Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kan een verwarmd nachthok (±12°) kwaad voor winterharde vogels (rode kardinalen) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kan een verwarmd nachthok (±12°) kwaad voor winterharde vogels (rode kardinalen)
Bommeltje
Website Member
Posts :1

Website Member
2022-12-02 - 16:56:54 send message to Bommeltje

Ik zit er over te denken om een koppeltje rode kardinalen aan te schaffen. Het is echter zo dat ik 1 centraal nachthok heb, waar meerdere vluchten op uitkomen. (Verschillende soorten vogels hebben dus hun eigen vlucht en nachthok.) Dit is ook de plek waar ik dr vogels voer. Ik heb een aantal soorten vogels die niet te koud mogen zitten dus het nachthok is verwarmd tot ±12°C. Kan dit kwaad voor rode kardinalen? Of kan ik beter opzoek naar een ander soort vogels?


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2022-12-02 - 22:37:22 send message to J. Elsen

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Denk niet dat nachthok verwarmd tot ongeveer 12°C een probleem zal zijn.
De vraag, probleem, zal eerder zijn: zullen de vogels (rode kardinalen) uit vrij wil hun eigen nachthok betreden.
Alles in de gaten houden.
Zeker als het de plek, plaats, is waar de vogels worden gevoerd.
En vooral als de vogels (rode kardinalen) niet gewoon zijn.
Want meermaals is men verplicht de vogels (rode kardinalen) naar binnen te jagen bij mistige, vochtige, koude weersomstandigheden.
Zijn dit de risico's, gevaren, bij dergelijke vogels in een buiten voliére.
Net zoals "hoge" temperaturen bij warm weer (meer dan 30°C).
Dergelijke vogels (rode kardinalen) moeten dan (buiten voliére) altijd beschikken over vorstvrij nachthok.
Maar meermaals uit eigen wil het nachthok niet ingaan. dan is een mogelijke oplossing, natuurlijk licht, of tijdelijk kunstlicht nachthok.
Maar dan nog, opletten bij het voeren in nachthok.

Alles begint bij de voorgeschiedenis van de vogels die in gevangenschap worden gehouden, en of worden gekweekt.
Voorgeschiedenis van de vogels, waar jammer genoeg te weinig aandacht wordt aanbesteed, zeker in het verleden

Bekijk informatie NBvV

"houderijrichtlijnen Cluster 3a"

https://www.nbvv.nl/wp-content/uploads/0003a-2021dew17-houderijrichtlijnen-cluster-3a-kardinaalachtigen-en-gorzen.pdf




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede