Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > handel & opvang op marktplaats (POVK) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-11-19 - 16:32:18 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo

De beste methode is die van Ton . Gewoon even kijken en de zaak beoordelen. Op MP wordt het weer modder gooien en je weet nooit of je het tegen de verkeerde hebt. Hier kunnen ook mensen de dupe van worden die het wel goed voor elkaar hebben. Ton we zijn t.z.t benieuwd naar jouw deskundige bevindingen.

Henk


Balcor
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-11-19 - 23:56:32 send message to Balcor

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben bang dat de rond leiding bij POVK niet zo snel door gang zal vinden. Deze mensen verkopen vogels uit de schuur van rijtjes woning in Leusden. Ze proberen inderdaad vogels over te nemen met als doel deze door te verkopen.
Ik kan zeggen dat de vogels in deze schuur zeer krap gehuisvest zijn en ze er zeker niet allemaal gezond er uit zagen. Heb daarom daar ook geen vogels gekocht. Echter heb toen wel gekeken op marktplaats en toen vroegen ze ook vogels voor de vogel opvang.Zoals een ieder ook kan zien staat er geen adres op de site van POVK mensen worden verzocht hun vogels aftegeven op hun huis adres in Leusden. Ik heb Marktplaats toen ook gewaarschuwd.
Gr.Balt


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-20 - 16:17:02 send message to whitebulldog

quote

Hun site ziet er netjes uit, je kunt ze via een formulier vragen stellen of een afspraak maken om ze te bezoeken.



helaas is een site maar een site, het gaat er om hoe de werkelijkheid is, en als ik dan het bericht hierboven lees, zakt mijn broek toch af.


POVK
Website Member
Posts :15

Website Member
2010-11-21 - 11:51:11 send message to POVK

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Beste mensen hier POVK zelf,

Helaas tref ik nogal treurige, maar toch wel absoluut rare, berichten over onze opvang aan.
Het verbaast ons dat dit soort verhalen op internet kunnen staan, terwijl onze opvang nog niets eens officieel geopend is. Dit tevens allemaal op onze website vermeld staat.

Omdat wij, zoals tevens allemaal beschreven staat op onze website, nog druk aan het werk zijn met het bouwen van hokken en volières geschikt voor kromsnavels, is het wel bijzonder verbazingwekkend dat dit soort berichten op internet kunnen staan.

Gisteren, zaterdag 20 november, is het eerste vogeltje de opvang binnengekomen. Het betreft hier een Grasparkietje. De eigenaar kon niet langer voor het Grasparkietje zorgen en wilde deze verder niet weken op internet plaatsen en heeft vervolgens onze opvang daarvoor benaderd.
Als wij commerciële bedoelingen hebben zouden wij natuurlijk niet 43 km gaan rijden om een Grasparkietje van een paar euro. Ons gaat het hier om het Grasparkietje en niet om het geld.

Het berichtje op dit forum van Andre22 doet ons erg verbazen.


Deze tekst is gemodereert omdat het privacy geveolige gegevens bevatte
.

Mijnkaketoes.nl: Bedankt voor je berichtgeving. In zekere zin heb je gelijk wat betreft het herplaatsen van een vogel bij de directe particulier, maar zoals je waarschijnlijk zelf ook weet reageren hier veel handelaren op die zich voordoen als particulier. Deze vogels komen zij ophalen om vervolgens tegen zeer hoge prijzen door te verkopen. Onze opvang is dankzij diverse opvangcentra het leven in geroepen. Voor kromsnavels kunnen zij simpelweg geen opvang bieden, dus deze vogels dienen ergens anders opgevangen te worden. Wij hebben deze opvang samen met hun het leven in geroepen om dit wel mogelijk te maken.

Ton Koek: Zoals wij hebben afgesproken krijg jij 100% zeker binnenkort een rondleiding in onze opvang. Zoals je beschrijft is op zich wel juist. Wij hebben besloten een opvang op te richten die niet ten alle tijden vogels GRATIS opvangt, wij begrijpen namelijk dat mensen bijvoorbeeld een papegaai niet zomaar gratis weg doen. Hiervoor zijn wij bereidt om een, op dat moment afgesproken, bedrag voor de vogel te betalen. Vooraf brengen wij de mensen op de hoogte van het feit dat, waarneer een vogel (weer) volledig gezond is, deze inderdaad de opvang binnen korte tijd zal verlaten. Deze vogels, waar wij voor betaald hebben, zullen voor een klein bedrag inderdaad verkocht worden. De kosten die wij dan in rekening zullen brengen zijn dan de benzinekosten voor het ophalen, aanschafkosten, eventuele dierenartskosten en/of medicatie en (bijzonder) voer kosten. Wij willen geen winst maken op vogels (die al genoeg te lijden hebben gehad). Wij vinden het belangrijker dat een vogel opnieuw een goed onderkomen krijgt, waarbij inderdaad wel onze opvang kan blijven bestaan. Door een vooraf ontzettend uitgebreid onderzoek te hebben gedaan weten wij (snel) wie en wat wel of geen handelaren zijn. De vogels zullen de opvang nooit verlaten als wij ook maar enige idee krijgen dat het mogelijk om een handelaar zou kunnen gaan. Vogels zullen alleen naar een particuliere liefhebber, dierentuin, bejaardentehuizen of overige tehuizen gaan.

Het meest rare berichtje troffen op dit forum aan van BALCOR;
Bericht Balcor: Ik ben bang dat de rond leiding bij POVK niet zo snel door gang zal vinden. Deze mensen verkopen vogels uit de schuur van rijtjes woning in Leusden. Ze proberen inderdaad vogels over te nemen met als doel deze door te verkopen.
Ik kan zeggen dat de vogels in deze schuur zeer krap gehuisvest zijn en ze er zeker niet allemaal gezond er uit zagen. Heb daarom daar ook geen vogels gekocht. Echter heb toen wel gekeken op marktplaats en toen vroegen ze ook vogels voor de vogel opvang.Zoals een ieder ook kan zien staat er geen adres op de site van POVK mensen worden verzocht hun vogels aftegeven op hun huis adres in Leusden. Ik heb Marktplaats toen ook gewaarschuwd.
Gr.Balt


Omdat gisteren pas het eerste vogeltje de opvang is binnengekomen vragen wij ons toch af hoe jij dan hier geweest zou kunnen om hier een vogel te komen kopen???? Hoe kan jij dan tevens mededelen dat de vogels, in een schuur, krap gehuisvest zijn? Terwijl er pas enkele kooien beschikbaar zijn. Nou vragen wij ons af hoe jij toch bij deze onzin komt???? Wij hebben het idee dat jij iets te maken hebt met een onlangs er uitgezette vrijwilliger (die hier heel boos over was) die met deze opvang wel commerciële doeleinden in gedachten had. Deze persoon is zelf nu gevestigd in Leusden, in een rijtjeswoning, en ligt min of meer mensen op, verkoopt vogels die ziek zijn en heeft vogels zitten die je in Nederland zonder papieren (die hij dus niet heeft) geen eens mag houden. En BALT, stel de opvang bestond al jaren, volgens mij is het juist een feit dat je dan zieke vogels hebt zitten, je bent namelijk niet voor niks een opvangcentrum. Dus een beetje hele domme uitspraak.

Als de opvang helemaal klaar is zullen wij gewoon ons adres vermelden, maar daar wij nu nog geen zin in bezoekers hebben nu wij nog vol in de bouwwerkzaamheden zitten.

Het betreft hier dus duidelijk personen (in het bijzonder Andre22 en BALCOR) die zelf waarschijnlijk niet zoveel aandacht krijgen en zo de aandacht maar opzoeken. Bijzonder triest.
De overige mensen bedankt.

Met vriendelijke groet,

Namens POVK
J. Settels

info@povk.nl
www.povk.nl


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-11-21 - 12:12:00 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo

Prima opheldering zo. By the way met particulier bedoel ik uiteraard iemand die je kent he. Niet zo maar iemand van internet.

Gr en succes met je opvang

Henk


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-21 - 14:02:11 send message to Ton Koek

Goed dat je ook hier even reageert Jeroen, geeft al veel duidelijkheid.
Ik verheug me op onze kennismaking.

Groet, Ton.


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-11-21 - 15:17:56 send message to andre22

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,
Ik kreeg de reactie die ik op dit forum plaatste van de opvang gemaild. Ik had de valkparkieten er toen 1 dag op staan.
Over de opvang zeg ik niets omdat ik hier verder ook niets van af weet.
Echter vond en vind ik het raar dat een opvang mensen gaat mailen die vogels te koop aan bieden, zeker als het bij de opvang in de buurt is.
Groeten,
Andre


POVK
Website Member
Posts :15

Website Member
2010-11-21 - 15:36:01 send message to POVK

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


xxwillem
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-11-21 - 17:56:04 send message to xxwillem

Hallo, Ik ben willem en woon op de Barbeel in Leusden en heb postcode 3831 ZD. Mensen breng u vogels niet naar deze vogelopvang hoe mooi hun site ook is. Waarom ik mijn adres en postcode er bij zet is duidelijk. De vogel opvang zit namelijk ook in leusden en deze mensen zullen elke vogel verkopen die ze in hun bezit kunnen of zullen krijgen. Neemt u van mij aan dat als een vogel opvang een ziek parkietje verkoopt aan een meisje van een 10 jaar en dan een antwoord heeft van u heeft hem zelf uitgezocht. Ik kan trouwens ook zeggen dat het telefoon nummer op de site de zelfde is als waar wijhet vogeltje laatst hebben gekocht. Wees op u hoede, heb zelf verder geen vogels. groetjes, Willem


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-11-21 - 18:06:05 send message to Ruben89

hallo

opzich is het "asiel"beleid niet zo gek om toe te passen bij vogels. dus (nood)opvang en weer herplaatsen. als het maar duidelijk is voor de klant/doelgroep. u geeft dit duidelijk aan op dit forum, dus dat is voor mij duidelijk.
Ik ben wel nieuwschierig geworden naar het volledige onderzoek(waar u in elke openingszin naar verwijst)

Met vriendelijke groet

ruben


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2010-11-21 - 19:33:57 send message to parrotmaniak

ben nu wel erg beniewd naar een reactie op het verhaal van xxwillem


POVK
Website Member
Posts :15

Website Member
2010-11-21 - 20:28:07 send message to POVK

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-11-21 - 20:39:10 send message to Karel

quote
Over het onderzoek RUBEN89 mogen wij niks vrijgeven, sorry!




Waarom niet, als ik vragen mag? Gaat het hier om een geheim onderzoek?


POVK
Website Member
Posts :15

Website Member
2010-11-21 - 21:16:06 send message to POVK

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-11-21 - 21:32:15 send message to andre22

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hallo,
Ter verduidelijking, in mijn advertentie staat absoluut niet dat ik met spoed van de vogels af moet of in de brandt zit zoals POVK vermeld!
Ik vind het raar dat je dit soort dingen zegt, maar het kan natuurlijk ook een misverstand zijn!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede