Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Derbyan Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Derbyan
pietjepuk
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-01-26 - 21:13:38

Hoi, wij hebben sinds kort een Derbyan parkiet in huis. Parkiet was handtam, na 2 mnd dierenwinkel niet meer. Wij proberen hem/haar weer handtam te maken. Heeft iemand ervaringen/tips?


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2004-01-27 - 14:22:13

Hoi,

Ik vat m ff niet, jij hebt een tamme vogel, en dan doe je hem voor een tijd naar een dierenwinkel?
Zelf zou ik zoiets nooit doen ivm ziektes.
mar om een vogel handtam te krijgen, heb je heel veel tijd en geduld nodig.
Hopelijk heeft hij in de dierenwinkel aandacht genoeg gehad, maar als ik het zo lees, is het vertrouwen een beetje boel beschaamd.

groetjes angelique


Samantha
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2004-01-28 - 09:14:07

Oke, wat ik begrijp, is dat de dierenwinkel je heeft verteld dat de derbyan tam was toen ze hem 2 maanden geleden kregen, en nu is hij niet meer tam.

Ten eerste: Veel rust, geduld, tijd en aandacht geven aan de vogel.
Ten tweede: hopen dat ze bij de dierenwinkel niet gelogen hebben, want als hij nooit tam is geweest, kan je het volgens mij vergeten.

Misschien hebben andere bruikbaarder tips.

Samantha


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-01-29 - 08:16:48

ik heb geen tips ..

maar een beetje een soort gelijke situatie meegemaakt , wij kochten een aantal jaar geleden een amazone papegaai in dierenwinkel rentenaar het zogenaamde vogelparadijs shocked 8O , ons werd verteld dat de vogel met de hand groot gebracht was en compleet handtam was maar daarna bij wilde vogels had gezeten dus weer een beetje verwilderd dat zou echter met ca. 1,5 week in de huiskamer weer helemaal in orde komen ..

Nou raad eens .. mijn handopgefokte handtamme papegaai bleek dus eigenlijk wildvang te zijn en heeft heel wat langer de tijd nodig gehad als 1,5 week om ook maar een beetje tam te worden ..

Ik hoop dus dat je niet een soort gelijke winkel getroffen hebt als ik destijds had ..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 272 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede