Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > welke vogels alseerst Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke vogels alseerst
bryanvoliere
Website Member
Posts :32

Website Member
2007-09-06 - 16:30:41 send message to bryanvoliere

goeidag iedereen ik heb een vraagje!
onze voliere is net klaar maar nou is de vraag welke vogels doen we er alseerste in en welke kun je het beste alseerste erin doen
ik zat aan de volgende vogels te denken:
chineese dwerg kwartel-sijs
barmsijs-vuurvink-oranjekaakje
napoleonnetje-sint helena fazantje
teugelastrilde-blauw grijsroodstaartje
roodmaskerastrilde-blauwfazantje
groene druppelastrilde-blauwkopfazantje
rijstvogel -zilver bekje-loodbekje
witkopnon-zwartkopnon-driekleurnon
muskaatvink-witborstvink-japansemeeuw
driekleurpapagaaiamandine
roodkoppapagaaiamandine
tijgervink-groene tijgervink
goudbuikje-gouldsamadin-binsenastrilde
maskeramandine-bichenowastrilde-zebravink
roodkopwever-goudmus-kleine cuba vink
jacarinvink-indigovink
zeggen julie maar welke ik het beste mee kan beginnen

groeten bryan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-06 - 17:54:42 send message to Karel

Beste Bryan,
Als het zeer gevarieerde lijstje zo eens doorlees, krijg ik het gevoel dat je nog niet zoveel ervaring hebt met het houden en kweken van vogels. Zeg het maar als ik het mis heb?!

Dat is natuurlijk geen probleem en je moet ergens beginnen, dus waarom niet op dit forum waar mensen zitten met heel veel ervaring met deze soorten? Maar, als je echt de soorten wilt gaan houden die je opnoemt, raad ik je -om te beginnen- aan om lid te worden van een plaatselijke vereniging. Daar kun je heel veel leren en kom je in contact met kwekers bij jou in de buurt.

Om je toch een beetje op weg te helpen, denk ik dat zebravinken en Japanse meeuwtjes prima vogels zijn om mee te starten. Deze zijn zeer betaalbaar, goed te krijgen en vrij makkelijk te kweken. Kun je prima ervaring mee opdoen (verzorging, kweken, ringen enz.)
Als het allemaal een beetje lukt en je straks de eerste jongen op stok hebt, kun je eens naar andere soorten gaan uitkijken.




bryanvoliere
Website Member
Posts :32

Website Member
2007-09-06 - 18:30:40 send message to bryanvoliere

ik heb inderdaad nog geen ervaring ik ben net begonnen. ik ben pas 11 jaar. ik heb nog geen vogeltjes ik denk dat ik ga beginnen met de japanse meeuwtje of de zebravinken.

groeten bryan


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-06 - 18:37:35 send message to goulds

Allereerst kun je 70% van je lijstje vergeten,omdat:A bijna niet te krijgen zijn
B Hele hoge aanschaf prijzen

overige 30% zijn:kwartels,australische prachtvinken en papegaaiamadines,kanaries,europese.

omdat : a Makkelijk verkrijgbaar
b vanaf redelijke aanschafprijs.

Maar lees eerst eens wat info over de soorten,en kijk dan of ze aan jou verzorging voldoen,zowel zomers(vakanties) s'winters(kou) herfst (wind/regen) lente (broeddrift/nestelgelegenheid)

dus m.a.w. begin eens met zebravinkje,kanarie,diamantduifje,kwartel makkelijkste vogels om mee te beginnen,daarna (bij enige ervaring +/- 1jaar)goulds,spitststaart,gordelgrasvink,maskerama,papegaaiamadines.wink ;)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-06 - 23:03:22 send message to theelepeltje

Koop eens een leuk voliere vogelboekje, daarin vind je genoeg info over vogels voor beginners. Ik heb het idee dat je dit lijstje ergens van internet hebt geplukt, ik heb het namelijk ook al in een ander topic zien staan.
Maargoed als je veel geld en goede connecties hebt zou ik gaan voor de Indigovink, Jacarinivink, Teugelastrilde, Groene tijgervink en de Vuurvink.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-06 - 23:43:51 send message to Karel

De vogels die Theelepeltje noemt lijken me nu precies de vogels waar je als beginner NIET mee aan de gang moet, zelf als je ze zou kunnen vinden en betalen.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-07 - 00:28:19 send message to theelepeltje

Was ook sarcastisch bedoeld wink ;). Op dit forum zit een prachtige 'search' knop, gebruik hem, en je vindt écht veel nuttige informatie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-07 - 11:25:17 send message to Karel

quote
Was ook sarcastisch bedoeld


Moet kunnen, maar ik vind dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn als een beginnend liefhebber (11 jaar!!) om advies vraagt.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-07 - 11:59:59 send message to tonnl

Hallo Bryan

Welkom en leuk dat je aan vogels gaat beginnen.
Je hebt al goede tips gekregen, één vogeltje zou er zeker ook bij kunnen, het zilverbekje.
Oersterk, altijd in beweging en ze kweken ook vlot.
Veel succes met het begin en bedenk; alle vragen zijn welkom hier.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede