Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > vogel onder struik Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogel onder struik
pukje
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-05-02 - 13:34:07

hallo,
ik heb zojuist een vogeltje wat nog heel klein is onder de struik gevonden. verder geen enkele vogel in de buurt.
nu weet ik niet welke soort dit is. hij heeft een breed bekkie wat in een punt eindigd. en een gelige gloed over zn bruinige veren.

ik weet niet hoe ik een foto hier kan plaatsen...

maar weet iemand hoe ik deze kan opknappen zodat hij straks kan vliegen?
hij zit in een grote kooi nu en ziet er levendig uit. geen vleugels kapot en zn pootjes is ook niks mee.

groeten Lianne


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-02 - 13:47:01

Dit is nu precies wat je niet moet doen!

Had het vogeltje maar laten zitten, wat het ook is, want reken er op dat de ouders zeker dicht in de buurt zullen zitten, maar door jouw komst waarschijnlijk zijn gevlucht!

Je had beter even op een afstandje kunnen kijken wat er zou gaan gebeuren ..en als er kat aan zou komen kan je nog altijd ingrijpen!

Een goede raad: Zet het vogeltje terug op de plek waar je het gevonden hebt en kijk dan na een half uurtje weer en je zal zien dat hij weg is.......happy :)!

Of de poes is je voor geweest....dat kan natuurlijk ook....sad :(
Maar zo steekt de natuur nu eenmaal in elkaar: Eten en gegeten worden!

wink ;)



pukje
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-05-02 - 13:52:00

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zal je vertellen datk het beestje gister al zag zitten. en aangezein wij een poes hebben had ik die al binnen gelaten. vandaag zat hij er nog er dan laat ik hem niet zitten. dan liever proberen het beestje te redden, want hij hupte niet en liep zelfs niet weg. en aangzien er geen vogel hier te bespeuren is.
n er lag achter de poort een kapot eitje, ik weet niet of die daaruit is gekomen(uit de boom gevallen ofzo) of dat hij al ouder is...
ik heb er fotoos van gemaakt maar die kan je hier zeker niet neerzetten?

als jij vind dat het beter is om hem terug te zetten dan doe ik dat, maar ben bang dattie dan niet overleefd.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-02 - 14:06:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kun je lokaliseren war het nest zit? Als je dat kan kijk dan hoe het er uit ziet! Als je sterk de indruk hebt dat het verstoort is komen de ouders vaak niet meer terug....
En als het kuiken daar al sinds gisteren zit is het prima dat je het, als beoogd kattenvoer, daar vandaan gehaald hebt. De eierschaaltjes zullen zeker niet van hem zijn want die klap had ie waarschijnlijk niet overleeft!
Als je niet veel verstand hebt van handopfok bel dan de dierenambulance en dan wordt hij opgehaald en die brengen hem dan onder bij een instituut waar ze het wel kunnen.
Tot zolang moet je het warm zien te houden in een dekentje of washandje, want afkoeling is nu zijn grootste vijand!
Maar het risico is ook dat als hij sinds gisteren al niets meer te eten heeft gehad dat hij het waarschijnlijk niet zal halen.....sad :(

Maar beter wat geprobeert, dan helemaal niets doen!

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-02 - 14:17:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
en een gelige gloed over zn bruinige veren

Dus geen echt jong kuiken meer. Die hebben nog geen veren!
De kans dat het bij jou overleven kan is groter namate het diertje ouder blijkt te zijn. Maar eerst eens een foto plaatsen zodat je beter geholpen kan worden met advies. Als jij het niet online kan plaatsen dan stuur de foto maar naar macawclubholland@gmail.com ik zal het dan voor deze keer op een eigen server plaatsen. Zo kan je beter geholpen worden.

Erwin


pukje
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-05-02 - 14:42:23

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

ik heb met een injectiespuit water in zn bekkie gespoten, en wat geweekt brood erdoor.
verder kan ik zo snel geen nest ontdekken..

foto mail ik ff


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-02 - 15:04:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de foto heb ik gekregen en volgens mij is het een merel jong. Kan mij vergissen omdat ik niet thuis ben in de zangvogels! Of nu ik beter kijk misschien een spreeuw?

Erwin



pukje
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-05-02 - 15:11:08

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja lijkt inderdaad meer een merel, heb ff op google gezocht.
bedankt voor het posten van de foto!

ik weet niet hoevaak het beestje eten moet hebben, en wat voor eten.

en hij heeft nog geen veren. meer pluis. alleen de vleugels lijkt een klein beetje veren te zitten.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-05-02 - 15:52:01



Dit zijn mereljongen van ca. 12(?) dagen oud.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-02 - 23:17:15

Mereljongen eten voornamelijk regenwormen en slakken. Brood is erg slecht voor ze.
Ik zou een vogelopvang zoeken in de buurt.

Ton.


jessay
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-05-02 - 23:20:07

nu voede merels wel vaker hun jongen op de grond op. maar vaak wel als ze iets ouder zijn.
tenminste de merel in onze tuin deed dat wel en wij de katten maar uit de tuin jagen

Aan de andere kant het zit in de kat ijn natuur je kun het dat beessie ook niet kwalijk nemen.

succes met je merel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede