Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Huiskamer witkuif koppelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Huiskamer witkuif koppelen
paleto
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-05-13 - 22:09:08 send message to paleto

Hallo Allemaal,

Wij hebben een witkuif pop die we vanaf kuiken hebben en nu 2 jaar is.
Ze heeft een kooi afmeting 1.20 x 0.90 x 1.40 mtr.

Ze is erg aanhankelijk en eigenlijk zijn we tot de conclusie gekomen dat zij op termijn een partner nodig heeft.
Dus begin ik nu met orienteren om er dit jaar een witkuif man bij te zetten.

Ik zou graag alle relevante informatie willen hebben om tot een geslaagde 'koppelling' te komen.

Vragen die bij me opkomen:
- Voldoet de kooi voor een 'huiskamer' koppel?
- Zou ik naar een kuiken moeten zoeken of toch een iets oudere man?
(ik weet dat een jongere man goed kan werken)

Verder is alle informatie welkom!

Alvast bedankt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-14 - 14:39:32 send message to natasja

je kooi lijkt me prima voor een koppel , mijne was destijds wat kleiner en voldeed ook.

Waar ik zelf tegen opliep toen ik ook zoiets had van ik wil een partner voor mijn edelpapegaai is dat ze samen niet klikte en dat je goed merkte dat ze jaloers werd , wij kochten er destijds een jonge man bij maar die was net niet genoeg mans voor d'r , het is vooral een kwestie van geluk hebben dat het een goede match is.
Bij ons was dat helaas niet zo .. maar ik hoor meer verhalen dat het wel klikt.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-14 - 18:03:22 send message to meyer

Je schrijft dat je vogel binnenkort toe is aan een partner maar dat klopt niet helemaal. Je hebt deze kaketoe als kuiken zelf groot gebracht, in zijn inprenting ben jij of een ander gezinslid als verzorger haar partner en zit ze echt niet op een concurrent te wachten.
Hier gaat het regelmatig mis, ik ben van mening als je dan toch met twee vogels wil kweken maak dan een goede start en begin met natuurbroedvogels. Ook de kooi waar je deze vogels in wil plaatsen is naar mijn mening te klein. Kaketoe mannen kunnen nog al eens agressief worden in de broedtijd en dan is jou pop een vogeltje voor de poes omdat ze geen kant op kan. Om twee tamme kaketoes bij elkaar te plaatsen kun je beter of gelijk met twee jongen beginnen zodat ze samen opgroeien (dit gaat het beste) of nu een jonge pop bijnemen(DNA laten seksen) en in een aparte kooi grootbrengen maar wel zo dat je oudste vogel deze nieuwe vogel goed kan zien. zo kunnen ze aan elkaar wennen. Ook hier kan het nog altijd fout gaan als jou oudste vogel jaloers zou zijn.

Groeten Meyerwink ;)


paleto
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-05-15 - 23:34:36 send message to paleto

Hallo,

Ik beweer niet dat mijn pop toe is aan een broedpartner en dat is ook niet mijn uiteindelijke doel.
Je merkt terecht op dat het niet mee zal vallen om een kaketoe in te brengen die dan ook geaccepteerd wordt door mijn pop.
Ze is nu 2 jaar en wil ik haar een partner gunnen dan is het beter nu dan later.

Ik heb zelf ook twijfels over van alles en nog wat, maar ik denk dat het uiteindelijk wel beter zal zijn voor haar om een 'kaketoe partner' te hebben.

Dat ze nu een 'menselijke partner'heeft klopt, al moet ik zeggen dat ze niet eenkennig is tot nu toe.
Is dat een reden om het niet te proberen?
Ze is nu 2 jaar en ze kan nog heel wat jaren mee.
Jaloezie wordt dus zowiezo een 'kwestie', denk ik.

Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-15 - 23:44:06 send message to natasja

quote
Ook de kooi waar je deze vogels in wil plaatsen is naar mijn mening te klein. Kaketoe mannen kunnen nog al eens agressief worden in de broedtijd en dan is jou pop een vogeltje voor de poes omdat ze geen kant op kan.


ohwww wat stom zeg !! dat wist ik .. had er even niet bij stil gestaan dat dat vaak zo is met kaketoe's , stom zeg sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede