Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraag metalen zitstok houder Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraag metalen zitstok houder
GeertsP
Website Member
Posts :3

Website Member
2023-05-08 - 20:42:53 send message to GeertsP

Hallo,

misschien eerder gesteld - maar ik heb wat metalen zitstokhouders gekocht om te gebruiken voor een koppel bonte boeren. Daarvoor heb ik ook wat ronde beuktakken van ca 2,5 cm doorsnee.
Ik kan deze takken wel in de houders plaatsen maar hoe voorkom ik dat deze als een gek ronddraaien want op dit moment is het volledig instabiel.
In het verleden had ik panlatten (voor australische parkieten) , zijn deze misschien ook voor BB te gebruiken?
Ik hoor het graag

mvg Peter Geerts


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2023-05-09 - 12:50:16 send message to P.Rooth

had zelf dikkere zitstokken/takken voor mijn BB en ook in metalen zitstokhouders nooit problemen gehad met ronddraaiende zitstokken . 2,5 cm dik is ook zo doorgeknaagd . Wat u kan doen is een schroef op uiteinde dwars op de stok erin draaien zodat die in de gleuf van de zitstokhouder valt


GeertsP
Website Member
Posts :3

Website Member
2023-05-09 - 16:34:32 send message to GeertsP

Dank voor de tip en meteen uitgeprobeerd en werkt perfect.
Voor dikte ben ik uitgegaan wat ik op internet heb gevonden. Vond het zelf beperkt - welke dikte zou je aanbevelen ?
Als het knagen zo snel gaat dan lijken me (vuren) panlatten ook niet echt een optie ?
In het verleden heb ik die voor parkieten gebruikt die ze uiteraard ook wel sloopten maar ze gingen toch redelijk lang mee

Peter


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2023-05-09 - 18:53:18 send message to P.Rooth

had zelf takken van een es een 5 cm en hebben ze het op de heupen zijn ook die snel doorgeknaagd . Vuren is zo weg . De hardere houtsoorten waarbij de vruchtbomen ingerekend kunnen worden . Berk en wilg zijn ze dol op maar ook zo door . Succes


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2023-05-10 - 00:02:01 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb bij mijn Poicephalussen op 1 stok per koppel na alle stokken van hardhout van 4 x 4 cm of 3 x 4 cm. Elk koppel heeft dan 1 vuren zitstok van bv 4 x 6 cm of een tak van een wilg. Dit is zodat ze wel kunnen knagen, iets wat mi noodzakelijk is voor de vogels (natuurlijk gedrag, geen verveling) en wat ook de broeddrift kan stimuleren. Overigens: als je een wilgetak goed laat drogen, worden ze ook keihard.


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2023-05-12 - 22:08:52 send message to Lotti

In de zitstok op 1 van de uiteinden gewoon een gleuf uitzagen met wipzaag, cirkelzaag,... even diep als de lippen van de metalen zitstokhouder en over 1 van die lippen schuiven dan zit de zitstok goed vast terwijl je hem zelf gemakkelijk eruit kan lichten door hem terug omhoog te duwen. Lukt perfect bij zitstokhouders of balkhouders die onderaan toe zijn zodat de helft van de zitstok op deze onderkant rust ( de andere zijde steekt dan naast de zitstokhouder )



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede