Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-25 - 12:23:50

Update.....3 eitje's .....razz :p

laugh :D


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-25 - 12:31:09

dat gaat de goeie kant op
nou nog hopen dat ze bevrucht zijn
wij duimen in elk geval

jacqueline


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-25 - 15:43:55

Dank je....maar ik weet het niet hoor...maar de eieren zijn bijna net zo groot als van een krielkip....hahahahahahaha!
En dat uit zo'n klein kontje.....laugh :Dlaugh :D

Zei vanochtend tegen mijn zoon of hij mij voor de gek liep te houden door er om de dag een ei in het broedblok te stoppen....want ze zijn echt groot voor zo'n formaat vogel.....shocked 8O

wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-25 - 17:35:28

hahaha wees maar niet bang.ze leggen indd best grote eieren.
ik hoop echt voor je dat de eitjes bevrucht zijn zoals je weet was het laatste nestje helaas onbevrucht.

Groeten Dennis


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-25 - 18:58:37

hoe veel eieren liggen ze eigenlijk gr paccie


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-25 - 20:13:53

3 tot 4 eitjes


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-27 - 18:48:44

Zoals het er nu voorstaat is het bij drie gebleven...Als ik van het tweede ei uitga en ze zijn bevrucht kan ik omstreeks 16 mei wat gaan verwachten! Ik laat ze nu verder met rust want de pop is zeer agressief en zit met gespreidde vleugels in de aanvalhouding als ze uit het blok is en ik te dicht in de buurt kom van het blok!...De man verdedigt daarentegen de pop weer en is het een kabaal van jewelste!
Ook zit de pop verschrikkelijk vast te broeden en komt er hoog uit 2-3 keer per dag van het nest om te ontlasten en te drinken en binnen 2 minuten zit ze weer in het blok.....De man daarentegen zit bij haar in het blok of vlak voor de opening van het blok en houdt alles in de gaten!

Dus alemaal even geduld....ik heb het ook!
Al kost het soms best wel wat moeite.....laugh :Dlaugh :D

wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-27 - 19:41:36

happy :)

Zeg meneertje ongeduld, laat de natuur nou eens zijn werk doenwink ;)
Je hoort ze vanzelf piepen over 23/24 dagenrazz :p.
Ik hoop van harte dat ze bevrucht zijn, kom je toch nog in de baby's dit jaar.

wink ;)
Peter.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-27 - 19:53:10

ja het is alijd weer spannend lennart hoeveel zijn er bevrucht hoeveel komen er uit en hoeveel vliegen eruit en als het dan niks is denk je toch shit waarom nu niet maar ja dan denk je de volgende keer beter dat is nu zo wat wij vinden leuk aan vogels houden haha de een heeft moeilijke vogels en de andere makkelijke maar we vinden het allemaal leuk maar als je 3 jonge heb ben je de koning te rijk maar we volgen je allemaal hier hoor want het zijn prachtige vogels en jammer dat er niet wat meer van zijn veel geluk paccie


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-27 - 19:53:48

quote
Je hoort ze vanzelf piepen over 23/24 dagen


Jah....en als het nu eens doofstomme zijn......???? Hoor ik mooi niks.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Maar je hebt gelijk...ik ga niet meer kijken en laat ze lekker hun gang gaan!

wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-02 - 19:18:45

nou heb je al stiekum toch gekeken?happy :)

Groeten Dennis


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-02 - 19:21:50

ja jho zijn ze al bevrucht hahaha gr paccie


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-02 - 20:32:57

Hahahahaha....nee, het kost heel wat moeite om NIET te kijken....en ik doe het ook niet.....laugh :D!

Ik heb wel een kamera op de kooi staan en de pop zit zo vast als een huis te broeden!
Ze komt hooguit 2 keer per dag van het nest om wat te drinken en dat duurt nog geen 2 minuten en dan duikt ze direct het blok weer in.
Ze ziet er goed uit en wordt dus volop gevoerd door de man en daar is ie de hele dag dan ook druk mee!
Het is wel een echte vent want af en toe gaat hij op zijn lievelingsstok zitten en zit dan een beetje naar buiten te staren, zo van: zo, nu even tijd voor een rokertje...laugh :Dlaugh :D!
Maar daarna direct weer naar de voerbak, krop vol en hup het blok weer in. Wat mij wel opvalt is dat hij nu minder schreeuwt overdag...zal ie ook geen tijd voor hebben denk ik.....laugh :D!

Als ik alle geluk van de wereld heb moet ik omstreeks 13 mei het eerste gepiep horen.....happy :)happy :)happy :)!

wink ;)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-02 - 21:28:15

ik hoop het voor je moeten we toch wachten tot 13 mei. maar wat ik vragen wou zijn ze zo schrik achtig dan.ik kijk bij mij vogels elke dag.heb ik maar tussen haakjes . engelse grasparkieten . maar sommige poppen gaan echt niet opzij voor je hoor . gr paccie


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-02 - 22:11:45

Hoi paccie,

Nee, ze zijn helemaal niet schrikachtig, integendeel zelfs, maar dit koppeltje heeft een verleden van 1 bevrucht nest met jongen die na drie weken niet meer gevoerd werden en daarna 2 onbevruchte nestjes.
Goede raad is dan duur en zal je de omstandigheden optimaal moeten maken in de hoop dat er nu wel een goed nest van komt en dat de ouders de jongen wel goed blijven voeren.
Als de eitjes alsnog onbevrucht zouden zijn, kan het daar aan niet gelegen hebben!
Maar omdat de pop zo vast zit en de man de pop verschrikkelijk goed voert krijg ik er steeds meer vertrouwen in.

Gelukkig wordt ik bijgestaan en geholpen door een paar topkwekers, waarop ik steeds op terug kan vallen als iets mij onduidelijk is over papegaaien en die allemaal hetzelfde zeggen: Rust, rust en nog eens rust is de beste garantie op succes!

En aangezien ik een verschrikkelijk gehoorzaam mannetje ben luister ik dus dan ook.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede