Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijzeroodstaart Kweken (voor Mekeroeu)
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-01-24 - 22:36:12 send message to jaap van de pol

Beste Erik,

Een vraagje... hoe reageerde de pop op de man?

Klikte het gelijk of was ze eerst bang voor andere vogels?

Groet,
Jaap


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-01-25 - 12:55:02 send message to henkdelaat

Jaap,
Jij hebt in het verleden toch ook tamme grijzen gehad???
Heb je daar mee gekweekt??

Ik heb nu toch weer een 1-1 Grijzen opgezet in een buitenvlucht van 3 m lang 1 m breed en 2 meter hoog waarvan de pop super tam is en praat en de man wildvang.

Klikte in het begin niet de pop was bang van de man nu na 4á5 maanden zitten ze soms wel eens naast elkaar dus probeer het maar en wacht af of het nu wel wil lukken.

Ik kweek wel met tamme Amazones en Edels en Rosé kaketoes e.d. maar zoals ik eerder heb geschreven is het mij en nog 5 ervaren papegaaien kwekers ruim 30 jaar geleden nooit gelukt om bevruchte eieren te krijgen met koppels tamme of gedeeltelijke koppels tamme Grijzen roodstaarten.

Heb in het verleden vaak gevraagd aan kwekers met koppels tamme grijzen of ik kon komen kijken als er jongen bij hun koppels lagen maar kreeg daar of geen antwoordt op of ze hadden de jongen of het ouder koppel(s) net verkocht vindt ik wel raar.

Henk.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-01-25 - 17:03:56 send message to jaap van de pol

Henk,

Dat klopt helemaal. Drie jaar terug zette ik een tamme man (die overigens wel andere vogels gewend was) samen met een wildvang pop.

Binnen zes weken lagen er vier bevruchte eieren, echter vond ik de pop toen dood in het blok. Eieren waren koud. Ik baalde als een stekker natuurlijk.

Voor mij dus bewezen dat tam x wildvang prima kan, dus dat zou met tam x tam ook moeten kunnen MITS DE VOGELS KLIKKEN EN ELKAAR ACCEPTEREN. Dat is het belangrijkste.

Groet,
Jaap


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-01-25 - 19:09:29 send message to henkdelaat

Jaap,

Heb je er toen een andere pop bij gezet of ben jij niet verder gegaan met Grijzen kweken??

Henk.



jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-01-25 - 23:25:23 send message to jaap van de pol

Nee heb toen de man verkocht omdat ik geen nieuwe pop kon vinden.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-01-29 - 12:25:30 send message to Erik D.

nee Jaap het was meer andersom daar de pop al geruime tijd alleen zat en er toen een vreemde grijze bijkwam bleef de man op afstand van de tamme pop nu zitten ze regelmatig samen in de blok hoop dit jaar op een geslaagde 2 de ronde


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-02-01 - 22:43:55 send message to giorgioo

de 4 eieren van mijn tamme koppeltje grijze roodstaart waren helaas onbevrucht en nu na een maand heeft zij veer een ei gelegd,
Gr,


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-02-01 - 22:53:40 send message to giorgioo

kan me iemand vertellen of een vrouwtje met een pootje ook kwekken kan?...heb een mooie koppeltje gekocht, en zij mist helaas een pootje en hij heeft misschien ademhaling problemen.
Bedankt,


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-02-01 - 23:16:03 send message to Erik D.

Dit kan Gio als de stokken dik genoeg zijn of je zou er een plankje op kunnen bevestigen dat ze genoeg grip heeft zou ook kunnen gebeuren in de broedblok veel succes


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-02-02 - 00:36:14 send message to giorgioo

Ok,bedankt Erik...morgen zal ik hun ook een plankje zetten.
Mvg,


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2016-02-22 - 19:13:58 send message to Fredje15

Hallo, ik wil even vermelden dat mijn tamme grijze roodstaart pop weer een jong heeft dat op 11 februari uitgekomen is.Beide ouders voeren het jong weer super goed. xxxxxxxxx


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-02-23 - 22:47:54 send message to giorgioo

Super Fredje,veel succes mee...mijn tamme cocolina heeft helaas veer 3 onbevruchte eieren gelegd.
Kan me iemand vertellen of Nutribird P 15 Tropical better is dan Natural Mix van Padovan, voor roodstaarten en kaketoe? Al 2 jaren geef ik hun Natural mix en nu heb ik Nutribird besteld...zal beter zijn?
Bedankt.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-02 - 21:49:21 send message to jaap van de pol

Fred,

Ik heb twee weken terug een tamme grijze man en tamme pop samen gezet. Nu twee weken later zitten beide vogels veel in het blok en de man voert de pop. Dit is bijzonder snel en bewijst maar weer dat als er een klik is tussen beide vogels het zeker kan! Uiteraard heb ik er nog geen jongen van maar ben al zeer tevreden met dit resultaat in korte tijd.

Groeten,
Jaap


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2016-03-05 - 23:02:04 send message to meyersam

Heb gehoord dat grijze roodstaarten op cites 1 zouden komen te staan??


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-03-06 - 14:45:00 send message to henkdelaat

Fredje 15 schreef op 23-01-2016.

Maak wel weer foto,s als het ei uitkomt.

Op 2016-02-22,schreef Fredje 15 het volgende,

Hallo, ik wil even vermelden dat mijn tamme grijze roodstaart pop weer een jong heeft dat op 11 februari uitgekomen is.Beide ouders voeren het jong weer super goed. xxxxxxxxx

Fredje 15,

Ik heb nooit gezegd dat het niet kan met tamme vogels,ik zeg alleen dat het mij en 5 andere kwekers nooit gelukt is,en dat ik nooit bewijzen heb gezien.

Ik hoor nu steeds vaker dat het wel lukt met tamme grijzen,en ben het nu ook weer aan het proberen heb weer een koppel brr grijzen opgezet dus wacht het maar af.

Fredje 15,ik zou graag hebben dat u zoals beloofd een foto hier plaatst van het jong dat u nu heeft liggen,met datum,zodat iedereen kan zien dat het wel kan.

Henk.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 88 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede