Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > dilemma jeugdige liefhebbers( of beginnende) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-24 - 12:24:14

Wat ik leuk vind is dat er gesteld lijkt te worden dat jongeren moeilijker aan geld kunnen komen dan ouderen? Hier snap ik dus echt niets van, waar is dit namelijk op gebaseerd?
Een jonger persoon heeft vaak een net zo goede baan als de oudere werknemers. Heel veel mensen kunnen de eindjes niet aan elkaar knopen dat is noet echt leeftijdsgebonden dacht ik. Dan is de praktijk toch dat de jongere meer tijd heeft om de schade eventueel te overkomen? Zekers als ze nog thuis wonend zijn!

Zoals de twee jongsten in dit topic al laten blijken zonder het hard te zeggen is dat ze zelfs heel erg verstandig blijken te zijn. Eerst goed kijken, informeren, leren en dan pas kopen.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-24 - 13:21:07

Heb je gelijk in Erwin. Maar ik doelde op de nog jongere groep. Bob bijv. is 14 jaar oud. En zoals ik begrepen heb ging het in eerste instantie over jongeren en ik dacht ook aan die leeftijdsgroep. Werkende jongeren mag je wat dat aangaat gelijk stellen natuurlijk als werkende oudere jongere wink ;)


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-24 - 15:42:04

ik heb sinds de grote vakantie een bijbaantje en heb ondertussen al bijna 1000 euro bij elkaar gespaard daarmee. Dat vermeerdert zich in de tussentijd alleen nog maar.

Ik ben het helemaal met hawkeye eens, omdat mensen die het niet zo breed hebben en van een uitkering leven misschien wel maandelijks het 20 voudige wat betreft geld binnen krijgen, maar ik hoef hier nergens in huis iets te betalen. Mijn eten, wordt bijna vanzelfsprekend door mijn ouders betaald. Daarom denk ik dat ik even hard zoniet harder kan sparen dan een deel van de bevolking die leeft van een uitkering of een laag salaris.

Bob


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-24 - 16:48:57

Wauw happy :) ik heb al eens mijn bewondering uitgesproken over Steyn maar Bob verdient ook al mijn respect. Nogmaals, als moeder zijnde van 17 en 19 jarigen vind ik dat deze jongens bijzonder goed en serieus hun gedachten kunnen delen, communiceren dus.
Even terug naar deze topic.....
persoonlijk heb ik ervaren dat als je 1 vogel wilt kopen je snel bij een dierenwinkel (grasparkiet, kanarie etc.) terecht komt of bij adverteerders zoals Dennis en Rentenaar (papegaaien, ara etc., je weet niet beter en na aankoop ga wellicht pas op zoek naar informatie. De vraag is dus eigenlijk niet of we beginnende liefhebbers moeten ontmoedigen of van alle gewenste informatie moeten voorzien maar hoe kan je er nou voor zorgen dat mensen weten waar ze aan (willen) beginnen VOORDAT er tot koop over wordt gegaan Zo wist ik bv. niet eens van het bestaan van vogelverenigingen af !
Zoals Bob het voorbereid is het perfect, maar ja hoeveel procent doet dat. Een hond bijvoorbeeld kan je (bijna) niet in een dierenwinkel kopen, daarvoor moet je naar de kweker, vissen en vogels kan je gewoon even in een winkel halen met vaak verkoop-personeel dat niet eens antwoord weet te geven op de minimale verzorgingseisen.
Blijft moeilijk sad :(- vrijheid van mensenlijk handelen en verantwoord kunnen omgaan met levende dieren.
Bob en Steyn... hou je vast aan je doelstellingen en ga zo lekker door, jullie zijn een positief voorbeeld voor jong EN oud wink ;)


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-24 - 16:59:39

het eerste wat je intypt als je een papegaai wil is ... www.papegaai.nl juist. dat deed ik dus ook, woon er dicht bij dus ben zelfs een keer wezen kijken daarzo. vond het allemaal heel normaal wat betreft de prijs en dat de vogels zo jong waren. op die site werd de hobbykweker helemaal de grond ingetrapt. want die zouden er toch geen verstand van hebben. toen ging ik via google zoeken op trefwoorden zoals papegaaien of iets dergelijks. toen ik hier terecht kwam zag ik de andere kant van de eigenaar van www.papegaai.nl . ik moet bekennen dat ik er nog wel eens langs kom als ik over het net surf. maar het gezegde luidt iets in de trent van dat je altijd moet weten wat de tegenstander heeft. want als zij zo gaan doen dan kunnen wij ( die met veel meer zijn ) dat ook terug gaan doen. en ik heb ondertussen ook wel door waar ik mijn eerste papegaai ooit ga kopen. dat is niet bij hun maar bij een (hobby) kweker. daar kun je ook veel meer van leren.

Bob


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-02-24 - 17:01:41

Op zich een goed idee, maar je moet dan wel de doelgroep zien te bereiken en dat is vaak het probleem.

Ook vind ik dat je de leeftijd niet over een kam mag scheren.

Je hebt zowel jeugdige, als oudere beginners, en ik denk dat oudere net zo snel de fout in kunnen als jongere beginnende vogelhouders.

Ik als jonge vogelhouder, ben nu bijna 22, en houd sinds, als ik me niet vergis (ben de tel kwijt haha) afgelopen oktober zelf parkieten.
Bij mn ouders thuis hadden we ook altijd een parkiet, dus ik wist wel een beetje wat het was em waar ik aan zou beginnen.

Op een gegeven moment kreeg ik het aanbod vogels van iemand over te nemen, en na overleg met mn vriend, hebben we gezegd dat we ze wel over wilden nemen, terwijl we het niet in de planning hadden staan om eigenlijks met vogels te beginnen.
Vragen die ik had, kon ik stellen, het scheelde wel dat ik al wist wat het was om 1 vogel te houden en wat ik er voor nodig was.
Inmiddels weet ik dat een grotere groep vogels houden anders is, en ook ontzettend leuk.
Ik heb ook dingen die ik nog steeds niet weet, maar niemand weet alles en elke keer leer je weer wat nieuws.

Wel vind ik dat als je zelf nooit een dier of dieren hebt gehad, ongeacht wat voor dier het ook is, een hond, een aquarium, noem maar op,je niet zomaar een dier aan moet schaffen.

Lijkt het je leuk een dier aan te schaffen, lees je dan eerst goed in, stel her en der aan mensen die het dier waar je belangstelling voor hebt houden, en vergeet vooral niet dat het iets is wat je niet even voor de leuk hebt totdat je er flauw van bent, maar voor langere tijd.





thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-24 - 17:49:39

quote
het eerste wat je intypt als je een papegaai wil is ... www.papegaai.nl[/quote]
tsja Bob, dat klopt maar helaas liep ik wat achter laugh :D en was internet voor mij een vreemd medium, ik vond een advertentie in de zaterdag Telegraaf. Pas veel later ontdekte ik het gemak van internet en inderdaad dit medium geeft je een schat aan informatie op elk gebied. Nu zoek ik alles wat ik interessant vind, leuk vind of vragen over heb ook inderdaad op.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-24 - 17:52:47

Ja Diesel, dat denk ik ook
quote
ik denk dat oudere net zo snel de fout in kunnen als jongere beginnende vogelhouders.


want zie mijn vorige berichtje aan Bob, de jongeren groeien op met het medium Internet en zijn dus in staat snel een grote hoeveelheid informatie op te doen. Veel ouderen beschikken niet over deze mogelijkheid en dan blijft het een beetje zoeken in een klein wereldje.


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-24 - 17:53:32

eigenlijk zou je eens een keer moeten kijken waar ze de (hobby)kweker allemaal van beschuldigen.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-24 - 18:09:45

Bob, je laatste berichtje begrijp ik niet, wat of hoe bedoel je "kijken waar ze de (hobby)kweker van beschuldigen" ?


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-24 - 18:21:58

op www.papegaai.nl vertellen ze allemaal onzin dingen. over dat je veel beter een papegaai kunt kopen als hij 5 weken oud is, dan kun je hem nog zelf opvoeden en weet je zeker dat hij tam wordt.

Bob


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-24 - 18:25:46

Maar papegaai.nl is ook gewoon van Dennis Papegaaien angry dus dat verbaast mij niets.


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-24 - 18:28:49

ik wist niet of ik die naam nog hier mocht neerzetten. dus daarom deed ik het maar met hun website.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-24 - 18:40:07

Gelijk heb je, ik snapte het niet direkt, beetje traag van begriprazz :p... De naam zouden wij eigenlijk niet meer moeten noemen, er is al zoveel over geschreven. Eerder is al gezegd dat zelfs negatieve verhalen nog reklame kan zijn, dus laten we het maar lekker stil zwijgen wink ;) Ik heb inmiddels alle stukjes nog eens rustig overgelezen en begrijp nu wat je wilde zeggen. Je hebt (wederom) gelijk en ik hoop dat je t.z.t. bij een hele fijne kweker terechtkomt die je echt adviseren kan uit eigen ervaring zodat ook jij blijft genieten van de vogelliefhebberij.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-24 - 20:04:27

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als de jeugdige en beginnende liefhebbers die reageren,,prototypes,, zijn voor de toekomstige vogelliefhebber,weet ik zeker dat het helemaal goed gaat komen,en ze op advies van vele kunnen rekenen(waarschijnlijk zullen de nu ,,ervaren,,snel met vragen bij hun terecht komen,voor advieshappy :)

MVG Renewink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 84 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede