Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Lumps Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lumps
Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-10-28 - 12:25:05 send message to Gloster Benno

hey,
Ik heb thuis een kanarie zitten met lumps. Zij zit al een tydje binnen en wil wel graag weer naar buiten. De dierenarts zei dat ik moest gaan snijden in de bult, maar dat is vanwege mijn onervarenheid denk ik niet zo'n goed idee.
Wie rond de gemeente Oss heeft hier ervaring mee en zou graag naar het leuke dorpje Megen komen om dit probleem te verhelpen??

wink ;) Benno
p.s. stuur maar een berichtje als je wil



kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-10-28 - 12:37:53 send message to kakatoe

Volgens mij is dit de zoveelste vraag over lumps.
De dierenarts zei dat jij moest snijden in je vogel,nee niet doen daar is je dierenarts voor.
Die behoord dat voor je tedoen als je dat zelf doet is het dieren mishandeling


Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-10-28 - 19:05:53 send message to Gloster Benno

maar zal een gewone dierenarts dat kunnen dan?
want ik hoor meestal dat dierenartsen daar toch gespecialiceerd in kleine vogels voor moeten zijn en anders ze toch weinig met zo'n beestje kunnensad :(


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-29 - 01:01:39 send message to zebraonline

Om terug te keren naar je vorig bericht over lumps en de info op de kanariesite heb ik mijn bedenkingen over de oorzaak...
Volgens die site worden lumps veroorzaakt door schimmelvogels steeds aan elkaar te paren...i don't buy it...

Als je kijkt naar Engelse grasparkieten en vooral naar Engelse en Duitse zebravinken dan zijn dit steeds 'superschimmels' doch het probleem van lumps doet zich daar niet voor...

Volgens mij ontstaan lumps door ver doorgevoerde inteelt...het is al langer bekend dat inteelt voor diverse rare afwijkingen zorgt...

Je kan nu ontkennen en zeggen mijn vogels komen verschillende hokken maar van waar komen die vogels dan weer...de kans dat verschillende kwekers allemaal vogels hebben van deze afstammelingen is redelijk groot...vooral bij TT-kweek want topmateriaal is zeldzaam en als je onderzoek doet komt je steeds bij dezelfde namen terecht...

Ook de combinatie van bepaalde erfelijke factoren(mutaties)lijkt er gevoeliger voor wat mijn theorie nog versterkt : inteelt

Er wordt veel gesproken over positieve inteelt maar er wordt steeds vergeten dat iets positiefs in de natuur ook steeds zijn negatieve aspecten(eigenschap)met zich meebrengt...zo werken de natuurwetten nu eenmaal (+ en - houden elkaar van nature in evenwicht) gaan wij als kwekers gaan sleutelen(tegen de natuur in) en er enkel de + gaan uithalen dan werkt dit voor een aantal pogingen...de - ligt echter steeds op de loer en komt vroeg of laat naar boven...

Een agent zei mij ooit :

Je mag van de lijn afwijken maar als je te ver afwijkt...


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-10-29 - 21:54:27 send message to paintim

Hallo Mario!
Inteelt speelt natuurlijk een grote rol bij het
kweken.Door steeds vogels te gebruiken met TE
lange bevedering ontstaan de lumps.We hebben het dus niet over gewone schimmelvogels.
Op tentoonstellingen zal je ze niet gauw tegenkomen,want vogels met 1 of meer lumps worden niet gekeurd.
Ook daarbuiten zal je ze niet zo gauw zien,want niemand is er trots op,dat hij vogels met gebreken heeft gekweekt.
Met de wetenschap hoe lumps kunnen ontstaan,kan je ze dus eenvoudig vermijden.
Vr.groeten van
Antoni



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede