzich oké. Ik maak me wel echt zorgen om dr



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede