Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > engelse parkiet , denk ik toch .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-25 - 13:25:21 send message to natasja

nee da's niet de "oftewel" want als ik zo graag en perse een parkiet had gewilt had ik die wel allang aangekocht wink ;)


maar ik vind dat als een huisdier vermist is de eigenaar daar zelf alles aan moet doen om deze terug te krijgen , wat dus inhoud als vermist op te geven en eventueel briefjes ophangen bij de supermarkt , wij hebben hier in de directe omgeving maar 1 supermarkt nml.

en ik vind dat als de eigenaar dit vogeltje echt graag terug wilt dat deze de vogel dus als vermist moet opgeven en niet even kijken of iemand 'm toevallig heeft gevonden.

Ik vind dat ik als , als de gene die dr gevonden heeft , verplicht ben het vogeltje goed te verzorgen en opvangen en te kijken of deze als vermist is opgegeven

en dat de eigenaar dus zijn verantwoording heeft om de moeite te nemen zijn vogeltje terug te krijgen en deze dus als vermist op te geven.

doet de eigenaar die moeite niet .. dan is ze beter af bij mij thuis ..

da's dus de gedachte erachter wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-25 - 13:28:27 send message to mijnkaketoes.nl

Waarom meld je hem niet even aan? Uit welk principe is dat. Wellicht heef de eigenaar zich ook al overal aangemeld

Henk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-25 - 13:37:33 send message to natasja

Henk ,

de eigenaar heeft nog nergens wat aangegeven .. niet bij de dierenambulance en bij amivedi is ook nog niets bekend



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-25 - 18:23:01 send message to Karel

quote
doet de eigenaar die moeite niet .. dan is ze beter af bij mij thuis ..



Valt veel voor te zeggen idd happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-26 - 01:36:20 send message to tonnl

Zo denk ik er ook over, de eigenaar moet wel moeite doen.
We hebben één keer een uitzondering gemaakt.
Op een zomeravond zaten mijn vrouw en ik in de kamer toen mijn vrouw ineens wit wegtrok en een ongeveer een halve meter de lucht in schoot (ze is een beetje bang voor muizen). Een hele grote, stamelde ze, zoiets.
Ik liep naar de keukendrempel en wat zat daar? Een volwassen grijze goudhamster. Inderdaad wat groot als het een muis zou zijn. happy :)
We hebben het beestje in een kooi gedaan, eten en drinken gegeven maar de volgende dag toch maar briefjes in de bus gedaan in ons huizenblok.

Een jongen die 6 huizen verderop achter ons woont reageerde direct dolenthousiast, hij was de avond ervoor zijn hamster kwijtgeraakt, deze was ontsnapt uit zo'n loopbal. Het beestjes is 6 tuinen doorgelopen, heeft minstens 10 katten ongemerkt gepasseerd en loopt uitegerekend bij ons binnen, een huis vol dieren.
Toen waren we toch wel erg tevreden dat door ons briefje het beestje zo snel weer bij de eigenaar was. happy :)

Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-26 - 11:43:48 send message to natasja

hahaha dappere hamster en dapere dodo jouw vrouw laugh :D

Ik houw el contineu de sites in de gaten voor vermiste dieren en heb de dierenambulance al een aantal keer gebelt , maar niks ..

misschien hebben de aankomende vakanties er ook wel iets mee te maken .. denk ik dan sceptisch ..


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-26 - 11:46:01 send message to Karel

Je zou nog even het bejaardencentrum kunnen bellen (geen grapje)wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-26 - 15:02:54 send message to natasja

Nou Karel .. die zit niet bepaald om de hoek hier hoor .. en vogellief kan niet zo best vliegen dat ik denk dat ie wel een km of 2 inclusief de Zaan over zou hebben gevlogen ..

hij red hier net een metertje of 2 ..



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-26 - 21:02:50 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

misschien heeft de eigenaar geen internet.

En wat de afstand betreft, toen mijn Valkparkiet destijds ontsnapte is deze 5 kilometer verderop in een tuin terecht gekomen, en kon daar zo worden gepakt. Ze kunnen dus best een stukkie vliegen.
Een Kroonkraanvogel van een vriend van me is 20 kilometer verder teruggevonden.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 00:26:30 send message to natasja

als die eigenaar geen internet heeft .. en blijkbaar ook geen telefoon ...
dan heeft een melding van mijn kant toch ook geen zin ? razz :p

en ik snap wel dat vogels kunnen vliegen .. maar deze kan niet vliegen .. alleen landen ..

ze kan vanaf de kooi dalend een 2 meter halen zo ongeveer .. dus ze moet echt uit de directe omgeving vandaan gekomen zijn , ook vanwege de omgeving waar ik woon .. nauwelijks bomen , geen struiken .. wel hoge gebouwen en woningen en een fiks kanaal en autoweg .. het is hier midden in het centrum dus niet zo landelijk...

Nou ze is in ieder geval nog steeds niet als vermist opgegeven , hoe lang moet je eigenlijk wachten voor je kan zeggen " ze is van mij " ?

een week of 2 geloof ik he ?



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 00:28:17 send message to natasja

quote
Hoi Natasja

Een goede Website vind ikzelf ,
www.parkietenfreak.nl
Staat een hoop info op , alles over parkietjes!
En ik wens je veel geluk met je nieuwe aanwinst

Groetjes Hannie



Heej Hannie , nog bedankt voor de website , die heeft me inderdaad een eind op weg geholpen happy :)



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-27 - 19:01:05 send message to theelepeltje

Wat is er met de parkiet dat deze niet kan vliegen? Verzwakt, ziek, gewond, gehandicapt? Misschien moet je hem na laten kijken, een parkiet die niet kan vliegen lijkt me toch iets mee aan de hand.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 19:10:58 send message to natasja

Haar , we weten inmiddels dat het een dame is weet je nog wink ;)

ze is niet zwak ziek of misselijk , vermoed dat dr vleugels zo vaak geknipt zijn dat ze het vliegen is verleert of nooit heeft geleert.. of wellicht gekortwiekt maar dat heb ik nog niet bekeken.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-28 - 00:06:59 send message to tonnl

Of heel lang in een klein kooitje gezeten...
Wat veel mensen broedkooien noemen zou ik nog geen hamster in houden.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-28 - 12:15:50 send message to natasja

ja Ton dat zou ook nog kunnen , moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn kooi ook te klein vind hoor ..

dus kan binnenkort weer gaan shoppen als de dame hier blijft .. maar voor nood moest het maar even , vond het al erg genoeg dat ik direct een kooi kon gaan kopen maar meteen een mega grote kooi aanschaffen was mij zelfs iets te veel van het goede wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede