Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > iemand ervaring met de kooi : Papegaaienvilla / queen ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : iemand ervaring met de kooi : Papegaaienvilla / queen ?
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-12 - 23:06:57 send message to natasja

te zien op www.dierenvilla.nl ?

Ik wil deze kooi namelijk gaan aanschaffen vanwege de grote ruimte die mijn Kicah erin krijgt en omdat het model me aanstaat + de optie dat ze op d'r kooi kan zitten , ben alleen benieuwd of mensen er ervaring mee hebben en me zo de voor en nadelen kunnen vertellen van deze kooien ?



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-12 - 23:32:48 send message to Hawkeye_NL

Ik heb meerdere kooien van dierenvilla waaronder de queen. Ik ben hier persoonlijk heel tevreden mee en mijn vogels hebben er echt veel ruimte in. Ook met de playtop erboven heb je extra speelruimte voor je vogel(s).
Het enige nadeel vind ik zelf is de opvangrand die er om hoort. en dat de kooi niet doorloopt tot aan de la maar er ruim boven hangt en wordt afgesloten met een tralien.

Ik heb dit probleem zelf opgelost door de rand niet te gebruiken en bij de queen heb ik onderaan de kooi een plexiglas rand gezet tot gelijke hoogte met de lade. Hierdoor heb ik nog meer ruimte in de kooi en kunnen de vogels ook het geknoeide voer makkelijk pakken.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-13 - 00:07:28 send message to natasja

bedankt wink ;)

Mij lijkt het dus op zich wel makkelijk dat ze niet op de bodem kunnen komen , maar dat komt ook wel omdat mijn kiek zich toch niet echt met de bodem bezighoud , wel handig met verschonen lijkt me want mijn " kippie" bemoeit zich graag overal mee wink ;)


Beppie
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-03-13 - 09:30:10 send message to Beppie

Zelf heb ik welliswaar niet de Queen uitvoering ,maar de dynasty.Het zijn prima kooien,al sluit ik me helemaal bij het verhaal van Erwin aan.De opvangbakken onderaan hebben we vermaakt en zitten nu met magneten aan de kooi,zoals Erwin dat met plexieglas heeft gedaan.Ook de bodemrooster heb ik verwijderd,mijn edels zitten immers graag op de grond en doen hier zelfs paren. Een teken dat ze zich helemaal thuisvoelen in hun villa.

groetjes Inge


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-13 - 14:33:00 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

het zijn topkooien en een topbedrijf
een gouden aanrader

argo


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-13 - 14:50:28 send message to goffini

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Waarom schaf je geen kamervoliere aan.
Voor het zelfde geld kun je wel een kooi/voliere laten maken die meer ruimte biedt.Je kunt hem ook heel eenvoudig zelfmaken.
Of je moet het echt niet mooi vinden.
Een voorbeeld

Deze kwam ik tegen op site die ik nog niet eerder had ontdekt.
http://www.dierenzaakaduard.nl/


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-13 - 17:20:47 send message to Jacqueline

happy :)

Kwaliteit/prijsverhouding, prima Villa ( kooi ).
Kunnen niet echt een onpartijdig advies geven, kennen Remco ook persoonlijk.wink ;)

Maar de kooi is uitermate geschikt, wel de bovenlade verwijderen als je ze in het onderste gedeelte plaatst, geeft veel meer licht van bovenuit.

wink ;)
Peter.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-13 - 18:00:09 send message to natasja

nou ehmz .. ik vind een voliere in huis dus niet mooi ...
wel gehad hoor maar vind het zelf niet ideaal ..

De kooi komt op een verhoogt deel in de woonkamer te staan ( wij hebben een leefkuil ) dus licht van bovenaf zal al niet zo gek veel wezen , meer van de zijkanten dus ik denk dat dat wel goed zal gaan wink ;)

ahh dus jij kent remco wink ;)
Nou ik moet zeggen ik heb geinformeerd naar de kosten voor het thuisbrengen maar ik had echt heel snel antwoord !

Nu nog even sparen wink ;)

en de hoes .. iemand daar ook ervaring mee ?
Mij lijkt het wel makkelijk zo'n hoes maar aan de andere kant waar moet je met zo'n superhoes heen als ie niet om de kooi zit ....


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-13 - 18:11:33 send message to Hawkeye_NL

Een hoes over de kooi is een persoonlijke keuze.
Ik wil absoluut geen hoezen over mijn kooien. Ik ben zelf zelfs tegenstander voor het gebruik ervan. Maar dat is een persoonlijke mening.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-13 - 20:00:00 send message to natasja

waarom eigenlijk niet ?

Ik merk aan Kiek dat ze 's avond slaperig word en dan veelal opgeschrikt word door lichten die aan gaan of mensen die langslopen etc. , daarbij vind ik het ook wel eens makkelijk als ze loopt te bedelen als we aan het eten zijn wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-13 - 20:11:25 send message to Hawkeye_NL

Omdat het een onnatuurlijk gebeuren is!
De meeste papegaaien gaan slapen zodra het donker wordt. Door een doek of deken over de kooi te gooien crieer je het effect van de avond cq nacht.
Sommige vogels worden hierdoor onnodig uit hun dag en nacht ritme gehaald.

Maar zoals ik al melde, dit is mijn persoonlijke mening.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-13 - 20:47:51 send message to natasja

ja maar ik bedoelde d'r af te dekken tegen de tijd dat het avond word , dus niet willekeurig over de dag verspreid of dergelijke

Juist om het natuurlijke gedrag meer te evenaren


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-14 - 08:55:56 send message to Jacqueline

happy :)

Wat de hoes betreft, ben niet echt een voorstander daarvan, maar in een druk gezin kan het zijn voordeel hebben.
Hier gaat alles zo rond 22.00 toch wel op stok om te slapen, de aanloop van visite of kinderen die thuis komen rond die tijd is niet van toepassing hier.

Remco hebben we leren kennen in het begin dat hij met deze kooien begon.
We hebben een beetje meegewerkt/hulp gegeven om ook in het buitenland voet aan de grond te krijgen, wat dan ook goed gelukt is als je nu ziet welke landen allemaal voorzien worden van Villa's.
Hebben dit belangenloos gedaan hoor, gewoon een beetje een liftje gegeven op de contacten die toch al aanwezig waren.

wink ;)
Peter.


mir-co
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-04-03 - 14:39:02 send message to mir-co

zelf kooi gekocht bij
Naam bedrijf verwijderd door webmaster, Bedrijf blijkt van Mir-co zelf te zijn
Ze hebben meerdere modellen.
= RVS wel duurder maar is levenslange garantie tegen roesten.
De montana kooi hier ging na 3 jaar al roesten.
Terwijl ik m niet eens afspuit maar steeds met de zeem af deed.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-03 - 20:27:48 send message to natasja

behoorlijk duurder ja .. de goedkoopste kooi die ik zag is 1050 euro .. nou dan mag de queen toch aardig wat keren wegroesten voor ik aan dat bedrag zit wink ;)


mir-co
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-04-03 - 23:33:19 send message to mir-co

nou ik ben eens gaan rekenen
daarom de keuze gemaakt
4 x 3 jaar is 12 jaar
4 x 280 euro is dan goedkoper
want die van ons zal wel ouder worden dan 12 jaar wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede