Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding jonge kraaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



harmyo
Website Member
Posts :46

Website Member
2012-05-15 - 14:48:17 send message to harmyo

Zo te lezen zijn kraaien niet zo goed in opvoedenwink ;)De natuur zijn werk laten doen en in het uiterste geval zelf proberen. Mensen vangen te vaak dieren terwijl op een afstand het moederdier zit te wachten totdat jullie weggaan.

Gr,Harmen


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-15 - 19:40:51 send message to Jootjuh22

"Vriendelijk blijven svp, ook al ben je het met een reactie niet eens."


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-15 - 19:45:31 send message to Jootjuh22

De moeder was weg kom er dagelijks Langes heb hem ook meegenomen toen ie egt in de problemen zat ! Hij zat vast in prikkeldraad gemaakt door mensen wetje nog dus als we zo gaan beginnen kan ik ook nog wel ff ! Als het anders had gekant had ik dat gedaan maar het was niet anders zou jij zon beestje laten opeten door een kat of hond Ov. Iets dergelijks? Dat zou pas dierenmishandeling zijn !! Dus Harm voordat je gelijk conclusies gaat trekken moet je eerst info vragen !


harmyo
Website Member
Posts :46

Website Member
2012-05-15 - 21:34:35 send message to harmyo

Ik zeg toch niet dat dat bij jouw het geval is?
Maar over het algemeen gebeurt dat nog wel eens.
En succes met de kraai opvoeden zal vast wel lukken, en hij zal je daar altijd dankbaar voorblijven. Heb het zelf ook eens gedaan bij een merel waarvan moeder dood was 3 jaar later kwam hij nog in onze tuin.

Vriendelijkehappy :)Groet, Harmen


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-15 - 23:03:44 send message to Jootjuh22

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oke dankje er zijn altyd mensen die denken dat ik met opzet zon beestje bij z'n moeder ga weghalen ik weet dat ze het beste af zijn bij hun ouders die kunnen hun alles leren maar in dit geval moest het wel en als hij wilt gaan mag het van mij maar op dit moment kan hij nog niet vliegen hij probeerd wel maar komt niet ver zodra ie redelijk kan vliegen mag ie van mij gaan maar als ie wil blijven mag het van mij ook ik ben blij dat ie het overleefd heeft !! Bedankt Harm voor de support!!!


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-26 - 13:19:57 send message to Jootjuh22

Nou het gaat super met Karel ik heb hem ontwormt dat was de reden dat hij zo trilde hij had ook luis maar is van dat alles vanaf en voelt zich erg thuis Ik loop dagelijks met hem een ronde en hij vliegt er fladderd wat en dat was het daAnkara van wegvliegen Is nog geen sprake hij mag gaan als hij wil !! maar heb advies van de dierenarts hem te kortwieken omdat hij het niet zal redden als hij weg wilt vliegen!! Iemand advies hierover?????m.v.g


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-05-26 - 20:20:52 send message to medaar

zinloos totaal . laat ze met rust . de natuur is beenhard .angry


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-26 - 20:48:23 send message to Jootjuh22

Heb hem nu al en anders was ie sowieso dood gegaan ben een dierenvriend sorry daarvoor ! Maar geen advies wat u geeft daar heb ik niks aan


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-05-29 - 13:01:20 send message to Jayjay

Hier kom je altijd pas uitgevlogen vogeltjes tegen.
Merels, kool/pimpelmeesjes, kauwen etc. in de eerste instantie kijk ik of hij bang is voor mij.
Is dat niet zo, dan pak ik de ladder en leg hem in de boom, hier stikt het van de katten...
En wat de koolmeesjes betreft, hele schattige kleine vogels. Omdat ik een mijn broeder een tal beplantte broedblokjes hebben opgehangen weten we altijd waar ze vandaan komen. Er staat hier een mooie boom in de straat die vanaf mijn kamer goed te zien is. Je ziet oa putters en andere soorten (onbekend) met spul in hun snavel de blokjes in en uit vliegen. Al moet ik zeggen wel altijd opletten van de katten staan altijd voor de bomen.

en zoals al werd vertelt de ouders staan altijd op de loer. na een paar minuten komen de ouders naar het jong vliegen.

Dit verhaal heeft niet echt een hoofdgedachte maar
ik wou het gewoon even delen.


gr


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-05-29 - 17:49:26 send message to tropic

Sorry, maar heb nog nooit een dierenarts advies weten geven om een vogel te "kortwieken", laat staan een europese wildvogel, die in de natuur thuis hoort. 't Is met zulke onzin dat de vogelliefhebberij met de vinger gewezen wordt.angry


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-05-29 - 20:10:57 send message to medaar

gek wordt ik of zot .amaai ze .shocked 8O


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-29 - 21:23:41 send message to Jootjuh22

Het was maar een advies van de dierenarts want in het wild red ie het niet !!! Of nog erger doodgebeten door iets maar goed voor advies moet ik niet hier zijn !! Hier is het alleen maar van / dat mag niet /is niet goed/ of ander gezeik maar egt advies delen en elkaar helpen is het alleen maar gezeik !! Erg jammer leek een goed forum te zijn !!!,


Arianne-
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-05-29 - 21:43:22 send message to Arianne-

Je vroeg om advies, en dat heb je gekregen!
Het advies is; nee, niet kortwieken. Lijkt me duidelijk genoeg.wink ;)


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-05-29 - 22:33:43 send message to rob75

@jootjuh 22

Laat je niet gek maken, een advies vragen betekent nu eenmaal dat er altijd een aantal betweters negatief reageren..gewoon negeren!

Veel plezier met je kraai!
en ik denk dat vele lezers je hier zijn voor gegaan!wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-05-30 - 08:44:14 send message to tropic

Als je niet met de stroom meezwemt hoef je daarom nog geen betweter te zijn.
Had die kraai gebleven waar ze was, was ze ofwel nu "gelukkig" dood , ofwel een vrije "gelukkige" vogel in de natuur, maar zeker geen wild dier dat door de mens gemanipuleerd werd.
Trouwens, als je om advies vraagt, en je verdraagt niet dat er andere meningen zijn dan de uwe, vraag je ofwel beter geen advies, ofwel blijf je weg.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 107 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede