Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Mijn grijsje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn grijsje
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-11-13 - 00:39:24 send message to Swaas

Ooit heb ik hier het verhaal gepost van Thibeau mijn grijze roodstaart, agressief, bang, schrikkerig en vooral "bijterig" maar een pratend nieuwsblad.razz :p
Nu 2 jaar later begin ik de vruchten te plukkrn van mijn geduld.
Eindelijk komt hij los, zoekt toenadering, geeft een poot, ik krijg zelfs al kusjes.
IN zijn kooi kan ik hem zelfs pakken, maar moet hem wel losmaken van zijn stok.
Als hij van zijn kooi vliegt, omdat hij van iets is geschrokken, kan ik hem zonder problemen al oppakkenen terugzetten, maar.....als hij OP zijn kooi zit is hij niet te vertrouwen, dan hapt hij naar je vingers met wit gedraaide ogen en stijf verkrampt lichaam.sad :(
Deze week is het mij voor de 1e keer gelukt op een avond, om hem te krauwen boven op zijn kooi, hij gaf pootjes, zelfs kusjes op mijn mond, en voerde mij met een vlijt, die menig partner jaloers had gemaakt.laugh :Dlaugh :D
De dag erna kwam ik in de buurt.....en ja hoor....knip ging het....en bloeden als een rundsad :(sad :(de liefde was over shocked 8Oshocked 8O.
Ik zal blijkbaar nog maar 1 jaartje verder werken en geduld oefenen, als ik kijk waar we waren in het begin, hebben we al een serieuze weg afgelegd.
Ik vind het jammer dat ik hem niet kan laten opstappen, hij gaat lopen, bijt, of gaat onderste boven hangen, en van een stok heeft hij een panische angst, die laat ik achterwege.
Ik heb al op alle manieren geprobeerd om hem op de arm te krijgen ....maar noppes....zelfs niet na 2 jaar bijna dagelijks proberen, 1 poot zetten O.K maar 2....niet he, en zodra hij voelt dat je wat aandringt is hij weg; of begint te pitsen, je voelt gelijk zijn angst.
Misschien heeft iemand van jullie nog een "trukje" achter de hand razz :prazz :prazz :p
Op de schouder kan ik hem dan WEL zetten, maar hij blijft maar een paar seconden zitten en vliegt dan naar zijn kooi, dus mee wandelen zit er ook niet in.
De ara daarentegen die moet ik 10 keer per dag terug naar haar speelboom sturen laugh :D
Komt ze achter het hoekje aangetrippeld al roepende van ver "hallo, hallo" "waar ben je" en als je ze dan toespreekt zegt ze doodleuk 'koekoek " als ik dan zeg, dat mag niet, je moet op je kooi blijven, krijg ik te horen "Noke koekske.....lekker" laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Wordt ze teruggezet (zonder koekje uiteraard) begint ze te lachen en ja dan is het hek van de dam want dan begint de grijze ook aan zijn litanie....heeeerlijk die 2 samen.
Ik ben wel op zoek naar een 2e ara, een jonge als kamergenootje voor Noke, want de grijze wil GEEN toenadering, en Noke zoekt écht wel naar een vriendje(innetje)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-13 - 11:06:19 send message to tonnl

Ik heb bewondering voor je geduld, klasse!

je schreef dat hij bovenop de kooi agressief is.
Zit hij dan hoger dan jij? Soms is dat de oorzaak voor een soort dominant gedrag.
Misschien kun je hem (een tijdje) wat lager zetten? Als jij hoger bent (letterlijk) snapt hij misschien de rangorde weer.
Veel plezier en succes verder met de vogel en hopelijk vind je ook snel een partner voor de ara.
Ton.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2006-01-01 - 19:48:15 send message to mariannenl

wat jammer dat hij heeft gebeten, maar zou het geen broedgedrag kunnen zijn, ik zou zo 1,2,3 niet een papegaai die ikniet voor 100% vertrouw op de bek zoenen of andersom hem jouw gezicht laten ? ( hoog is dominant)

ik praat uit ervaring ik heb een grijsje dat in een cafe heeft gestaan en daar over de bar heeft gelopen en alles, je voelt hem al, hij is heel vals en je kunt hem af en toe aaien maar dan ineens valt hij heel gemeen en echt heel hard uit, en heeft dan de grootste lol daarbij (lachen enzo)

Dit is dus duidelijk het spel geweest wat met hem gedaan werd in dat cafe, vreselijk, en ik weet niet of ik dat er ooit bij hem uit krijg, ik heb hem nu ong. 5 jaar.

Marianne.

Marianne.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2006-01-01 - 19:51:39 send message to mariannenl

aansluitend op het vorige

hoe is je uitstraling zelf, ben je bang of totaal niet, aarzel je ?

Ik heb dit bij een ander grijsje van mij meegemaakt, heel lief voor mijn man, hij zei op een gegeven moment zet hem nu eens op jouw hand."

Ik stak mijn arm uit, hij wilde opstappen, ik aarzelde, en ja hoor HAP, die voelde dus mijn aarzeling, dat kan ook nog he ?

Marianne.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2006-01-01 - 19:51:48 send message to mariannenl

aansluitend op het vorige

hoe is je uitstraling zelf, ben je bang of totaal niet, aarzel je ?

Ik heb dit bij een ander grijsje van mij meegemaakt, heel lief voor mijn man, hij zei op een gegeven moment zet hem nu eens op jouw hand."

Ik stak mijn arm uit, hij wilde opstappen, ik aarzelde, en ja hoor HAP, die voelde dus mijn aarzeling, dat kan ook nog he ?

Marianne.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-01-02 - 21:43:18 send message to arwen

Hai,swaas
.Jou grijsje ziet zijn kooi als zijn territorium.Hij vertoont dan ook dominant gedrag(bijten,niet opstappen enz)Dat zelfde doet hij op de kooi.Het beste kun je hem dan ook niet op de schouder laten,maar op borsthoogte op je arm.Mischien is het voor jou een optie ,om hem te wieken?Daardoor kunnen ze niet zomaar van je wegvliegen en veranderd het gedrag ook.Je zegt,hij wil niet opstappen?Het beste kun je met hem trainen,als hij niet in de buurt van zijn kooi is.Op een klimboom,andere kamer enz.Wil hij niet uit de kooi,dan zou je hem er gewoon eens uit moeten halen.Negatief gedrag negeren(is soms erg moeilijk,hoor) en positief gedrag uitbundig prijzen.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-01-02 - 21:47:45 send message to arwen

Wat betreft ,bang zijn voor stokken.Mischien kun je een zelfde stok gebruiken ,zoals die in zijn kooi zitten.Of desnoods met een doek over je hand.Als hij al bijt,dan maar in het doek.Succes.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-01-02 - 23:40:40 send message to Swaas

Ik kan hem makkelijk uit de kooi halen, in een andere kamer op de arm nemen, alleen wil hij NIKS weten van aanhalen en opstappen, NERGENS shocked 8O
s'Avonds kan ik hem in zijn kooi strelen, kopje krauwen, zelfs op zijn rug gaat hij liggen in mijn hand van gekkigheid als ik de juiste geluiden maak, maar overdag valt er niet te lieve moederen aan.
Ondertussen laat ik hem rustig zijn gangetje gaan, cm per cm haal ik hem wel over de streep, het is een wildvangvogel en hij heeft helemaal geen "will to please", is al 7 keer veranderd van eigenaar, tot hij in een betonnen donker kot vloog. Hij gaat graag zijn eigen gangetje en tettert gewoon de hele dag je de oren van je kop, zingt, danst fluit....in een woord , een droom van een grijsje....zolang hij maar niet "gepakt" wordt of moet opstappen.
Daarom vind ik dat hij zijn "karrakterke" mag behouden, als die nu niet graag gepakt wordt, ach ja, dan maar niet he, hij is nog maar 10 jaar...nog alle tijd om te leren "opstappen" in de toekomstlaugh :D
Maar toch bedankt voor je welgemeende raad wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede