Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Hoe kweekt men best met swiften!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe kweekt men best met swiften!!!!
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-11-11 - 16:46:41 send message to turbos

Heb sinds kort een koppel swiften van jaar2007 gekocht(nog niet op kleur).Moet men meerdere koppels hebben of niet,om goed te kweken ,en in welke nestblokken?Heb ook een 2jaar oude barrabandkoppel,nog nooit gekweekt,is dit normaal en hoe kweek ik het best met deze koppel!!!Een beginnende vogelliefhebber uit Belgiehappy :)


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-11-11 - 17:46:15 send message to turbos

Kan er me iemand helpen met mijn vraagje.U zou me er veel plezier mee doen.Bedankt aan alle vogelliefhebbers !!!!En groetjes uit belgie!!!!


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-11-11 - 18:00:01 send message to turbos

Kan er me echt niemand helpen!!!!!!!!!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-11-11 - 18:02:34 send message to Daniel

hoi turbos welkom op het forum. Alleen ik denk dat je toch gedult moet hebben. Het is zondag en niet iedereen zal iedere dag het forum checken.
Er zijn een aantal swiftenkwekers en die zullen echt wel reageren als je ze de tijd geeft


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2007-11-11 - 19:58:27 send message to Riny

hallo
neem eens contact op met lutino@hetnet.nl
groetjes


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2007-11-11 - 20:04:40 send message to pennantrosella

Het is bij swiften allebij mogelijk, of apart of in kolonie kweken, als je in kolonie kweekt moet uiteraard de voliere groot genoeg wezen voor kolonie kweek, en voorruit denken dat de mogelijkheid er is dat er jongen geboren zullen worden en die zullen ook wat vliegruimte nodig hebben, en zorgen dat er meer blokken hangen dat er koppels inzitten , dit dat ze een blokk kunnen kiezen zonder ruzie.
als je individueel kweekt is het wel aan te raden meerdere koppels te nemen, dat ze elkaar horen, dat stimuleert de kweek.
en bij Barrabanden is het normaal dat ze pas vanaf het tweede levensjaar gaan kweken, ze zijn nog jong, gewoon geduld, doen ze komend seizoen niks, of maken geen aanstalten om te voeren of te trden, kun je altijd eens proberen het blok op een andere plaats te hangen, of in het laasyte geval de vogels verplaatsen naar een andre voliere . ook een ander soort blok kan helpen, wat hoger, of een natuurblok, of een getimmerd blok, dus zoals je ziet zijn er verschillende foefjes de vogels aan te steken voor de kweek.

mvg Richard


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-11-12 - 19:49:44 send message to turbos

Hoi pennantrossella: Bedankt voor de goede tips en hopelijk heb ik er het volgend kweekseizoen veel succes mee!!!Bedankt en groetjes turbo!!!


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-11-13 - 19:07:33 send message to turbos

Bij het volgend kweekseizoen ben ik verplicht om de jongen te ringen ???Is dit eindelijk wettelijk verplicht???Heb een koppel barraband gekocht 2jaar geleden en zijn niet geringt geweest.Hopelijk kan er mij iemand goede raad geven.Alvast bedankt voor de reactie!!!!


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-11-13 - 21:10:37 send message to lennard

Het is alleen maar verplicht bij vogels die op de cites lijst staan.

Groetjes,

Lennardhappy :)


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2007-11-14 - 17:01:27 send message to pennantrosella

tis niet wettelijk verplicht, maar om je jonge vogels te verkopen is het de dag van tegenwoordig wel makkelijk dat ze geringd zijn, altijd handig vor de koper om te weten hou oud de vogels zijn, en mocht je ze naar een handelaar brengen en waar de vogels van naar de export gaan, zullen ze ongeringde vogels niet aannemen.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-18 - 12:04:23 send message to theelepeltje

quote
Het is alleen maar verplicht bij vogels die op de cites lijst staan


Dat is niet waar lennard, álle europese vogelsoorten moeten geringd worden, en die staan niet allemaal op de cites lijst.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede