Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Planten in binnen volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Planten in binnen volière
maurices
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-01-28 - 17:42:08 send message to maurices

Hi all,

Ben al een paar jaar in het bezit van 2 pyrrhura's en hou ze als huiskamervogels. Als wij niet thuis zijn zitten ze in een kooi maar zodra wij thuis zijn halen we ze uit de kooi en staat er een grote speeltak in de woonkamer waar ze dan in zitten en uiteraard veel naar ons toe komen vliegen om bij ons te zitten.

Al is de kooi niet klein ben ik met een binnen volière bezig 2m x 1.30m x 2.50m (l x b x h) Hier komen takken en een grote waterpartij waar ze lekker kunnen badderen.
Ook heb ik een paar wilgentakken laten wortelen en die staan in de aarde om geplaatst te kunnen worden, zodat er altijd verse wilgentakken staan.

Behalve dit alles wil ik de ruimte ook beplanten zodat het er leuk uit komt te zien. Dit levert bij mij de volgende vraag op:

Welke planten zijn niet giftig en kunnen dus geplaatst worden.
Ik besef dat de kans groot is dat de vogels de planten gaan slopen en dat vind ik geen probleem vervang het wel weer als dat nodig is.

De vraag heb ik ook per mail naar avifauna gestuurd en Artis en heb tot nu toe alleen van Artis reactie gekregen en volgens hen kan ik ficus en bromelia zonder problemen plaatsen.

Ik ben ook druk aan het zoeken geweest op Internet maar kom daar alleen maar lijsten tegen van buiten planten en ik ben echt op zoek naar binnen planten. Dus wat zijn binnenplanten die niet giftig zijn voor pyrrhura’s en de volière leuk aankleden.
Alle suggesties zijn van harte welkom.

Groetjes Maurice


maurices
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-01-30 - 11:55:44 send message to maurices

Zijn er mensen die een ruime voliere inpandig hebben? Kom eigenlijk alleen maar buitenvolieres tegen en ik zou zo graag wat voorbeelden zien.

Vraag van de planten blijft uiteraard staat, wacht nog met smart op antwoorden.

Groetjes Maurice


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-01-30 - 12:24:10 send message to dooren

Hoi Maurice,
Ik heb zelf al jaren een ruime binnenvoliere met planten.

(zie foto's van mijn website)
http://www.loribreeders.com/index.php?page=leden_001-025

Ook bv de chinese roos is goed bruikbaar maar ook vijgen.
Gert


maurices
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-01-30 - 15:57:43 send message to maurices

Hoi Gert, bedankt voor je reactie. Wow wat een enorme binnenvoliere, ben best jaloers happy :) zo veel ruimte heb ik niet. Er zijn wel meer verschillen bij mij gaan er ook maar 2 vogels in! Dus die hogedrukspuit zal niet nodig zijn.

Bedankt voor de tip van de chinese roos en vijg, ik heb ze toegevoegd op mijn lijstje. Zodra ik dit klaar heb komt deze online.
Ben een website aan het maken voor pyrrhura's als huisvogel en dit wordt er een onderdeel van.

Groetjes Maurice


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-31 - 02:11:37 send message to tonnl

Verschillende hedera's doen het ook binnen prima, er zijn snelle groeiers bij die het best lang uithouden ondanks het onvermijdelijke geknaag.

Maurice:
"De binnenvolière is 22 meter lang en 6.5 meter breed. Het voorste gedeelte is in de nok 4 meter"

AAAAHHHHHHHH, ik ben maar een beetje jaloers... happy :)
Ton.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-01-31 - 05:00:05 send message to bert1974

jaloers zeg je ton.
ik krijg bij het zien van gert zijn voliere een beetje het zelfde gevoel als wanneer ik in een center parcs ben en dan in het grote hoofd gebouw zit.dan begin ik ook altijd te dromen over welke vogels ik in deze grote ruimtes zou laten vliegen.
wie bekent is met center parcs begrijpt denk ik precies wat ik bedoel.

groeten bert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 273 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede