Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Mijn kanarie is zomaar overleden! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn kanarie is zomaar overleden!
Annie Boomsma
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-09-21 - 11:45:50 send message to Annie Boomsma

Hoi

Gisteravond is onze oranje kanarie, een vrouwtje, plotsling overleden. Ze ging heel dik zitten, hijgde met haar bekje open, viel van de stok en 10 minuten later was ze dood.

Dat vind ik echt ontzettend jammer, want het was een heel schattig raar vogeltje. Maar wat me vooral frustreerd is dat ik geen idee heb wat er mis gegaan is. Ik heb ook nog een andere kanarie, en ik wil niet dat die ook ziek wordt.

Ze had al wel sinds twee weken dat ze af en toe dik ging zitten en zat te hijgen, maar het ging telkens weer over. Ze at en dronk gewoon en was overdag uit de kooi, dus kon genoeg vliegen.

Ik weet dat dit erg weinig informatie is, maar heeft iemand enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn? Miscchien zijn er niet zoveel ziektes die zo'n plotsling verloop kennen?

Alvast heel erg bedankt,
Anneke


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-21 - 15:25:51 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Anneke!
Heel vervelend,maar kanaries kunnen natuurlijk
doodgaan. Hoe oud was de kanarie eigenlijk en had je daarvoor al symptonen van ziekte gezien?
Vr.groeten van
ANTONI


Annie Boomsma
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-09-22 - 13:46:51 send message to Annie Boomsma

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe oud ze was was ik idd vergeten te vertellen. Maar we hebben haar gevonden op straat, dus ik weet het niet precies, Volgens het ringetje zou ze uit 2005 moeten zijn, dus dat is niet echt oud...

Mmm, ja ik had al eerder gezien dat ze af en toe hijgde, maar dat was dan telkens een paar minuten en dan had ze het weer dagen niet. Achteraf gezien hadden we misschien toch naar de dierenarts moeten gaan.
En een half jaar geleden ofzo heeft ze een weekje gehad dat ze niet meer op één pootje kon staan, maar dat ging ook weer over...


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-22 - 19:46:06 send message to paintim

Nee,idd.Anneke,dat is beslist niet oud.
Ik heb zo het idee,dat de kanarie toen je hem vond op straat al e.e.a. had meegemaakt en waarschijnlijk toch al wat mankeerde.
Maar ja het blijft toch altijd vervelend als je zo je best doet om een diertje een goed leven te bezorgen,het zo maar ineens dood is.
Vr.groeten vasn
ANTONI


bathoorn
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-09-25 - 18:14:43 send message to bathoorn


wij hebben ook een kanarie in huis gehad die ook zomaar dood was.
we waren een dag weg en toen we thuis kwamen lag hij dood in de kooi.
met de vogel was 'smorgens nog niets aan de hand.
wat dat is geweest weten wij ook niet, maar het is wel vervelend dat je het zo aan treft als je een leuke dag hebt gehad.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede