Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Chica's verhaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Chica's verhaal
Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-08-11 - 21:17:04 send message to Chica

Hoi allemaal

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier over Chica heb gepost. Eigenlijk was er niets nieuws te melden dus vandaar.
Nu is er wel nieuws...KDS sad :(sad :(
Zoals een tijd geleden al soms werd gedacht is chica sinds 2 weken ziek, wij gingen op vakantie en moeders paste op, de eerste dag na ons vertrek begon chica 1 pootje niet meer te gebruiken. Verstuikt of misschien gebroken was de eerste reactie van de oppas, een paar daagjes gewacht en toen naar onze eigen dierenarts die niks aan het pootje kon ontdekken. Dus een spier verrekt etc werd vermoed. Toen wij thuiskwamen van vakantie was het pootje nog steeds hetzelfde, totaal onbelast en licht opgetrokken met gestrekte tenen, een afspraak bij de fakulteit in Utrecht gemaakt en daar werden rontgen foto's en bloed genomen. De rontgen gaf een vreselijke schok voor ons.....een vergrote kliermaag met verdikking tussen de wand van de spiermaag...sad :(
Het wijst allemaal op KDS maar toch laten we het bloed op alles testen wat maar getest kan worden om alles uit te sluiten en de juiste stappen te doen. Het is vreselijk om je vogel ineens zo zielig stil te zien zitten...3 weken terug was ze nog brutaal, pratend, fluitend, knuffelig en lekker aan het puberensad :(
Ik plaats dit bericht hier om te laten zien dat we onze vogels moeten waarderen en liefhebben, het kan zomaar ineens over zijn. Wees goed voorbereid en voorzichtig als je een vogel aanschaft!! KDS kan je welliswaar niet preventief testen maar neem ook niks als vanzelf sprekend aan. Ik weet niet hoelang ik nog van chica mag genieten maar het was 1 van mijn liefste dieren die ik ooit mocht verzorgen en zal haar nooit vergeten!!
Mvg, Ron en Chica


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-11 - 21:43:15 send message to Elfje

Oh wat erg voor jullie! Heel veel sterkte en Knuffel Chica veel en maak veel foto's en filmpjes. Dat hebben wij verleden jaar ook nog gedaan toen we ontdekte dat onze vogel erg ziek was. Ik voel met jullie mee.

veel liefs Ria


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-08-11 - 22:27:51 send message to thuis

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Triest-in en in triest....
Ik heb eens terug gekeken in het forum en las hoeveel moeite jullie hebben gedaan met de juiste voeding(en),gedrag, etc. en hoe graag jullie advies wilden om maar alles te doen wat goed kon zijn voor je dier. En nu dit sad :(
Ik weet het, je hebt niets aan woorden, maar toch, weet dat velen met je meeleven en het gewoon kl.... vinden.
Mag ik je nog vragen waar je de vogel vandaan had?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-11 - 22:39:14 send message to tonnl

Wat rot voor de vogel en voor jullie!

Ik moest even goed nadenken wat die kwaal ook alweer was, ik vond een erg interessant en duidelijk artikel:
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,195.0.html

Daar staat ook in dat vogels de ziekte kłnnen overleven als ze met pellets gevoerd worden... Wie weet?


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-08-11 - 23:12:42 send message to Hannie

Wat kan ik zeggen !
Hier past maar 1 woord - Vreselijk.
Ik leef met jullie mee , en wens jullie sterkte.

Hannie


Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-08-13 - 12:54:25 send message to Smirnoff

Vreselijk dat zulke dingen gebeuren..
Veel sterkte, en ik leef ook met jullie mee..
Mijn grijze roodstaart Joris is 1 jaar geleden overleden toen we hem 3 dagen hadden..waarschijnlijk een hartaanval.. terwijl je je vogel pas 3 dagen hebt..is dit ook vreselijk moeilijk om je vogel op deze manier te verliezen..

Rien


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-08-29 - 13:45:02 send message to Chica

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi

Even een post om te laten weten dat chica negatief is getest op PBFD en het krop biopt om KDS vast te stellen is ook negatief!
Wel waren er in het bloed wat onstekings cellen te zien maar op de rontgen verder niks.
Ze is nu aan de antibiotica en is aan het opknappen, haar pootje werkt bijna weer 100% dus alles lijkt goed.
Wat er nu wel aan de hand was is niet duidelijk dus met 3 maandjes gaan we alles nog een keer opnieuw bekijken en zien wat daar uit komt. Ze eet gelukkig genoeg om niet af te vallen maar ook te weinig om aan te komen...
De grote kliermaag is waarschijnlijk een toevalligheid, er zijn nu eenmaal edels die een grotere maag hebben als andere net als wij mensen. Erg toevallig allemaal maar dat is de enige verklaring op dit moment.

Groeten, Chica


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2005-08-29 - 13:59:32 send message to erika

gelukkig dat het weer beter gaat!!!!!
Ik hoop dat ie er weer helemaal de oude word, maar het gaat de goede kant op

groetjes erika


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-09-02 - 11:02:40 send message to Lilian

Heej das goed nieuws toch??
Hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie weer van elkaar genieten!!!happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede