Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ik zoek informatie over de jardine guilmi guilmi Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ik zoek informatie over de jardine guilmi guilmi
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-16 - 10:46:57 send message to Dennis Fr.

Hallo binnenkort ben ik misschien in het bezit van een koppel jardines.
nou is er niet erg veel informatie op internet tevinden over deze vogels.
nou hoopte ik dus hier meer te weten te komen over deze vogels.
ze worden hier bij mij gehuisvest in een schuur in een binnenvoliere zonder buitenvlucht van 200 hoog x 200 lang x 80 breed en een liggend nestblok van binnenmaat 50x28x28 met nest.
misschien dat men wat meer kan vertellen over voeding van deze vogels


Groeten Dennis


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2005-01-16 - 19:02:22 send message to swanny

Hoi Dennis
kijk eens op mijn homepage, misschien heb je er iets aan. succes met die mooi vogels
http://members.home.nl/verhoeven02/


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-16 - 19:17:37 send message to Dennis Fr.

Hallo Eric
jou site heb ik al doorgespit.wink ;)vandaar dat ik zo`n mooi broedblok heb gemaaktlaugh :D

ik heb ooit is van u een koppel geelbuik bonte boeren gekocht.ik heb een tijdje terug eieren van dat stel gehad helaas is het niks geworden eieren hebben ze kapot gemaakt.maar we blijfen proberen.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-19 - 12:13:41 send message to Lennart

Hallo Eric,

Sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van een Jardine van 12 weken. Het is mijn eerste papagaai en ben helemaal gek van hem en is hardstikke tam. Voorzover helemaal niks mis met mijn vogel! Maar nu komt het: Volgens de winkelier (stom, stom, stom van mij, maar dat is achteraf gel*l)zat hij volledig op de kaytee-pellets en zou gek op vruchten en sproeien zijn...Allemaal niets van waar dus! Ik heb hem sinds donderdag in ieder geval wat aan appel, mandarijn, banaan en wortel gekregen. En sproeien geeft hem het gevoel van: Wat doe je nou? Maar waar ik me zorgen om maak is het volgende: Hij heeft sinds donderdag helemaal niets van die pellets gegeten. Het enige wat hij doet hij knaagt ze helemaal aan gort en laat het dan in het bakje terugvallen. Ik had twee maatschepjes afgewogen en de volgende ochtend heb ik de restanten gewogen en het verschil was 3 gram! Zaterdag heb ik X-vital gekocht en dat eet hij/zij graag. Hij krijgt daar in totaal 3-maatschepjes per dag van en gaat nagenoeg op. Mijn vraag is nu: kan ik dat als volledig voer blijven geven? Ik krijg de indruk dat hij niet genoeg krijgt omdat als ik hem uit de kooi haal hij alleen maar bij mij wil zitten en dan in zo'n voerhouding gaat zitten met dat bekende zachte krijsgeluidje er bij. En daar blijft ie mee doorgaan tot ik hem weer wat nieuw voer geef in zijn bakje. Is dat nog een gevolg van de hand opfok? Wat raad jij mij aan? En wat en hoeveel kan ik hem het beste als hoofdvoer geven? Water drinken doet ie in ieder geval wel, alleen vraag ik mij af hoeveel drinkt een papagaai eigenlijk....

PS: Ik voer hem 'smorgens rond 7 uur (2 maatscheppen)tegelijk met alle andere beesten en 'smiddags om 5 uur (1 maatschep).

Groetjes, Lennart



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede