Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > info gevraagd over een rosekaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : info gevraagd over een rosekaketoe
Rosekak
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-08-14 - 00:11:33

wij hebben een rosekaketoe van 11 weken gekocht, graag wil ik alle informatie over hem weten,hij is al handtam maar hoe moet ik hem verder tam maken dat hij niet bijt we hebben namelijk een zoon van anderhalf .en bv hoe vaak moet ik hem uit de kooi halen? en moet ik zijn vleugels knippen? en zo wil ik graag alle informatie over hem hebben dat we heel lang plezier van hem hebben en is hij ook eenkennig ,dat hij maar naar 1 iemand naar toe trekt ik hoop of leerzame informatie gr wendy


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-08-14 - 07:16:51

Waarom komt u nu pas met vragen en bent u niet eerst gaan orienteren.
Wanneer schaf ik een vogel aan wat voor voeding en hoe nu verder nu ik zelf z'n vogel heb.
Volgens mij is dit een plotselinge koop geweest zonder dat u zich verder hebt verdiept in de omgang enz enz van een vogel.
Begrijp mij verder niet verkeerd maar het is namelijk zo dat de mensen eerst een aankoop doen en dan pas naar die info zoeken die men van tevoren eigenlijk nodig dient tewezen.
Overgens ook geen goedezaak van de verkoper die had u eerst goed moeten voorlichten en u had eerst boeken en info moeten verschaven.
Want u zit nu met een probleem hoe nu verder nu ik een vogel heb aangeschaft.
U bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zoiets doet.
Ga eens naar deze site http://www.macawclubholland.nl en mail Erwin eens die kan je verder helpen en heeft ervaring met handtamme vogels,of kijk even in de ledenlijst en zoek frensie en die kun je ook mailen dit is zijn site http://members.lycos.nl/famwaninge/
Ik hoop dat u na deze uitval er toch iets aan hebt(niet kwaad bedoeld maar wel zoals het is)en dat u er ook iets meedoet en ons verder op de hoogte houd

gr Jan


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-14 - 09:28:17

happy :)
Snap niet waarom er steeds links geplaatst moeten worden naar andere sites?

Als mensen op dit forum een vraag stellen,zouden ze toch ook op dit forum een antwoord mogen verwachten(lijkt mij)

Geloof niet dat er op andere sites meer ervaring en kennis aanwezig is dan op VAwink ;)

Of heb ik het miswink ;)


Rosekak
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-08-14 - 10:55:25

Kakatoe,
Het is niet zo dat wij ons niet vanalles in huis hebben gehaald en zonder er informatie over in te hebben gewonnen.
We hebben ook grote parkieten enzovoorts in de voliere en binnen gehad.Ik heb ook voldoende kleinere en grotere parkieten groot gebracht met pap en dergelijke. Maar ik had misschien mijn vraag iets anders moeten formuleren.
wink ;)Ik wou gewoon graag weten hoe andere papegaaienhouders hun ervaring hiermee zijn.
Wat zij hebben gedaan om een huiskamervriendje voor het leven te krijgen, hoe zij die op hebben gevoed,Hoe hebben zij het gedaan met hun kinderen? Lopen ze er mee naar buiten en wanneer?
Groeten Wendy


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-14 - 11:45:41

Ik heb niet zoveel verstand van kromsnavels maar bij een zo jonge vogel geldt net als bij uw eigen kleine: heel veel aandacht en liefde en vooral ook veel rustperiodes. Geef het beestje de tijd om aan u en uw gezin te wennen. Forceer niets en accepteer "fout gedrag" tot bepaalde hoogte nog even.
Pas als iedereen aan elkaar gewend is zou ik beginnen met "opvoeden".
Goed gedrag belonen en fout gedrag negeren schijnen toverwoorden te zijn, maar daarover krijgt u hopelijk meer tips hier.

De beetje overtrokken reactie eerder is waarschijnlijk ingegeven doordat ook heel veel echte "leken" hier soms met vragen komen waar ze al lang antwoord van te voren op hadden moeten zoeken. Daar worden "we" soms een beetje moedeloos van.
Veel plezier met de roze, Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-14 - 12:43:33

Daarbij misschien wel in gedahcte houden dat wat je absoluut niet wilt dat hij doet als hij groot is, hij nu ook niet mag.

Starf aanpassen aan de leeftijd, uiteraard.

Veel succes en plezier.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-14 - 17:08:10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Reken er vooral op dat als je de kaketoe nu veel aandacht geeft en konstant eruit haalt om te kroelen dat als hij straks een half jaar verder is ook nog steeds zoveel eruit gehaald wilt worden en zeker zoveel wil kroelen. zorg dat je genoeg speeltjes in zijn kooi/ speelplaats hebt hangen zodat hij als hij geen aandacht van het gezin krijgt hij zich toch kan vermaken. Geef hem toegang tot een lekkere bak fruit en groente zodat hij al vroeg doorheeft dat dat lekker eten is.

Leer hem nu al, als je wilt dat hij opstapt dat je zegt stap op en stap af als hij moet afstappen. Dit zal niet makkelijk gaan in het begin maar jong geleerd is oud gedaan moet je maar denken. Je moet hem ook nooit toegang tot je schouders geven. Dit is het hoogste plekje en hij zal dan gaan denken dat hij de baas is (als hij wat ouder is) en je op een gegeven moment als hij denkt dat je iets fout doet straffen door je te bijten en dat heeft nare gevolgen zoveel voor je gezicht als voor het vertrouwen dat je in je vogel hebt. Probeer hem ook te wennen aan de plantenspuit om te douchen. Eerst een klein beetje naderhand meer en meer wink ;) ook weer geduld!

Voor de rest zou ik zeggen gun hem rust want hij is nog jong, als hij iets fout doet schreeuw niet tegen hem want dat begrijpt hij toch niet. Geef hem ook geen tik want ook dat snappen ze niet.
Laat zijn vleugels nog even intact laat eerst alles even uitgroeien en laat hem de spieren in zijn vleugels even trainen. Als je naderhand ziet dat hij gevaarlijk is door bijv. tegen een raam aan te vliegen dan kan je altijd nog besluiten om hem te laten knippen. Eigenlijk moet je het daarvoor dan al gedaan hebben want dat kan een lelijk ongeluk zijn soms!!!

meer kan ik zo eventjes niet uit me mouw schudden wink ;) in ieder geval veel plezier met je vogel.

groetjes Ria


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-14 - 22:18:48

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een rose gehad, héél lief, speels tam al wat je wilt, zij kreeg op gezette tijden aandacht en leerde haar spelen met de bal, zelfs apporteren.
Op een bepaald ogenblik had ik een jonge vogel die op 2 dagen oud uit het nest werd geworpen omdat de ouders 1 jong niet zagen zitten, het kreeg geen eten en ze begonnen terug te leggen.
Daar heb ik mijn fout gemaakt, ik had veel werk met dat nieuwe jong, en Kokai de rose (zelf nog maar 6 maanden) zag dit alles gebeuren, ze werd ontzettend jaloers en ik heb haar een paar keer bestraft omdat ze krijste voor aandacht, vanaf toen is ze beginnen bijten..........sad :( voor mijn man werd ze lief (tollerant maar niet kroelen) op de duur begon ze mij aan te vallen en flink door te bijten als ik haar aanhaalde.
Het is nooit meer goed gekomen en ze is op 1 jaar naar een vriend gegaan die een pop zocht voor zijn jonge mannetje, daar is alles terug koek en ei en hij kan haar gerust op de hand nemen en vertroetelen samen met het mannetje.
Met dit alles bedoel ik maar, heb aandacht voor je vogel, hou je vaak ermee bezig maar op dezelfde tijdstippen, zo beginnen ze niet te krijsen overdag om gepakt te worden.
Laat hem van jongsaf aan weten wat wel en niet mag, en vooral PRAAT veel met hem, zowel naast de kooi als wanneer je gewoon in de kamer bent, en VOORAL vergeet NOOIT dat ze kunnen uitvallen met hun snavels als ze schrikken, laat je zoontje bij hem als je erbij bent, een kromsnavel kan lelijke happen uit een kinderhand (of gezicht) halen.
Maar.....als je hen respecteerd en aandacht geeft zijn het heel leuke vogels en ze praten ook nog, al is het natuurlijk geen grijze roodstaart laugh :D
Ach ja nog iets, bij mij was hij niet gekortwiekt en hij vloog de hele kamer door, zat wel meestal op haar kooi, maar.....hou je meubels in de gaten......ze zijn ontzettend speels.
Het liefste wat ze deed was onderaan in haar kooi op haar rug liggen en de speeltjes omhoog duwen met haar poten, hééééél grappig om te zien.
En het liefste wat ze deed was papier kapot scheuren, kon ze uuuuuren mee bezig zijn, de ene krant na de andere, of anders dozen slopen, alle kartonnen verpakking verhuisde automatisch naar haar kooi, het geeft natuurlijk veel rommel, maar ze moeten kunnen spelen, 24 op 24 uur op een stok zitten........nee dat is niks voor een rose, wordt hij vet en slaperig......trouwens geen enkele vogel verdiend zo'n saai leven.
Als je nog vragen hebt, pb me gerust, ik antwoord wel als ik je kan helpenwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede