Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > overmatig plassen?? kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : overmatig plassen?? kanarie
chewbacca
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-09-12 - 08:38:29 send message to chewbacca

Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw. Ik ben niet op het forum voor mezelf maar voor mijn ouders die geen internet hebben. Zij hebben een kanarie die onlangs is behandeld voor veermijt en nu weer goed in de veren zit maar nu extreem natte uitwerpselen heeft. Echt grote plassen. Ze moeten dagelijks de bodembedekking in de kooi verschonen (keukenrol met daarop een krantje en daarop schelpenzand in een flinke laag) omdat die dan echt drijfnat is. Ik heb nog nooit zo iets gezien.
Weet iemand hoe dit komt (ik dacht misschien ten gevolge van de druppels die de vogel kreeg voor de veermijt?)? Het gaat trouwens om een pop (die overigens prachtig kan zingen - misschien een identiteitscrisislaugh :D) Zonder gekheid, we maken ons best zorgen omdat we dit niet kennen, ze eet en drinkt verder goed, zingt, zit niet dik en is levendig. Alvast bedankt


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-09-12 - 13:11:45 send message to Asura

Een vogel hoort niet te 'plassen'. Ik denk dat je haar het beste wat houtskool of iets anders tegen diarree kunt geven (ik heb gehoord dat rijstwater ook kan helpen). Geen idee of het door de behandeling tegen vedermijt gekomen kan zijn, maar volgens mij is er iets mis met haar darmpjes.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-09-12 - 20:07:54 send message to digipeet58

mijn kanarie is door mij behandelt voor luchtpijpmijt: paar druppels in de nek.
maar dit heeft geen effect op de ontlasting,
hoort/mag trouwens ook niet.
probeer de tips, hier gegeven, tegen diaree.
Peter


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2008-09-12 - 20:15:09 send message to maikeltje

ik denk dat die zijn zaad niet kan verteren je moet hem is opblazen en kijken op bij geen bult heeft een stukje boven zijn claoca.Ik denk aan een uitgeschakelde maagklier.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-09-12 - 21:10:58 send message to medaar

Papier weg. en veel mineraal grit geven. Is te koop en alle vogelzaken.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-09-12 - 23:14:54 send message to paintim

Nee ik denk niet,dat je dat met houtskool oplost.
Deze zeer waterige ontlasting duidt m.i. op
coccidiose.Maar ik ben geen vogelarts en geef slechts mijn mening.
Vr.groeten van
ANTONI


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-13 - 13:12:39 send message to meyer

Dit kan van alles zijn en zal ook niet via een forum op te lossen zijn.
Wel kunnen er bruikbare tips bij zitten en wie weet zit er een bruikbare bij.

Te nat voeren zoals te veel sla of fruit met veel vocht kan vochtige ontlasting geven.

Maar als ik jou verhaal zo eens lees lijkt het erop dat je een wasschaaltje in de kooi hebt staan waar de vogel lekker is zit te badderen.Dit kunnen ze al doen in een klein drinkbakje waar ze zich in proberen te wassen, je kooi is dan ook helemaal nat.

Groeten Meyerwink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-09-13 - 15:05:20 send message to ParkietenPeter

Als je de kanarie veel sla voert is de ontlasting inderdaad ook erg waterig.

Als de vogel nl. goed fluit, duidt dit overigens doorgaans niet op een ernstige ziekte die zou passen bij het beeld van waterige ontlasting.

Een ziekte die waterige ontlasting als symptoom heeft is meestal van dien aard dat de vogel dan verder ook heel stil is.

Mocht je twijfelen of de vogel ziek is dan is het toch inderdaad beter om een 'vogelarts' te raadplegen.

wink ;) Peter


chewbacca
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-09-13 - 16:00:22 send message to chewbacca

Hallo allemaal,
bedankt voor alle reacties!
Ik heb mijn ouders nog niet te pakken kunnen krijgen om hen wat te vragen naar aanleiding van wat jullie zeggen helaas.
De vogel lijkt me inderdaad niet ernstig ziek te zijn gezien haar levendige gedrag en uitbundige zingen.
Misschien heeft ze te veel sla gekregen?? Dat moet ik dus vragen.
Grit krijgt ze altijd al (waarom moet het papier trouwens weg? daar doet ze verder niets mee namelijk)
Ze heeft een badje aan haar kooi hangen en gaat daar ook vaak in, maar dat deed ze altijd al en dit probleem met de nattigheid is iets nieuws en het is overduidelijk geen geknoei van water: het is geel en stinkt een beetje. Ik heb het ook live zien gebeuren toen er even geen water was om mee te knoeien trouwens, dus dat is het echt niet.
Ik denk dat ik ze ga adviseren om een aantal dagen geen groenten te voeren en evt. ook iets aan diarree-stoppend middel te geven en als dat niet snel resultaat geeft of de vogel wordt toch zieker moeten ze naar een arts lijkt mij.
pfff, t is wel een leuk kado voor hen geweest zegsad :( (ze hebben hem van mijn zus gekregen uit een plaatselijke dierenwinkel waar ik dus noooooit een vogel zou halen, maar ja..., eerst een pop aangesmeerd gekregen ipv een man - die dan gelukkig weer wel zingt- toen bleek ze veermijt te hebben en nu dit weer. Niet echt leuk voor mensen van 80 die zelf nooit aan een vogel zouden zijn begonnen. Zo zie je maar weer dat dieren nooit een goed kado zijn tenzij je de ontvanger het zelf laat regelen en alleen de rekening betaalt!)
Nou ik ga ze nog maar eens bellen, nogmaals bedankt voor alle tips en ik laat nog wel weten hoe het afloopt.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-09-13 - 20:42:24 send message to Rogert

Het uitbundige zingen kan ook een masker zijn. Zieke vogels willen niet laten zien dat ze ziek zijn dus vertonen ze al het gedrag van een gezonde vogel. Pas als de ziekte niet meer te onderdrukken is kan hij zijn masker niet meer hoog kan houden en gaat hij bolzitten. Dit kan van de een op de andere dag zijn.

De tip als houtskool kan ook averechts werken. Te veel houtskool kan kanker veroorzaken en verstopping. Maar ik kan me voorstellen dat je nu toch iets wilt doen om te behandelen.

Wat is het doel van mineralengrit, Medaar?

Ik zou even naar een dierenarts gaan. Zelf expirimenteren kost niets maar kan wel je vogel kosten.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2010-08-08 - 11:55:43 send message to paintim

Hoe is het afgelopen met de overmatig plassende
kanarie.
Ben wel benieuwd hoe dat kwam.
Bij voorbaat dank en vr.gr.
ANTONI



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede