Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke kromsnavel voldoet aan dit signalement Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-11-18 - 11:07:09 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Bijt niet door standaard volieregaas heen


Wat is volgens jou standaard gaas?

Als je al wat grotere kromsnavels in deze voliére wil gaan houden zal je ook je gaas moeten aanpassen.

Wat rustige(geluid) papegaaien betreft moet je onder de Afrikaanse papegaaien gaan zoeken.
http://members.home.nl/verhoeven02/

De schuwheid van vogels hangt veel van jouzelf af.
Koop EK natuurbroed vogels en geen wildvang.
Hoe meer je met je vogels bezig bent hoe rustiger zij worden.

succes.

Groeten Meyerwink ;)




Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-11-18 - 11:26:03 send message to Chow

Dan moet ik het nameten maar m'n voliere bestaat uit aluminium panelen met dat gaas dat je veel ziet. 9x9mm??? Kan dat??
Ik heb hier hoofdzakelijk engelsen in gehad maar ook wel een paar Kakariki's. Ik vind de ruimte te groot voor een koppel kleine vogels. Ruimte is natuurlijk nooit te groot maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Halsbanden zouden hier prima in kunnen maar dan worden de buren niet vrolijk dus zoek ik een andere forse vogelsoort. Ik heb bonte boeren gehad in een binnenverblijf maar dat was een ramp. Idd import en na bijna een jaar nog ontzettend bang. Ik heb die weg gedaan want ik zoek niet alleen vogels voor puur de kweek maar wil ook wat lol hebben tijdens het voeren.
Ik wil de voliere niet wegdoen want vooral in de zomer geniet ik enorm van vogels. Maar de drukte na de komst van mijn zoontje in combinatie met veel werk in m'n bedrijf noodzaakt mij om terug te schakelen. Dus gewoon 2 grote, mooie vogels die als ze zin hebben ook misschien nog eens eitjes leggen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-11-18 - 11:48:11 send message to meyer

De gaas welke jij op je voliere hebt zitten is meer voor de kleinere tropen en niet echt bedoeld voor de grotere kromsnavel.

Maar hebt je al eens aan grotere tropen gedacht.
Hier heb je genoeg keuzen in en je hoeft niet bang te zijn dat je kooi gesloopt word.

groeten Meyerwink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-11-18 - 12:05:23 send message to Chow

Noem eens een paar grotere tropen??


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-11-18 - 12:26:38 send message to Daniel

spreeuwachtigen misschien, heel attractief niet schuw. Je zou kunnen denken aan Europese spreeuwen of driekleurspreeuwen


arnold 58
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-11-18 - 18:43:42 send message to arnold 58

maisparkieten of st thomas, jonge vogels nemen en eerst een beetje tam maken, een paar maanden in de huiskamer en van het voorjaar naar buiten.
Dan heb je geen krijsers en rustige vogels die na 2 of 3 jaar ook nog eens gaan broeden.
Mijn koppel krijst alleen nog wat als er vreemde zijn.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-11-18 - 18:57:32 send message to Chow

De maisparkiet is idd een mooie vogel. Heb ze van de zomer in Suriname al gezien. Heten daar Krerekrere. Wist niet dat het hier maisparkiet werd genoemd.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2006-11-20 - 09:33:27 send message to mreyder

Ik zou het met klem afraden om Maisparkieten buiten te huisvesten, of je moet mogelijkheid hebben om ze 's winters in een licht verwarmbaar nachthok op te sluiten! Als dat niet kan, niet doen alsjeblieft! Heb zelf enkele pertinax-ondersoorten buiten gehad: ging prima, tot het najaar. Toen het wat killer en vooral vochtig-koud weer werd, heb ik ze snel naar binnen gehaald (gold ook voor m'n brotogerissen): ze gingen echt heel rot zitten. Binnen gehuisvest, zaten ze weer prima! Heb ze nu alweer jaren binnen: zou ze liever buiten houden, maar kan de nachthokken niet verwarmen. Bovendien: vergis je niet in het geluiddat pertinaxen maken als het 's ochtends licht wordt! Mijn pertinaxen maken dan evenveel geluid (let op: ik noem het geen lawaai, ik persoonlijk stoor me er niet aan, maar kan me best voorstellen dat menigeen dat wel doet!) als m'n zonparkieten!


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2006-11-20 - 09:35:41 send message to mreyder

Overigens: mi zouden bv Rosella's wel aan je criteria voldoen! Zou niet meteen voor Pennanten of zo gaan (dan is 2 meter wel wat klein), maar Prachrosella's kun je goed in zo'n vlucht houden en deze zijn er naast de wildkleur ook in de meest prachtige mutaties!


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-12-09 - 20:25:41 send message to MrandMrsSwift

Vooiltjes lori wink ;)

Schijnen de rustigste en de kleinste lorisoort te zijn.. En ik vind ze leuk, jij dus ook LOL.

En een keer wat anders dan een parkiet..


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-12-09 - 20:37:22 send message to MrandMrsSwift

Alleen moeten ze wel een matig verwarmd nachthok hebben lees ik.. Misschien kunnen de vogels die hier gekweekt zijn en het hele jaar buiten zijn (met nachthok) wel bij jou.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2006-12-10 - 10:15:20 send message to Frankies

Ik zou ook overwegen om eens te kijken naar spreeuwachtigen.
Er is momenteel wel weinig aanbod door importstop.
Maar mania, driekleurenspreeuw,... evenuteel lijstergaai zoals witwang zou ook prima gaan. Met die laatste wordt kweken weer wat moeilijker, maar ze hebben dan weer een prachtige zang.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2006-12-10 - 13:11:50 send message to Galah46

Misschien een paartje rode kardinalen, zijn mooi om te zien, en de man fluit geweldig.(voor mij althans)
mvg Brecht


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2006-12-22 - 17:13:04 send message to denegon

wat dacht je van pruimekopparkieten.
een mooie vogel die zeer levendig is en niet te duur. ze fluiten een mooi deuntje.
Je moet alleen er voor zorgen dat ze bij vorst niet in de gaas gaan hangen.
Maar als je er voor zorgt dat ze elke avond naar binnen gaan is er niets aan de hand.
vriendelijke groet egon


zinke037
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-12-24 - 11:37:56 send message to zinke037

neophema's,catharina parkieten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede