Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > agressie bij de grijze roodstaart man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : agressie bij de grijze roodstaart man
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-09 - 10:40:11 send message to dun grijzeroodstaart

hallo heeft iemand hier ervaring mee ik heb een import grijze man althans hij is al een hele tijd in nederland want hij komt als ik voeder mijn vingers eraf bijten als hij de kans krijgt dus ik denk dat hij al een hele tijd in nederland is .
maar nu heb ik met dat koppel eieren ik heb afgelopen maandag voor het eerst in het blok gekeken en toen had ze dr eerste ei gelegd maar omdat ze snachts er nog wel eens uit is wou ik vandaag even kijken of er nog meer eieren bij waren gekomen maar ik krijg de kans niet want de man valt me gewoon aan , ik heb namelijk mijn broedblok in de voilere hangen dus ik moet gewoon door mijn voilere en langs de man die dan al met gespreide vleugels mij aan wilt vallen .
maar is het erg als ik de man weghou met een netje of zou de pop dan erg onrustig worden en dan mischien de eieren kapotmaken ,?
want ik ben wel benieuwd hoeveel eireren in het blok liggen .


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-09 - 11:00:23 send message to Hawkeye_NL

Je kunt beter dit nest laten voor wat het is. Juist als het een wildvang koppel is kun je meer kapot maken dan wat het oog ziet! Het gedrag van de man is uitstekend. Als je te vaak stoort zal de pop het nest verlaten en heb je niets!

Zodra dit nest is uitgevlogen kun je beter het blok op een plaats hangen waar je het vanaf de buitenkant kunt benaderen. Hiervoor moet je natuurlijk wel een inspectie luik hebben of maken.

Erwin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-09 - 11:03:37 send message to dooren

Op zich is dit een normaal gedrag, de man verdedigd zijn pop en nest. Natuurlijk ben je nieuwsgierig wat en hoeveel eieren er liggen.

Als je perse wilt kijken dan zou je enkelen minuten na het voeren (met hun favoriet-voer) moeten wachten (liefst dat ze je niet zien).
Hierdoor komt de pop toch vaak van het nest en kunt je gaan kijken.

Als de pop eraf is stoor je het minst, echter de vogels zullen je toch waarschijnlijk aanvallen.

Beter is gewoon wachten en de natuur zijn gang laten gaan, maar het ongeduld is vaak groot (kan me het helemaal voorstellen).

Tip, misschien de volgende keer een camera in het nestblok hangen. (naast kijkgenot leverd het veel extra informatie).
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-09 - 11:09:56 send message to dun grijzeroodstaart

een cameratje is wel een optie ja .
maar ik ben bang dat de pop er nog maar weinig af gaat want ze zal nog niet vast zitten te broeden want gisteravond was ze er ffe af maar ik was te laat om te kijken .
maar ik weet dat het een super koppel is want de man verdedigt zijn teratorium gewoon .
maar we wachten af wat het wordt .en we tellen gewoon een week of 4 a 5 erbij en dan goed luisteren of we gepiep horen .
en dan de volgende keer is een camaratje ophangen , maar gaan de vogels dan niet aan het snoer zitten of is het draadloos ?
en waar kan ik het op aan sluiten ?
en waar is eventueel zo,n camaratje te koop


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-06-09 - 11:44:32 send message to jani

hallo
wij hebben enkele koppels grijze en één ervan beet de jongen hun tenen af tot we er achter kwamen dat het gewoon agressie was.
Nu wij dit weten laten wij dit koppel in alle rust kweken en kijken we nooit in deze blok ,en wat denk je ?alles opgelost met als enig nadeel we kunnen ze niet ringen of ze zijn hun tenen kwijt.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-09 - 12:18:53 send message to dooren

Een tijdje terug was er een goed topic over camera's, kijk maar eens bij de oude topics.
De snoer van camera moet natuurlijk niet kapot te bijten zijn, maar met draadloze camera's van tegenwoordig is dat natuurlijk geen probleem.

Heb geduld met je grijze, het komt meestal van zelf goedhappy :).
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-09 - 16:46:24 send message to dun grijzeroodstaart

nou ik heb toch even nog kunnen spieken en ja hoor er lag een 2e ei maar ze zat er nog niet vast op te broeden .
in januari hadden dit koppel voor de eerste keer 1 ei maar onbevrucht maar ze zeggen dat het meestal de eerste keer onbevrucht is dus ben nu benieuwd ..

ps hoe kan ik foto,s plaatsen dan wou ik een foto maken van de man en laten zien dat het een flinke knoeperd is .
en ik hoop dat ze bij mij wel de jonge met rust laten , is gewoon een kwestie van geduld en de tijd zal het laten zien ik probeer ze overigens wel te ringen maar wel natuurbroed .


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-09 - 18:56:19 send message to dun grijzeroodstaart

is het trouwens normaal dat de man in het blok zit en de pop buiten als ze vandaag dr 2e ei heeft gelegd?
maar zodra ze mij hoort dan schiet de pop het blok in en de man komt naar buiten !!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede