Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > kakariki in de voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakariki in de voliere
lorenzopresley
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-08-02 - 10:37:47 send message to lorenzopresley

Heb een stel kakariki,s op nest zitten
Wie kan mij vertellen waarom het popje niet constant op het ei zit .Het wordt wel steeds gevoerd door het mannetje.sinds 1 week 2 eitjes

Heb 2 valk parkietjes 4 eng gras en 2 kakariki,s
in een voliere van 90 90 180 cm


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-02 - 10:41:30 send message to broto

Heb geduld, de meeste kromsnavels gaan pas broeden na het leggen van het 3e ei.
Als het er 2 blijven, moet je de reden zoeken waarom het nest niet voltallig is, normaal leggen ze er meer.
Reden kan zijn jong koppel, of te veel gestoord, door je zelf of door andere vogels.

Henk


lorenzopresley
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-08-02 - 10:54:48 send message to lorenzopresley

alvast bedankt voor de tip zou het in de gaten houden gr rob


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-02 - 11:49:44 send message to Dennis Fr.

sorry maar vind je kamervoliere een beetje overbevolkt.daar kan het dus ook aan liggen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-03 - 00:03:24 send message to tonnl

Denk ik ook, veel te veel vogels in zo'n kooi.
Samenhouden zal wel lukken, broeden vraagt meer "privacy".
Ton.


johanne
Website Member
Posts :17

Website Member
2007-05-03 - 15:28:00 send message to johanne

wij hebben twee kakariki,s in de voliere die net klaar is ,kan iemand mij vertellen welke kromsnavels geschikt zijn bij de kakariki,s te plaatsen?


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-08 - 00:25:48 send message to theelepeltje

quote
wij hebben twee kakariki,s in de voliere die net klaar is ,kan iemand mij vertellen welke kromsnavels geschikt zijn bij de kakariki,s te plaatsen?


Ik heb de Kakariki's samen zitten met Swiften, Valken, Grasparkieten, Bourkes en Catharina's. Alles zit bij elkaar in een buitenvolière.

De Kakariki's en Grasparkieten broeden nu. De Valkparkieten ook (maar dit zijn 2 poppen die voor de lol op wat eitjes zitten), de Bourkes hebben gebroed en jongen gehad maar dit is mislukt omdat de man vandaag is overleden. De Catharina pop is nog te jong (4 maanden) en doet dus nog niks. De Swiften doen ook nog niks (waarsch. 2 mannen).
Kortom dit kan allemaal samen en broeden wilt dus ook wel lukken..


johanne
Website Member
Posts :17

Website Member
2007-05-14 - 09:50:59 send message to johanne

hallo allemaal

hier een vraagje over onze kakariki,s we hebben sinds kort 2 kakariki,s in de voliere en twee gewone parkieten ,sinds ze in de voliere zitten wordt 1 kakariki kaal op zn borst ,kan iemand mij vertellen wat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn?
groetjes


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-17 - 13:05:37 send message to theelepeltje

Misschien heeft de Kakariki zichzelf geplukt om met die veertjes het nest te bekleden.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2007-05-19 - 14:56:24 send message to mariannenl

kakarikis , ik heb dit zelfs al een keer aangekaart op ene nieuw zeeland s forum, kunnen als ze ruien HEEL erg ruien, ik heb er hier momenteel eentje, heel de kop kaal en heel zielig om te zien, maar nadat deze 3 jongen op stok heeft gehad, en dus weer even vrij is, zie het met de dag beter worden.
Hier heben dus vermoedelijk de jongen ook nog aan pa zitten plukken....
Inderdaad zie je bv op de kop kale plekken, geen zorgen dit is geen mijt en het komt weer helemaal goed.

Marianne.

ps ik heb er wel foto s van en moet ze even opzoeken op photobucket.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-20 - 21:10:57 send message to theelepeltje

mijn kakariki pop heeft nu een kale buik van het broeden


johanne
Website Member
Posts :17

Website Member
2007-05-22 - 13:00:02 send message to johanne

hallo

het is wel de pop die kaal op de buik is en de veren staan wat bol ,echter ik zie nog niets in het broedhok van veertjes of dat ze enige aanstalten maken om te gaan broeden,maar mischien komt dat nog af en toe gaan ze wel boven op het nestblok zitten


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2007-05-23 - 20:12:17 send message to P.Rooth

Hallo allemaal
Het kaal worden van Kakarikis is naar mijn ervaring een 'normale' zaak ik kweek nu zo'n 30 jaar met kakarikis en de een wordt zo kaal alsof hij/zij door een stofzuigerslang gehaald is en de ander blijft altijd strak in het pak wat wel veel voorkomt is dat tijdens het broedseizoen er veel hartstikke kaal is voor de vogel niet echt een probleem wat wel een probleem is dat ze niet over een badschaal kunnen beschikken want dan worden ze nog kaler . Laat ze lekker badderen en geef niet alleeen zaad maar een gevarieerd dieet met veel groen dan komen de kakarikis na het broedseizoen vanzelf weer in de veren
Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede