Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > sprekende graparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sprekende graparkiet
vogelfreak 1
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-10-29 - 11:27:28 send message to vogelfreak 1

wanneer begint een grasparkiet te spreken???


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-10-29 - 13:04:33 send message to P.Rooth

Jonge grasparkietjes kunnen leren spreken vanaf een kleine 6 maand maar de vrouwtjes doen dit een stuk slechter , in tegenstelling tot de mens
wink ;)

Paul


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2008-10-29 - 14:57:07 send message to Antonia

laugh :D laugh :D laugh :D


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-10-29 - 15:46:40 send message to erika

De kans dat een grasparkiet uberhoupt leert praten is vrij klein, maar wel mogelijk...


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-10-29 - 19:45:34 send message to P.Rooth

Hallo Erika

De kans is vrij groot als het jonge parkietje een manneke is en indien deze zodra hij zelf begint te eten bij de oude vogels weggehaald wordt .
Men kan er ook voor kiezen om zodra het jong uitgevlegen is deze verder met de hand op te fokken om zo'n klein parkietje eerder bij de ouders vandaan te halen maakt het een grotere spreker en heel erg tam vogeltje maar dan moet je wel veel tijd over hebben .

Heb vroeger ( dan spreek ik over een 35 jaar geleden ) wel een jonge mannetje verkocht aan een gehandicapte man die alleen woonde deze was echt stapeldol op z'n parkietje en was echt tam ging in huis overal mee naar toe .

Hij leerde dit vogeltje indien deze weg zou vliegen dat hij z'n naam , adres , en woonplaats opdreunde zodra er naar gevraagd werd verder kletste dit vogeltje aan een eind heen met een kinderstemmetje waar ik uitkom bij kinderen de stem van een kind nemen ze veel gemakkelijker over .

Dat de parkiet kletste als Brugman en de man stapel op dit beesie was had deze ook priveleges
wat z'n dood werd (maar de man wist dat niet )
zo at hij wel mee aan tafel maar nam ook als eerste een nip/slok , wie zal het zeggen , van z'n jonge jenever
Zodat deze kleine slechts 2 jaar geleefd had en de man er helemaal kapot van was .




Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-11-01 - 18:39:27 send message to Asura

Van de 3 tamme grasparkietjes die ik vroeger heb gehad, konden er 2 praten (mannetje en vrouwtje, het mannetje sprak wel meer). Ons eerste parkietje hadden we eigenlijk te oud gekocht (en was ook nog een popje) dus waarschijnlijk lukte het daarom niet om haar te leren praten. Maar als je een jong grasparkietje alleen in huis houdt (zonder soortgenootje) en veel aandacht schenkt, is de kans volgens mij wel groot dat hij klanken gaat imiteren.


max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2008-11-03 - 20:30:32 send message to max32

het is perfect mogelijk om een grasparkiet te leren praten maar het is zoals bij elke vogel men moet er enorm veel aandacht aanbesteden want als men dit niet kan geven zal het nooit lukken

mvg max32


vogelfreak 1
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-11-05 - 11:46:07 send message to vogelfreak 1

Thanks zal het kunnen gebruiken



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede