Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 2 vragen over grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-04-27 - 11:56:44 send message to Lori-lover

Het paren op zich zegt niet zoveel. Pas als ze duidelijk geïnteresseerd is in de nestkast en daar veel tijd in doorbrengt, is de kans groot dat ze zal beginnen. Overigens is er nog een manier om te zien of ze zal gaan leggen. Ongeveer een week voor een pop begint met leggen verandert de ontlasting. In plaats van de normale, compacte ontlasting liggen er dan echt "flatsen" op de bodem. Dat is toch wel dé aanwijzing dat er binnenkort gelegt gaat worden. ongeveer 18 - 20 dagen na aanvang van het broeden (mestal al meteen bij het eerste ei, soms 1 of 2 dagen later) zullen de eerste jongen uit het ei komen. Ik schrijf altijd de legdatum erop, zodat ik kan uitrekenen en bijhouden wanneer welk ei uit moet komen, zodat de pop niet voor niets blijft zitten op eieren die door omstandigheden niet meer uitkomen. Hopelijk heb je wat aan deze info.
Groeten van Ad


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-27 - 16:38:38 send message to Chow

Bedankt voor de info. De 2e pop, een lutino is vanmorgen begonnen uitgebreid het nestkastje te inspecteren. De 1e pop is 10 dagen geleden hiermee begonnen en slaapt nu ook in het nestkastje de laatste 2 dagen. Nog geen ei maar dat kan niet lang duren denk ik. Ook overdag komt ze nog maar zelden uit het blok.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-27 - 16:54:55 send message to paccie

JE HEBT ALTIJD BAAS BOVEN BAAS IK ZEG TOCH MEESTAL EN NA 10 DAGEN LIGGEN ER EIEREN EN DAN DE 3 EI GAAN ZE BROEDEN EN DAN 18 DAGEN KOMEN ZE UIT GR PAC


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-27 - 19:25:00 send message to Chow

Nou, het is zover, eerste ei is gelegd. Ben waanzinnig blij.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-27 - 19:57:07 send message to paccie

hahahaha vogels kweken is geduld hebben veel succes er mee ik heb er al 30 van het jaar van de engelse waarvan ong 10 lutino s en 1 albino gr paccie


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-27 - 20:22:08 send message to Chow

Ik ben een beginner happy :) Dus eerste eitje is extra spannend. Volgende spannende stap is of het uitkomt.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-27 - 20:35:27 send message to paccie

dat is nog leuker hoor het uitkomen bij mij is er ook eentje uitgekomen gisteren of vandaag ik kweek al meer als 20 jaar grasparkieten en ik vind het nog steeds leuk . van het stel lutino man x cin lichtgroen .mijn twee jongste kids doen ook al mee trouwens heb je engelse of hollandse grasparkieten gr paccie


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-27 - 20:40:15 send message to Chow

Ik heb hollandse grasparkieten. Overweeg echter wel om verder te gaan met neophema's. Ben er echter nog niet helemaal uit. Liefst kweek ik een paar soorten maar daar heb ik de ruimte niet voor. Mijn voliere buiten wordt 2x2x2 exclusief het binnenverblijf. Vandaag 4 uur (2 uur heen, 2 uur terug) in de auto gezeten om 3 2ehands broedkooien te halen.


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-04-27 - 21:06:34 send message to Lori-lover

Paccie, ik bedoelde het ook niet als betweterig naar jou toe hoor. Sorrie als het zo overkwam.
Chow, gefeliciteerd met het eerste ei. Hartstikke leuk. Hoe veel eieren en jongen ik in de loop der jaren ook heb gehad, ik blijf het altijd weer bijzonder en spannend vinden. De vogels blijven je toch altijd weer verbazen. Iedere keer als ik denk dat ik kan voorspellen wat er ongeveer uit komt, komt er weer iets geks uit. Vooral dit jaar trouwens...
Groeten van Ad


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-27 - 21:18:50 send message to paccie

niet doen jo engelse aanschaffen en lid worden van vogelver mee doen aan tt ja wat mooi is komt van ver je moet wat over hebben voor je hobby gr paccie


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-27 - 21:40:26 send message to Chow

Ben inmiddels lid van vogelvereniging. Waarom engelse en geen gewone grasparkieten??


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-04-27 - 21:55:08 send message to mikewauters

omdat bijna alleen engelsen gebruikt worden voor tt volgens mijn weet.
maar ook ik kan me wel eens vergissen! razz :p


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-27 - 22:01:24 send message to Chow

Dat zou betekenen dat ik m'n huidige parkieten weg moet doen omdat ik anders het risico loop bastaarden te kweken.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-04-27 - 22:06:52 send message to mikewauters

bastaarden met engelsen en gewonen???
ik denk niet dat dit bastaarden genoemd worden hoor, is dit dan zo erg om deze vogels te kruisen, als je ze niet gebruikt voot tt?
engelsen zijn toch ook gewoon uit gewone perushen gekweekt? dus,
groetjes, mike


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-27 - 22:16:04 send message to paccie

dat hebben jullie goed en dan steeds de grote op elkaar zetten en je kan geen bastarde kweken omdat het het zelfde soort is en waarom engelse omdat je van kleine vogel naar een vogel kweek en die groot is een mooie kop heeft en een goede houding en denk nu niet het is zo makkelijk twee bij elkaar en hebben nou nee als je van voren kijk mag je de ogen niet zien dan heeft ie een mooie kop probeer maar eens gr paccie




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede