Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broeden van Roseicollis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Yasmine
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-01-21 - 14:03:04 send message to Yasmine

Dag Parkietenpeter,ik heb keurig gedaan,wat betreft imageshack...toch ging er wat fout....ben niet zo handig met PC..ik weet de uitleg link staat er en heb het doorgenomen!
alleen krijg nog steeds zulke grote foto's...denk dat ik het nog eens ga proberen.
Met 'EXCUUS' mocht het fout gaan,ik moet het eens onder de knie krijgen.en SPIJTIG wat betreft de vorige foto.had niet verw8t dat ie zo groot zou zijn...nogmaals excuus!

**Yasmine**


http://img43.imageshack.us/img43/1770/cakes0047gd.jpg


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-01-21 - 14:25:40 send message to Hannie

Hoi Yasmine

Geen zorgen hoor , gewoon als nog Sepia geven.
Het is niet gezegd dat het mis gaat met je eitjes!
Maar als je vogel eitjes gaat leggen , dan wordt er veel calcium aan het lichaam onttrokken.
En daarom is het noodzakelijk dat de vogel dit kan aanvullen met Sepia.
( Bij mij hangt het standaard in de volière)

Groeten Hannie


Yasmine
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-01-23 - 19:48:08 send message to Yasmine

sorry,ik had het plaatsen van fotos nog niet onder de knie,parkietenpeter mijn excuus,eens kijken of dit mij nu wel dit keer lukt!!!wink ;)
http://img509.imageshack.us/img509/9361/cakes0032jy.jpg


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-23 - 22:42:40 send message to djenco

Yasmine, misschien kan je ervoor zorgen dat het plaatje maar 600 pixels breed is. Dan is alles beter zichtbaar en blijft het forum in vorm. wink ;)

Groet'n,
Dirk Jan


Yasmine
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-01-25 - 20:05:39 send message to Yasmine

o.khappy :)dat wil zeggen eerst de grote van de foto aanpassen en dan,plaatsen1.............okkiedokkiewink ;)en als er weer wat fout gaat........dan ayayahehrazz :p.
Lieve mensen bedankt voor jullie uitleg en begeleiding........vindt het hier een toppie FORUM.....blijf zeker hangen en het FORUM doorlezen,ik leer zoveel bij!....Nogmaals bedankt allemaal********Yasmine.


Yasmine
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-02-09 - 14:09:38 send message to Yasmine

happy :)hallo,allemaal.......yahoo....mijn 2 eitjes zijn uitgekomen vandaag 9/2....1 daarvan is jammer doodgegaan,weet de oorzaak daar niet van....sad :(..........maar de overige eitjes zijn nog niet uitgekomen,wat gebeurd er de komende dagen met de kleintjes,ze worden denk ikwink ;)nog niet gevoed......nu zo klein en teer............krijgen ze ,of hebben ze genoeg voeding in hun lichaam om de dgen door te komensad :(weet niet veel behalve dat ik me zorgen maak om die kleintje in het broedblok ,merk wel dat poppje erg beschermend is en het mannetje flink loopt te bijten en weg te jagen...wil iemand mij geruststellen over die kleintjes?


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-02-09 - 14:38:21 send message to Hannie

Gefeliciteerd Yasmine!happy :)

Leuk voor je hoor !
Maak je niet bezorgd , de eerste dag heeft het jong nog niet echt voeding nodig, dat heeft nog genoeg reserve in zijn lijfje.
Vanaf morgen moet de pop gaan voeden!
Zorg dat je voldoende eivoer (vochtig) geeft.
En als het goed is doen de ouders de rest.
Laat de overige eitjes maar gerust liggen , deze kunnen alsnog uitkomen.
En is tevens steuntje/kruikje voor het pas geboren jong.

Groeten Hannie


Yasmine
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-02-09 - 14:47:51 send message to Yasmine

Dank je laugh :DHannie,rots in de branding,ben erg benieuwd hoe het zal verlopen......maar de kleine eivoer voeden....??????
de kleine is zo klein en het snaveltje........is zo minnie...heb genoeg eivoer gegeven met veeeel vocht en ik hoef de tempratuur in de kamer niet bij te houden het staat in de living op 20 gr.......maar neem aan dat ik af en toe , kropje van de kleine moet kijken,om te zien of het vol is??????

jee,sad :( als dat maar goed gaat!


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-02-09 - 15:05:59 send message to Hannie

Hoi Yasmine

Ja,ik weet dat het heel klein is , maar de pop krijgt er toch echt wel voedsel in hoor laugh :D
Als het nog zo klein is ,legt ze het op de rug en hupakee eten !!!
En als je goed luisterd , hoor je het jong ook nog bedelen om eten razz :p
En ja , je kan inderdaad aan het kropje zien of het jong gevoed wordt.
Stoor het nestje verder niet teveel , om de ouders rust te geven.

Groeten Hannie


Yasmine
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-02-10 - 10:53:39 send message to Yasmine

'S morgens vroeg zag ik weer een kleintje zijn berst doen om een opening te maken....een heel klein gaatje heb m even geholpen en half het ei gebroken......gelukkig kwam hij al gauw uit het ei,maar sneu na een uur is ie dood gegaan......net als de overige 2,nm 2 zocht ik vanochtend om te kijken of alles o.k was met de kleine tot mijn verbazing zat hij er niet bij!
ik heb goed gekeken en ja,daar lag hij tussen de takken helemaal dood.......geen beweging...........vindt het jammer dat is al nummer 3...er liggen daar nog 3 eieren........en ja ik raad al dat met die het ook niet goed zal aflopen..............is mij een raadsel.....begrijp ook niet wrom het mannetje er elke keer bij gaat zitten............?????????
hij gaat het nestkastje in als popje takken gaat verzamelen..........ik heb ze noulettend in de gaten gehoudensad :(ben bang dat hij ze of allebei de jongen dood trappen.............voor mij hoeft het al niet meer....ben van plan de overige eieren weg te halen......want meneeer maakt haar weer het hof en wil weer gaan paren?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-10 - 11:12:58 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vrees dat je het een beetje zelf veroorzaakt hebt...
Een eitje openmaken moet het jong echt zelf doen, nu zijn er zeer waarschijnlijk bloedvaatjes gescheurd.
Het mannetje heeft waarschijnlijk gewoon de jongen willen beschermen tegen.... eh... jou goed bedoelde hulp.
Als je het ooit nog eens probeert, laat de vogels hun gang gaan en kjk alleen af en toe eens.

Ton. (ik heb ook zelf ooit die fout gemaakt)


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-02-10 - 11:21:58 send message to djenco

Ja, ik ben het met Ton eens. Heb zelf ook al ooit 3 jongen verloren doordat ik er veels te druk mee was.

Gewoon laten gaan en slechts af en toe (bijv. 1x per week nestcontrole doen.

Ook de laatste drie dus mooi met rust laten.

Groet'n,
Dirk Jan


Yasmine
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-02-10 - 11:36:58 send message to Yasmine

bedank voor jullie raad,wink ;)jullie hebben allebei gelijk.....maar voor mij is dit allemaal nieuwhappy :)................en ik zal mij afzijdig sad :(houden........alleen 1 vraagje waar het nestkastje zich bevindt is het best wel donker.........schaad dit de eitjes niet en kunnen ze wel zien, waar/voelen de jongen zijn....ik zal mij er niet meer mee bemoeien,en ze lekker hun gang laten gaan....het is immers hun eerste legsel en mevrouw is ook nog geen jaar oud schat ik....heb haar ook maar gekregenrazz :p..............dank aan beide heren voor de infolaugh :D..Groeten ....Yasmine!!!


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-02-10 - 11:46:19 send message to djenco

Donker is geen probleem. In mijn nestkast is het stikkedonker. En met een beetje geluk vliegen de kleintjes volgende week uit. wink ;)

De ouders weten instinctief heel goed wat ze moeten doen. Dus rust is het allerbelangrijkste. (En niet vergeten te voeren uiteraard razz :p)


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-02-10 - 11:46:19 send message to djenco

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry, twee keer gepost.

Groet'n,
DirK Jan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede