Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Mabel de grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mabel de grijze roodstaart
Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-11 - 20:51:36

Nou na alle voors en tegens te hebben besproken had ze woensdag toch wel al een hele goede indruk achtergelaten bijons wink ;) vooral bij mij in me pols hahahhaa maar we hebben haar vandaag opgehaald en ze is geweldig. na 15 minuten in de reiskooi (bench) te hebben gezeten begon ze al te bunkeren, daarna omdat ze eigenlijk altijd los op een standaard heeft gezeten is ze de kooi gaan verkennen want tja Tralies kon ze eigenlijk niet maar mevrouw vermaakt zich kostelijk met kijken hoever ze moet reiken om ergens te komen. Ze heeft alle hoeken al gezien. En natuurlijk ook de bodem goed ontdekt. Leuk hoor dat gegraaf van Grijsjes wink ;) onze baby grijze deed dat ook al toen die zo klein was nou onze Mabel doet het dus ook. wat een troep maar wel heerlijke troep, iemand zeg hier nog doodleuk goh dat heb ik nou 5 maanden gemist met me voeten in de houtjes en nootjes lopen happy :) dus dat zit ook goed. Volgens mij vindt hij haar ook geweldig. Ze is erg nieuwsgierig naar wat ik doe. als ik langsloop volgt ze helemaal waar ik heen ga. en als ik bij haar ga staan kletsen dan zie je gewoon dat ze luisterd naar wat ik zeg en gaan haar veertjes bij haar wangen gespreidt staan. Bij onze amazone betekende dat genegenheid maar grijsjes hebben een hele andere lichaamstaal dus ik moet nog wel het 1 en ander leren. Maar ik hoop dat het ook een beetje op genegenheid wijst happy :) ja mag hopen toch.

Maar al met al ze past zich goed aan de situatie aan volgende week komt haar nieuwe kooi (was uitverkocht!! happy :) ons geluk maarja zo is het ook goed nu kent ze wel de kooi waar ze in mee moet op vakantie en ze voelt zich er veilig in. Ze wast haarzelf lekker zit heerlijk te freubelen met haar veertjes zodat ze allemaal netjes zitten en ze slaapt rustig met haar hoofd tussen haar veren op haar rug, der snavel knarst lekker en MAN OH MAN wat heb ik dat allemaal gemist! Al bijt ze de stukken uit me klauwen maar die gaat niet 1,2,3 meer hier weg wink ;) of ze moet toch signs gaan tonen dat ze niet kan wennen maar anders echt niet! Maar over het algemeen gaan we proberen om haar eerst een paar dagen tot rust te laten komen voor we ons echt met haar gaan bemoeien, met eruit halen etc. Oh ze heeft ook geluid gemaakt schrok me rot een fluitsignaal happy :) LOL

nou ik ga maar naar bed was om 5 uur al wakker van de zenuwen omdat we haar om 10 uur gingen halen.

Sorry voor het lange verhaal maar ik ben echt heel blij met haar.


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-02-11 - 21:14:18

gefeliciteerd!
ik hoop dat jullie snel aan elkaar gewend zijn.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-11 - 22:43:09

happy :)

Als ik het zo lees, dan is Mabel heel goed terecht gekomen.
Dit gaat vast lukken met jullie en Mabel.

Heel veel succes.

wink ;)
Peter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-12 - 10:43:15

Je vind het nu al leuk terwijl de mooiste tijden nog moeten komen. Geweldig. Heel veel plezier met jullie nieuwe vogel.

Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-12 - 17:44:12

Heel veel plezier met mabel.
De groeten ook van Charley da Silva. happy :)happy :)happy :)

Ton.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-12 - 23:10:18

Nou als ik dag 1 al leuk vondt dat willen jullie vast niet weten of zien, hoe ik dag 2 vondt wink ;)

Dit is haar mooie kant happy :)

Mevrouw werdt vanavond ineens hyperaktief en wilde der kooitje uit dus hebben we haar eruit gehaald. Ze stapte zonder happen op EN het was duidelijk dat ze voor Donderdag haar vleugels had om te vliegen. Ze is heel erg lelijk geknipt. Dit is wat ons betreft ook gelijk de laatste keer Onze amazone was ook niet geknipt en dat ging ook goed.

Ze mocht eerder op de avond toen Erwin haar eruit had gehaald ook nog even op haar standaard zitten maar dat was een slecht idee, want ze werdt gelijk heel territorium gericht en ik had moeite om haar eraf te krijgen.

Wat opviel is dat een ferme NEE als ze wil happen erg veel indruk maak dus ik heb het idee dat haar dat wel is aangeleerd. Maar al met al gaat het heel erg goed eigenlijk. Weet iemand hoeveel ze ongeveer te eten moet hebben per dag? Ze krijgt nu een zaadmengsel en nutribird pellets p15. En dat bakje gaat goed leeg, plus fruit. Groentes wil ze nog niet helemaal, maar komt misschien nog wel. Ze heeft nog niet gesproken en dat kan ze wel want we hebben haar daar gehoord maar ze begint steeds meer geluidjes te maken dus dat komt ook wel goed happy :)
En ja het wordt alleen nog maar beter maar ik heb onze andere papegaai zo gemist dat ieder moment met haar al speciaal is. Ben op het moment zelfs een website aan het maken voor haar dus als je er op gelinkt wil staan moet je maar even emailen of pbtje sturen. happy :)


Bedankt voor het lezen van mijn gebabbel happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-13 - 02:21:22

Dit soort gebabbel, zeker met zulke leuke foto's erbij wil ik altijd wel lezen.
Heel erg leuk dat je ons laat meegenieten.

Ton.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-13 - 02:26:04

happy :)

Dit is SUPER.

wink ;)

Peter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-13 - 09:23:13

quote
Ze heeft alle hoeken al gezien


Auwa. laugh :D wink ;) razz :p

Weer een goed einde, mooi zo. Genieten wordt het zeker als je de foto's ziet.

Succes en veel plezier
wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-13 - 11:19:39

heej Elfje ,
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst !!

wat zonde he van de vleugels , dat is wel heel raar gedaan sad :( Maar mabel ziet er echt lief uit , wat is ze mooi licht van kleur zeg !


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2005-02-13 - 11:39:48

Geweldig Elfje,
Dat ziet er heel goed uit (op de vleugels na dan wink ;).
Wens jullie nog heel veel plezier van en met Mabel.
Groetjes Anjolo


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-13 - 12:02:17

Ja ze is echt een beetje zilvergrijs van kleur erg mooi. Vandaag hebben als doel haar op de weegschaal zetten dus kan grappig worden wink ;) Ik wil wel weten hoeveel ze weegt ze voelt vergeleke onze amazone heel licht aan en is zeker een kop kleiner als hij was. Ik denk dat ze rond de 400 gram zit. maar ben benieuwd wat de weegschaal zegt. Ze eet echt als een bootwerker sóchtends is haar etensbak alleen nog vliesjes en zijn alle pellets op.
Over haar vleugels is het laatste woord nog niet gezegd hoor! Als we er de volgende keer weer zijn(dierenarts) zal ik het wel zeggen dat dit echt absurd is, het lijkt net alsof ze is mishandelt! en dat terwijl haar nageltjes en snaveltje wel mooi zijn bijgewerkt. Vorige baas vondt het nodig om de scherpe punt van haar snavel af te laten halen (piepkleinstukje). Zei gelijk al dat hoeft niet voor mij hoor. En nageltjes knippen voor 1 keer is wel goed (doen we de volgende keer wel zelf) vondt ook dat de vleugels geknipt werden niet zo'n ramp voor deze eerste keer want ja nieuw huis dan kunnen er altijd ongelukjes gebeuren, maar dat gebeurt echt niet meer. We hebben gisteren gezien hoe graag ze vliegt en we zullen gewoon wat landings plaatsen na haar volgende rui moeten maken dat ze de gehele 11 meter van de huiskamer kan benutten om te vliegen. happy :) Onze groene dat was meer een klimmer en sloper dan een vlieger. Ja in de gordijnen vliegen en dan boos zijn als je hem niet snel ging halen wink ;)


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-13 - 16:41:19

Kleine Update:
Ze stapte zonder morre op en We hebben net heerlijk zitten kroelen samen! Door het huis gelopen en laten kijken in wat andere ruimtes als de gang en keuken, en buiten kijken vindt ze ook erg leuk. Ik denk dat haar vorige eigenaar niet weet wat hij gaat horen! Ik heb haar overal mogen aanraken en ik heb op me gemak naar haar oortjes gezocht happy :) kleine tik van mij bij vogels!


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-24 - 00:13:07

Wat een mooie vogel, een vrouwtje?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-24 - 09:12:48

Dank je Cheetah, haar vorige eigenaar zei het en ik geloof het zelf ook wel.
Het is namelijk een echte tuttebel/kattekop en aangezien onze vorige papegaai echt een kerel was is er zo'n verschil te zien kwa hoe ze zich gedragen.ookal zijn het verschillende soorten.

Maar ze doet het goed, ze heeft iets meer voorkeur gekregen voor de man in het huis maar ik geef niet op happy :) ze is van mij hahahaha. Wat kan ze mij aandoen dat een Amazone met hormonen of toen die aan het puberen was niet beter kon is mijn Motto.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede