Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Keuze vogelsoort voor in flat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Keuze vogelsoort voor in flat
Ferdyvw
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-04-26 - 14:13:52

Ik ga vanaf juli op kamers in rotterdam voor mijn studie en wil dan graag een tamme vogel houden. Thuis hebben wij een valkparkiet dus ik weet hoe het werkt, deze blijft alleen bij mijn ouders dus ik wil zelf een jonge vogel kopen.

Het probleem is dat een valkparkiet ook veel te luidruchtig is voor in een flat, dus ik twijfel over welk soort vogel in moet nemen..kunnen jullie mij advies geven?

Om rekening mee te houden:
- ik ga de vogel kortwieken
- moet goed tam te maken zijn
- niet luidruchtig

Waar twijfel ik tussen:
- Kakariki
- Bourke parkiet
- Grasparkiet (minst mooi vind ik)
- Catharina parkiet

Alvast bedankt voor de moeite!


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-04-26 - 15:18:35

Hoi,
Ik heb een kakariki maar deze kan soms hard roepen.Ook ik woon in flat maar nooit klachten gelukkig maar.
Verder zijn de bourke en de catharina erg rustige vogels.
Als ik zou moeten kiezen dan een Kakariki of grasparkiet.
Suc6 en ik hoor wel wat je neemt.

Jolanda


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-26 - 15:28:56

een bonte boer kan ook heel goed.
kortwieken nee zal ik niet doen.
ik heb zelf ook altijd vogels in de huiskamer gehad maar heb ze nooi gewiekt.
de vogels leren het uit hun zelf wel tot hoever ze kunnen gaan.
ik had in mijn vorige woning aan de voor en achterkant grote ramenen had daar alleen gordijnen en wat planten voor staan en verder niks.
heb gelukkig nu geen vogels meer in huis

gr jan


Ferdyvw
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-04-26 - 15:54:56

Ik denk dat een bonte boer te groot en te duur is voor op een studentenkamer happy :)

Jolanda, ik maak uit je bericht op dat een bourke en catharina rustiger zijn, en dus ook minder herrie zullen maken? Waarom zou je dan toch voor een Kakariki of grasparkiet kiezen?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-04-26 - 16:38:01

Een kakariki is een hele actieve vogel dus die lijkt me niet heel geschikt om binnen te houden (heeft toch de nodige ruimte nodig).
Ik zou je een catharina aanraden heel rustig en helemaal geen lawaaimaker


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-04-26 - 17:09:27

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik zou voor een bourke of grasparkiet gaan....... Heb toen ik (ahum 20 jaar terug) op kamers ging zelf een grasparkiet gehad en tam gemaakt, ging perfect. Kortwieken inderdaad absoluut onnodig.
En hetzelfde met een bourkes gedaan voor mijn dochtertje. Ook een aanrader.
Grasparkieten zijn wat kneuteriger en drukker, maakt ook iets meer geluid. En er zijn kwa kleuren de meest bijzondere kleurencombi's.

Bourke is wel heel aanhankelijk en heeft iets meer body, en dus ook wat meer vliegruimte nodig, maar dat hoeft ook geen 10 bij 10 te zijn.
Ik kwa karakter een prachtbeestje.

Catharina's kunnen nog wel eens lawaaiig zijn, in ieder geval meer dan de bourkes. Zijn wel erg komisch door hun loop- en klimgedrag, maar slopen ook wat meer, en iets feller.


ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2005-04-26 - 18:58:30

Ik zou ook voor een bourke of een grasparkiet kiezen, beiden maken bijna geen herrie.
Een catharina kan af en toe toch wat herrie schoppen, tevens hebben catharina's over het algemeen wat dunnere ontlasting...wat stank en rotzooi kan geven...


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-26 - 19:11:23

Hai,

ik zou een opgezette nemen die maken gegarandeerd geen lawaai wink ;) ,

mvg Frank


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-04-26 - 19:15:13

Hoi,
Waarom ik toch voor Kakariki of grasparkiet ga?
Het geluid van de Kakariki is niet harder dan van een grasparkiet (vind ik)en persoonlijk vond ik de Catharina wel errugh rustig (heb deze zelf ook gehad)
En aangezien de bourke rustiger is dan de Catharina zou ik deze ook niet snel nemen.
Maar let wel dit vind ik.
En idd de catharina stinkt harder dan de andere soorten.

Groetjes Jolanda


Ferdyvw
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-04-26 - 23:23:18

Ok, nou voor mij persoonlijk valt de grasparkiet een beetje af omdat het me gewoon niet zo aanspreekt, de catharina vanwege z'n luchtjes ook. Blijft over de Kakariki die erg actief is en de Bourke die erg rustig is. Persoonlijk vind ik de Kakariki veel mooier om te zien, dus ik denk dat de keuze daar op gaat vallen? Heeft de kakariki dezelfde soort ontlasting als valkparkiet wat wil zeggen, 'droge' keutels? Ik heb geen zin in grote flatsen door mijn kamer heen happy :)


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-28 - 21:59:22

Een kakariki is inderdaad veel aktiever dan een bourke. Het geluid dat ze maken lijkt op het mekkeren van een geitje en klinkt erg leuk! Het is ook geen gezicht als je ze snel over de vloer ziet huppelen, laugh :D het zijn net clowntjes happy :)


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2005-04-28 - 23:28:01

of een forpus?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede