Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Vogel ontsnapt! Help!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogel ontsnapt! Help!!
Losse Gerrit
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-05-05 - 05:13:09 send message to Losse Gerrit

Mijn gekuifde parkiet is ontsnapt en ik heb hem al 2 dagen niet gezien eerst zat ie nog in de tuin maar daarna niets meer van hem vernomen.

Hij heeft een grijs lijfje en gele sprieten op zn kop.

Ik weet niet precies wat voor een vogel het is want ik heb hem voor 'm gekregen.

Kan zo'n vogel het overleven in de natuur?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-05 - 09:52:48 send message to natasja

klinkt als een valkparkiet ..

of ie kan overleven ... zou op zich misschien wel kunnen , er zijn meerdere parkietachtige die in nederland overleven , maar een aanrader is het natuurlijk nooit en met de katten en de andere gevaren is de kans een stuk kleiner ..

Als je geluk hebt en er iemand is die in de buurt een voliere heeft dan gaan ze vaak op het geluid af ..

Misschien wat briefjes in de buurt ophangen en af en toe even bij www.amivedi.nl kijken ..?

en niet te vergeten , je vogelkooi buiten zetten , open en met wat voer erin wellicht dat ie erin terug gaat ..


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2008-05-05 - 10:13:06 send message to maikeltje

Veel kans zal die sterven.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-05-05 - 12:45:52 send message to P.Rooth

In deze tijd van het jaar zal de vogel zich best kunnen redden en overlevingskans is zeker aanwezig .
Dat die op andere soortgenoten af zal komen is heel rieel heb zelf ook wel aanvliegers gehad die soms dagen om de voliere heen scharrelden en bij vangst niet broodmager waren , er is dus hoop .
Een adv in lokaal krantje is vaak gratis en wie weet ?
Succes met zoeken/vangen
Paul


DurkVDellen
Website Member
Posts :145

Website Member
2008-05-21 - 12:15:21 send message to DurkVDellen

Je bent niet de enigesad :( Mijn kanarie man is vanmiddag ontsnapt...laugh :Dsad :(

Gr.


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-05-21 - 19:24:58 send message to jeroenvdwilk

Tip van Jeroen: Maak een sluis!wink ;)


M & M
Website Member
Posts :25

Website Member
2008-05-22 - 16:47:57 send message to M & M

Vergeet niet dat er in bepaalde steden zoals Amsterdam complete zwermen parkieten rondvliegen. Deze zijn helemaal verwilderd. Het zijn dan wel halsbanden en geen valken, maar valkparkieten zijn ook zeker wel vindingsrijk als het op voedsel aankomt. In de natuur zijn het ook nomaden! De kans dat je vogel terug komt is zeker wel reeel als je nog andere valken thuis hebt zitten. Hij zal hier dan op af komen.
En voer neerzetten kan ook geen kwaad, want eten dat zoekt ie nou juist op.


sucatiesakura
Website Member
Posts :2

Website Member
2015-07-19 - 01:38:20 send message to sucatiesakura

Mijn valkparkietje was ook ontsnapt, en de deur stond maar 4 seconde open... geen ring, niet gekortwiekt. Toen had ik eens op internet gekeken en daar las ik dat veel valkparkieten het niet lang overleven in het wild in Nederland. Dacht echt dat ik haar ooit nog terug zou zien

Uiteindelijk heb ik via via op facebook mijn valkje terug gevonden, en die van mij bleek maar 3 dagen in de wildernis geleeft te hebben.(Gevonden in Heerhugowaard en ik woon in Purmerend)De opvang waar ik mijn valkje ophaalde vertelde dat er wel eens valkparkieten binnen komen die zo vermagert zijn dat het borstbeen uitsteekt. Heb geen flauw idee hoelang die zonder hun eigen voer zaten maar het ging die vogels dus niet zo goed af in de wildernis van Nederland sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede