Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valkparkieten
bryanvoliere
Website Member
Posts :32

Website Member
2007-08-28 - 20:25:20 send message to bryanvoliere

hoi iedereen ik heb een vraagje kunnen valkparkiet bij tropisch en europeesecultuurvogels

mijn voliere is 80 cm bij 366 en 232 hoog
alvast bedankt

groeten bryan


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-28 - 20:39:45 send message to chrislaevers

Ze kunnen perfect bij andere soorten zitten als de ruimte groot genoeg is. Ik heb drie valken (een koppel en een suikertante) en ze doen het goed met 12 andere soorten vogels (exoten en cultuurvogels). Maar als er van hen een nest uitvliegt (derde ronde 4 jongen) en andere vogels hebben uitgevlogen jongen dan kan het gauw krap worden in de volière en dan kunnen er spanningen ontstaan omwille van het te grote aantal vogels. Valkenjongen kan je niet meteen wegvangen zoals diamantduifjes en zebra's na ongeveer dikke twee weken voedering na het uitvliegen. Ik vang ze weg na 60 dagen. Dat zijn dingen waar je rekening mee dient te houden als je met deze vogels kweekt. Er is een enorm verschil tussen drie valken en zeven in een beperkte ruimte.
ps: de jongen van diamantduifjes moeten na de beëindiging van de voedering direct worden weggevangen anders verstoren ze de volgende nest en zouden ze gekwetst kunnen worden of zwaar gestresseerd door het opjagen van de vader.
Christine



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede